{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  203 mm skiver.. Nogen i kan anbefale..?
  • Kleen
    Kleen Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 95
    #1   7. jul 2012 a) Det er flydende ophængte skiver
    b) Din forgaffel kan ikke klare presset fra 203 mm skiver
    c) Det er nogle skodskiver, du har købt

Pick one...

• #2   7. jul 2012 Jeg går ud fra at det er din C'dale du har sat 203 skiver på.
    Men hvorfor har du sat det på den ?

• #3   7. jul 2012 Kleen spil smart et andet sted!! Der er ikke rigtig nogen der svare mig på mit spørgsmål....

• #4   7. jul 2012 min bagbremse skramler på længere nedkørsler. det er kun en 180 skive.. men prøver nu at skifte væk fra titaniums bolte og skifte adaptor, da jeg har en mistanke om det er en smule slup i som kun kan mærkes når det hele er i rotation.. måske virker det ikke, Men det er mit næste skridt i problemløsningen smiley

• #5   7. jul 2012 Martin, det er meget relevante argumenter Kleen har.

Hvis det er din Scalpel, så burde du undersøge om din gaffel er godkendt til 203mm
    Det kan være pga de flydende ophæng at de larmer. (hvis skiverne har flydende ophæng)

Forkert bremse adaptor.

Skæv skive?

Forkert justeret bremse kaliber.

og ja det kan være kvaliteten af de skiver er bare ikke er bedre.

• #6   7. jul 2012 Hvor kan jeg undersøge om min gaffel er godkendt til 203mm..? Michael det er nu ikke så meget det kleen skriver det er mere måden det bliver gjort på.."!!

• #7   7. jul 2012 SirCrashalot @

Jeg har 180 mm original avid skive bagpå og den høre jeg aldrig noget fra..

• Kleen
    Kleen Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 95
    #8   7. jul 2012 @Martin N: Er du så komplet ididot at du ikke evner at se når folk faktisk forsøger at hjælpe dig, eller er du bare så forvænt, at du default forventer at alle selvsagt orienterer sig i retning af at løse netop dine problemer?!

Mine prioriterede oplistning er ikke alene helt reelle, men samtidig de mest sandsynlige bud på hvad der kan være galt.

Oh...and btw... fuck you very much!

• #9   7. jul 2012 Har svært ved at se hvordan gaflen bliver belastet mere ved en størrer skive.
    Det der må tælle er vel om den skal bremse mere, altså absobere mere energi.
    Og da der jo er tale om samme cykel og rytter. Er der ikke ændret noget der.

• #10   7. jul 2012 Claus: Større bremse skive større bremse kraft. større bremse kraft. Mere belastning på forgaflen.

Kleen: Tal dog pænt!!!!

• #11   7. jul 2012 @Michael G:Mine bremser (180mm) bremser helt op til hvor de enten blokere eller jeg ryger over styret....
    Den kræft er fuldstændig ens uanset om min skive er 140mm eller 203mm.

Er helt med på at 203'mm'erens potentiale er noget større, men cyklen vil jo ikke kunne omsætte det til bremse kraft.... Så der for er belastningen på hjul og gaffel den samme.

• #12   7. jul 2012 Nej den kraft er ikke ens om du køre med 140 eller 203 er jeg ked af og fortælle dig.

Hvor skal du bruge flest kræft på at bremse et roterende hjul? Ved navet eller ude ved dækket? Der hvor momentet er størst.....

Og jo den øget belastning vil sagtens blive omsat til mere belastning for forgaflen. Måske ikke lige ned af nogle af de små nedkørelser vi har i dk. Men alle andre steder.

Og det kunne tænkes at der er en mening med at rockshox og fox har en grænse på deres xc gafler

• #13   7. jul 2012 @michael g: det skal du ikke være ked af.

Det du skriver om at der skal bruges mest kraft ude ved dækket er forkert.

Det er noget med kraft gange arm..... Hvilket gear er hårdest, det med det mindste tandhjul eller det med det største. (på kassetten)
    Kan forresten ikke finde noget om skivestørrelse på fox's hjemmeside....

• #14   7. jul 2012 Martin.......kast den lorte skive af helveds til - brug pengene på en pisse god 185 mm, find et stort bjerg, kør ned af det - og hvis ik' en 185'er kan stoppe scalpy på vej ned, så pris dig lykkelig for at du havde det pisse fedt den sidste tid på denne jord.... O:-)

Amen......! smiley

• #15   8. jul 2012 Clyde.. Det er sku det jeg gør min ven smiley Du ved jo selv hvordan den larmer og skramler den der sidder på.. Har lige fået bevis i min indbakke at det er en børnehave her inde.. Hold nu kæft hvis jeg ikke var overrasket så blev jeg det sku da nu!! Til dem som kom med noget fornuftigt uden at spille kong gulerod tak skal i ha..!! Nu ku jeg være lige så latterlig og barnlig som hvisse andre men det gider jeg ikke.. Det bliver jeg også bare slettet alligevel kan jeg se..!!

• #16   8. jul 2012 @claus, det har du selvfølgelig helt ret i. Men det betyder stadigvæk jo større skive jo større bremsekraft og mere belastning

• #17   8. jul 2012 Jeg tror umiddelbart at det er skiven der er noget lort (må man skrive lort her på CG...? vil helst ik' ha mit indlæg slettet - kan ikke finde listen over de ord der er undelagt CG censur...?) starter lige forfra, for en sikkerheds skyld.........

Jeg tror, altså min helt egen personlige mening, at den skive du har købt, altså ik' at der er noget i vejen med den butik du har købt den i, men tror altså at den skive er noget være puha.

1) Skiven er ik' med flydende ophæng.
    2) Det er Avids egne adapter.
    3) Det må være skiven der er noget puha.

Find en 203'er der ik' er så whobbly eller skift til standart opsætning.....;-)

• #18   8. jul 2012 Og hvis der er nogle gode forslag til valg af skive modtages de gerne - mener det er elixir 3 der sidder på.......;-)

• #19   8. jul 2012 Jeg er ikke sikker Clyde.. Men tror måske at mine indlæg bliver slettet fordi jeg skrev at kleenex/Kleen ku sammenlignes med gustav. Hjælpe admin hedder også gustav så det kan være at han føler sig trådt på eller noget pga sammenligningen..?! Men Kleenex kan evt dele ud af sine kleenex til gustav og så kan de flæbe sammen.. Til din store overraskelse tror jeg faktisk ikke at du må skrive puha her inde! Det er lidt noget puha det hele åbenbart.. Jeg er ihvertfald ret meget i tvivl om jeg lige er blevet kastet 25 år tilbage i tiden og direkte i børnehaven igen for det er da vidst det eneste det her kan sammenlignes med.. Men ja det er elixir 3 jeg køre med men der er nok ikke nogen der kan komme med et kompetent svar her så tror det er bedre jeg spørger på mtb.dk men tak for dine positive indlæg Clyde smiley

• #20   8. jul 2012 Hvis du holder dig til noget anerkendt tror jeg ikke du går helt galt i byen.

Altså Avid som du selv nævner eller shimano, formula, hayes og lignende.

Vær obs på at der findes 200mm skiver og 203mm

• #21   8. jul 2012 Ha.....ha.....! Nå det er der skoen trykker......;-)

Jeg tørre røv i kleenex, de laver nemlig osse toiletpapir......og med røv mener jeg selvfølgelig numse - undskyld CG jeg ville altså ha' skrevet numse.......jeg lover at putte en 5'er i bandekassen.....:-/

Det var så lidt.......;-)

• #22   8. jul 2012 Claus H: jeg vil osse gå efter Avid, Avid bremse og Avid skive - det må da passe sammen....:-)

• #23   8. jul 2012 martin, jeg køre med samme bremser som dig, bare med hope spacere og hope skiver, det spiller bare

• #24   8. jul 2012 Clyde og Martin - det var da en latterlig måde at skrive på? Jo CG er sommetider en børnehave, i behøver ikke gøre det værre end det er i forvejen. Og mht. listen om de "godkendte ord", så tvivler jeg på at der er en, tal pænt til folk som du ville gøre til dine venner og bekendte, så går det hele nok.

Medmindre det er fordi du syntes der er lir' at have 203mm skive på, så er det altså ikke nødvendigt, en 160mm eller 180mm er alt rigeligt, køb noget kvalitet som det også er blevet sagt tidligere, adapteren til 203mm kan du jo altid gemme, hvis du en dag skal bygge en DH eller noget smiley

• #25   8. jul 2012 N_K: jeg vil gi dig ret i at der ska' tales pænt her i forumet eller alle andre steder - jeg er bare lidt uforstående over at man godt kan kalde en for en komplet idiot og Oh...and btw... fuck you very much!.......men jeg kan ik' skrive: bitch fight.....you go girl, uden det bliver slettet?

Men Fuck nu os det......jeg køre selv med 185/160 og det funker fint......;-)

Kommentér på:
203 mm skiver.. Nogen i kan anbefale..?

Annonce