Teknisk vinkel på valg af sadel {{forumTopicSubject}}
Hej !
På de fleste spørgsmål om valg af sadel, er svaret "den der passer" - og det er helt rigtigt
Jeg kunne dog godt tænke mig at indsnævre "feltet" af sadler lidt, og tænker om der er nogle tekniske ting man skal være opmærksom på, og som kan hjælpe en på vej.
F.eks har jeg læst dette råd på nettet (på aktiv traening.dk) ;
For at finde ud af, hvor bred en saddel du behøver, skal du måle afstanden mellem dine siddeknogler. Det gør du ved at sætte dig på et stykke papkasse og måle afstanden mellem de 2 fordybninger, der opstår.
Men jeg kan ikke føre det over til de mål jeg kan se på annoncer på nettet (der står bredde, og det er vel ikke det samme)
Er det overhovedet et godt råd, hvordan skal man bruge målingen - og er der andre tekniske vinkler på hvordan man kommer nærmere den rigtige saddel ?
Mvh
/Henrik
jun 2012
Følger: 1 Cykler: 2 Emner: 71 Svar: 224
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
Personligt er jeg virkelig glad for specialized sadlerne. og de laves i 3 forskellige breder og min røv har god erfaring med 143mm sadlerne. og det har jeg lært på den hårde måde
maj 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Cykler: 3 Emner: 3 Svar: 32
Jeg fik lov til at låne nogle forskellige test modeller (de er røde) i et par uger hos Hino Cykler, ikke noget jeg skulle betale for. En god måde som ikke koste 1000,- hver gang der skal prøves en ny.
jul 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Jeg gjorde som anbefalet, og har nu købt en Specialized Toupé COMP Gel.
Gik i webike, fik målt mig, og efterfølgende gennemgået sortimentet. Stor ros for god betjening - der var intet forsøg på at oversælge, men en god gennemgang af mulighederne ud fra mit behov. Så kunne jeg selv vælge.
Der var et par efterfølgende ting der skulle redes ud, og det blev de supergodt.
Anbefalelsesværdigt !
Mvh
/Henrik
Teknisk vinkel på valg af sadel