{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.059 visninger | Oprettet:

Danny D
Danny D
Tilmeldt:
11. jul 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Scott VS. Canyon Racer? {{forumTopicSubject}}

Hey, Skal til at have investeret mig i en ny racer, da min den gamle, og knap så gode fausto Coppi er solgt..
Men ved ikke helt hvad jeg skal vælge, jeg er 197cm og vejer 105kg..
Valgget er mellem en:

Scott speedster S20:
http://www.bikebuster.dk/detaljer/121055.html

Eller:

Canyon Roadlite 7.0:
http://www.canyon.com/_dk/roadbikes/bike.html?b=2500

Kan se at der er komplet ultegra på canyon, + den er 1 kg lettere.. og folk siger at man får mere for pengene der, men er den de 1500,- mere værd?? Hvad mener i?
På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Scott VS. Canyon Racer?
  • #1   14. jul 2012 Prøv at søge i forum.. Nøjagtig samme tråd har lige været oppe

  • #2   14. jul 2012 Når du selv vejer 105 kilo, så betyder det sku intet om cyklen vejer 1 eller 2 kilo mere eller mindre smiley

    Men altså, man får meget mere for pengene hos Canyon!
    Deres cykler vinder priser hvert år osv osv.

    Eneste minus er at man ikke kan tage ned hos den lokale cykelforhandler og prøve dem.


  • #3   14. jul 2012 Man kan tage til Randers hvor Canyon Danmark hører til og få en aftale og prøve deres cykler. Kan se at Danny bor i Nordjylland, så han har ikke så langt smiley

    Men man går heller ikke galt af en Speedster S20. især lejerne på de Alex Rims, der ellers har en vægt på 2 kg+, er utrolige, og spinner af en eller anden grund 30-40% længere tid end mine Mavic Cosmic Elite... så når cyklen først er oppe i fart, så kører den fantastisk smiley
    og rammen er også rigtig fin smiley

    Men ja, Canyon'en giver lidt mere cykel for pengene, men igen, prøv at tage til din lokale cykelbutik der sælger Scott, for jeg er sikker på, at du kan få noget rabat. jeg gav selv under 8 for min årgang 10, der ellers var sat til 11-12 stykker (og der sad der lidt Ultegra på). Ribe Cykellager hernede sælger i hvert fald en Speedster S20 til 7,5k lige nu, og så er der pludselig sparet 7-800 kroner mere, så tro ikke at det på internettet altid er billigere. smiley


  • Danny D
    Danny D Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #4   14. jul 2012 Lækkert.. hmm, det bliver nok en canyon så smiley

  • #5   14. jul 2012 jeg har selv lige været i samme båd som dig, jeg kiggede rigtig meget på netop Canyon Roadlite,
    og som du selv siger, man kan ikke bare lige prøve den fysisk smiley

    så jeg havde faktisk bestemt mig for at købe en Wilier - La Triestina hos bikebuster.
    men så faldte jeg over en lettere brugt Canyon, og kunne se at det nok var lidt mere mig,
    da jeg jop var lun på Canyon i forvejen, og hvor jeg nu havde muligheden for at prøve cyklen før købet.

    så jeg fik brugt min lille opsparring på en Canyon Ultimate Pro, som du kan se i min profil.
    og jeg er super glad for min fiberged, så min pointe må være, Har du overvejet brugtkøb?


  • #6   15. jul 2012 Jeg havde valgt Canyon´en. Ultegra fremfor 105, aksium hjulene med Conti GP4000 dæk. Har selv en Roadlite 6.0 (samme ramme) og er utroligt tilfreds. Rigtig god finish på rammen også, man får meget for pengene.

  • Danny D
    Danny D Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #7   15. jul 2012 Ang brugtkøb.. så køber jeg hellere en ny? smiley Nu er der bestilt en hvid roadlite 7.0 smiley så må vi se hvornår den ankommer smiley Nogen som har erfaringer med vægophæng til cyklen, tænker på et hvor den hænger i pedalen, på væggen, synes det ser godt ud den hælder lidt! Men er det en holdbar metode?


  • #8   15. jul 2012 Jeg har en kammerat der havde 2 racere hængende på væggen på den måde du omtaler. Det var der ingen problem i. Tror det afhænger af hvillken væg det er og hvad du hænger beslaget op med. Cykel og beslag skal nok holde smiley

Kommentér på:
Scott VS. Canyon Racer?

Annonce