{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.290 visninger | Oprettet:

Jesper P
Jesper P
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

God racer til nybegynder. {{forumTopicSubject}}

Jeg har for noget tid siden købt en mountainbike (trek 6500).
Men kunne også godt tænke mig en racercykel til landevejskørsel. Den skal bruges til nogle ture engang imellem. ca. 1-2 gange i ugen. (Ren hobbykørsel)

Er lige i tvivl om hvorfor en jeg skal vælge. Mit budget er omkring de 7000 kr.

Har kig på dem her:
(link fjernet)
849 euro. Er ikke så meget for, at handle på nettet mht. reklamation og service.. (Hader at sende ting)
-

(link fjernet)
5999 kr. Er det en god cykel? For prisen er meget tiltalende mht. mit budget.
-
(link fjernet)
7500 kr. Lidt dyrene, men er det pengene værd?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  God racer til nybegynder.
  • #1   18. jul 2012 Hej

Du kan roligt handle hos bike-discount.de de har en skide god service og gode priser. Jeg ville tage den radon det er sgu billigt og du får meget for pengene. Iøvrigt har jeg selv købt min vinter BMC racer hos dem. Uden problemer. Ellers scott S20 som har nogle mega dårlige hjul og her taler jeg af erfaring for det var de samme som sad på min BMC og baghjulet/nav holdt under 2000km. Men hvis du skiller det og giver det en gang god fedt så holder de måske længere.

Men mit bud er helt klart Radon fra Bike-discount

mvh

• #2   18. jul 2012 kunne også være et bud http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=84316

• #3   18. jul 2012 Her er lidt læsning. I øvrigt er super nødvendigt at få cyklen indstillet til DINE mål, da man sidder mere stationert og fastlåst på en racer. Gode cykelforretninger gør det gratis i forbindelse med køb af cykel.

http://www.bikeradar.com/gear/article/best-road-bikes-under-1000-32772/

• #4   18. jul 2012 Hej

Hvis du er tilfreds med Trek, er der også en Trek 1.5, et fornuftigt valg som begynder racer, med Tiagra gear. Den står til 7.499,- Meget populær.

Mvh. Thomas

• #6   19. jul 2012 Hej, hvis du har lidt "is i maven" er det nu næste års produkter så småt begynder, at komme i butikkerne. Derfor vil der inden for de næste par måneder begynde at dukke tilbud op på denne års modeller. Problemet med at handle på netportaler er, at hvis der er noget galt med cyklen er der en masse bøvl med, at få sendt cykel tilbage mm. Hvis du handler med en fysisk cykelbutik har du også et gratis 1ste eftersyn af cyklen. Det er en stor fordel at få justeret gear mm. gratis, specielt hvis man ikke selv har så meget styr på det.
    NB: Jeg har hørt flere tale positivt om TREK 1.5.

• #7   19. jul 2012 Kan se at Heino cykler har trek 1.5 til 6400! Spørgsmålet er så om de har den i din størelse. Tror ikke du finder andet - der er lige så godt - til den pris.

• #8   19. jul 2012 Syntes nu ikke den trek 1.5 er noget særligt. Og selvom du måske skal betale et par hundrede kroner for en justering er det stadig billigere at købe over nettet. Den radon som du elv har linket til er efter "min" mening et væsentlig bedre køb. Ellers er den giant jeg linker til på CRC også efter "min" smiley mening et bedre køb. med ultegra/105 mix og alu/carbon stel.

Både CRC i England og Bike-discount i tyskland er enerkendte netbutikker som du absolut ikke behøver at være nervøs for at handle med.

Lige en sidste bemærkning en Trek 1.5 alu cykel med tiagra gear!! til 6400,- Ikke billigt hvis du spørger mig smiley

• #9   19. jul 2012 Ville aldrig købe en cykel uden først at prøvekøre den eller en magen til. Der kan være ufattelig stor forskel på hvordan falder i ens smag. Ville heller aldrig købe en cykel over nettet hvor man selv skal sætte hjul på og justere gear mm. Og hvis der er et eller andet galt med den er det dyrt at sende til reklamation mm. Men det er jo et temperaments spørgsmål. Jeg er enig med Allan vedr. Geargruppe mm. På radon, det er rigtig god kvalitet og et par klasser over Trek 1.5. Og tyskerne er jo glde for Radon. Den Giant dhar aldrig været 15000 .- værd somsitet påstår. Men den er helt sikkert God til 7500.-

• #10   19. jul 2012 Anders R@ normalt skal man ikke justere gear på en cykel købt over nettet! Det er gjort, alt er justeret ind og så er den skilt en smule for at kunne være i kassen som den sendes i. Det eneste du skal er at sætte hjul på.... Hvilket du jo også skal hvis du f.eks punktere eller skal have nye dæk på. og så skal du enten sætte frempind (som styret er monteret på) på ellers skal det blot drejes rundt så det sidder rigtigt og justere saddel højde. Det er ikke noget som selv den med hænderne skruet forkert på ikke kan gøre selv smiley

Tror nu ikke at det er helt ved siden af med den normal pris. For der er ikke mange cykler som leveres med det "ok ikke så dyre" men stabile Mavic hjulsæt. Men ja til 7500,- syntes jeg den er ret godt udstyret smiley

• #11   19. jul 2012 "Giant TCR Alliance"

• Jesper P
    Jesper P Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #12   19. jul 2012 Har lige lavet lidt research på nettet, og tror jeg ender med at købe den Radon R1 4.0 fra BD smiley

• #13   20. jul 2012 Tror du bliver glad for den. Kender ikke stellet med Ultegra spiller rigtig godt!

• #14   20. jul 2012 Du skal altid regne med at skulle justere gear efter et par måneder på en ny cykel, da gear kablerne "strækker" sig en smule fra ny. smiley men det tager lige 5 min..

• #15   20. jul 2012 Thomas P: Ja hvis man har styr på det, ellers tager det noget længere tid, at justere gear.

• #16   20. jul 2012 J

Kommentér på:
God racer til nybegynder.

Annonce