{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.824 visninger | Oprettet:

Sovende lille finger {{forumTopicSubject}}

Har et problem med at min ene lillefinger begynder at sove efter ca 40 min på min racer. sidder tit med hænderne På toppe bag sti grebene. Har aldig oplevet det på min gamle racer, har prøvet at køre med hansker med, nu vil jeg sætte styr bånd på hele styret istedet for som nu. Andre der har oplevet dette og hvad har i gjort for at løse det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte rem på klippebord på Stiga Tornado 2098 H SDST 98 Hydro 1.000 kr.
  • Afhentning og bortkørsel af mindre jordbunke 3.000 kr.
  • Nedtagning af radiatorer 1.000 kr.
  • Ophængning lampe 900 kr.
  • Hænge lampe op (2 i 1) (se foto) + hænge 2 billeder op + hylde + 2 spejle 700 kr.
  • No hot water from the tap. 1.999 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sovende lille finger
  • #2   20. jul 2012 syntes det hele sover fødder røv hænder Hehe du kan prøve det her styrbånd det gør det hele lidt tykker måske det hjælper du kan få det i 5mm og 2,5 mm http://www.bike24.com/1.php?product=29736;prev=31038;page=1;content=8;navigation=1;menu=1000,4,133,135;mid=66

• #3   20. jul 2012 Jeg har samme problem specielt med fingrer e på venstre hånd. Jeg tror det har i højere grad har noget at gøre med hvor man lægger vægten end det har noget med styrbånd og styr at gøre. Jeg havde problemet på min " gamle" TREK racer, og jeg har det også nu på min helt nye Specialized Roubaix som ellers har super godt styrbånd og dæmpere i hoved og røv.

• #4   20. jul 2012 Hvis du køre med handsker skal du måske passe på, hvis de er for små. Kunne forstille mig det kunne sænke blodtilførslen. Men er ikke sikker.

Det problem jeg har, er at mine tæer begynder at sove, også begynder det lige så stille at bevæge sig op igennem hele foden. Kunne det være fordi jeg har for små sko?

• #5   20. jul 2012 Peger din saddel for meget ned, kan det føre til, at der kommer for meget vægt på dine hænder, hvilket fører til at blodbanen bliver lukket i dine hænder.

ellers så bare husk at skifte håndposition engang imellem. jeg har sjældent hænderne samme sted 5 minutter ad gangen pga. jeg havde et lignende problem engang smiley

• #6   20. jul 2012 Azlak Jeg har også problem med sovende tæerq/ fødder. Tror det er fordi fødderne hæver lidt når jeg cykler. Det hjælper at løsne velcroen og spænderne på skoene. Og jeg tror helt klart det bliver værre hvis skoene er en smule for små, eller kun lige passer.

• Sune B
    Sune B Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 50
    #8   20. jul 2012 Fik du målt raceren op til dig, da du købte den?

Jeg er sikker på det er kørestillingen din som er lidt forkert. Du kommet til at ligge et forkert tryk med dine hænder, så du lukker for blodtilførslen til dine fingre. Tror ikke nyt styrbånd vil hjælpe dig i denne situation. Når du sidder på sadlen skal dine arme være let bukkede, og den forreste del af styret skal dække udsynet til navet i dit forhjul. Hvis dette er korrekt, og du stadig oplever dine fingre begynder at sove kan du prøve at vinkle dine STI greb en smule for at finde en bedre kørestilling eller rykke dem op eller ned for at opnår det samme. Er 100% på dette handler om tilpasning og indstilling af kørestilling på din racer.

Mvh. Sune Bærentsen

• #9   20. jul 2012 Alt er umedbart sat rigtigt op...Rette dog lidt på venstre STI greb da det var lidt vinklet ud af i forhold til den andet... Det er også kun venstre lille finger der driller. Nu er det ikke lige frem den første racer jeg har haft og har aldig haft dette probelm før.
    Plejer at køre uden hansker...

• Sune B
    Sune B Tilmeldt:
    jan 2011

#10   21. jul 2012 Okay og du har stadig problemet? Det var heller ikke for at fornærme dig eller tale ned til dig. Håber ikke du tog det sådan. Har bare oplevet at selv erfarne motionister har svært ved at indstille deres kørestilling perfekt.

Mvh Sune Bærentsen

• #11   21. jul 2012 Den vinkel hænderne er i kan have indflydelse over længere tid.
    -Skift mere stilling, eller ændre vinklen/placering på styr/greb.

• #12   21. jul 2012 Sune B tager det ikke personligt..undskyld hvis det lød sådan.. Må se om det har ændre sig næste gang jeg ruller en tur...Har nyt styrbånd..har vinklet det venstre STI greb ind af. Så må vi se om det ændre noget

• Sune B
    Sune B Tilmeldt:
    jan 2011

#13   21. jul 2012 Jeg håber dette virker.
    Hvis du ikke har oplevet dette ved kørsel på dine tidligere racercykler ved du også hvilken kørestilling du har haft. Ud fra dette må du også kunne finde ud af om din STI stilling har ændret sig radikalt fra tidligere cykler.

Mvh Sune Bærentsen

• #14   21. jul 2012 Det sjove er at det kun er venstre hånd... Eneste ændring er jeg er gået over til et Ergonomisk med Short reach, Da ryggen er begyndt at drille lidt

• #15   21. jul 2012 Kan det være, at din saddel vender lidt til den ene side, og dermed gør, at din venstre arm bliver udsat for mere vægt end din højre?

• #16   23. jul 2012 Vedr. Sovende legmesdele smiley
    Jeg lave et lille "eksperiment" på min tur i går. Var meget opmærksom på hvor jeg holdt hænderne på styret og på, at få skiftet håndstilling ofte. Jeg havde ingen problemer med sovende hånd/ fingre overhovedet.
    Fødder: tog mine gamle cykelsko på der er et halvt nummer større end de nye ( de nye virker til, at passe perfekt) jeg havde ingen problemer med at fødderne sov.
    Bare lige for at illustrerer at det ikke nødvendigvis er "raketvidenskab". Men selvfølgelig: hvad der virker på mig, virker ikke nødvendigvis på andre.

Kommentér på:
Sovende lille finger

Annonce