2.824 visninger
|
Oprettet:
Sovende lille finger {{forumTopicSubject}}
Har et problem med at min ene lillefinger begynder at sove efter ca 40 min på min racer. sidder tit med hænderne På toppe bag sti grebene. Har aldig oplevet det på min gamle racer, har prøvet at køre med hansker med, nu vil jeg sætte styr bånd på hele styret istedet for som nu. Andre der har oplevet dette og hvad har i gjort for at løse det?
apr 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Cykler: 4 Emner: 52 Svar: 1.012
Link til styr og styrbånd
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Cykler: 1 Emner: 59 Svar: 728
jul 2008
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 1 Svar: 42
maj 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Cykler: 1 Emner: 4 Svar: 20
Det problem jeg har, er at mine tæer begynder at sove, også begynder det lige så stille at bevæge sig op igennem hele foden. Kunne det være fordi jeg har for små sko?
aug 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 3 Emner: 1 Svar: 117
ellers så bare husk at skifte håndposition engang imellem. jeg har sjældent hænderne samme sted 5 minutter ad gangen pga. jeg havde et lignende problem engang
jul 2008
jan 2011
Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 50
Jeg er sikker på det er kørestillingen din som er lidt forkert. Du kommet til at ligge et forkert tryk med dine hænder, så du lukker for blodtilførslen til dine fingre. Tror ikke nyt styrbånd vil hjælpe dig i denne situation. Når du sidder på sadlen skal dine arme være let bukkede, og den forreste del af styret skal dække udsynet til navet i dit forhjul. Hvis dette er korrekt, og du stadig oplever dine fingre begynder at sove kan du prøve at vinkle dine STI greb en smule for at finde en bedre kørestilling eller rykke dem op eller ned for at opnår det samme. Er 100% på dette handler om tilpasning og indstilling af kørestilling på din racer.
Mvh. Sune Bærentsen
apr 2008
Plejer at køre uden hansker...
jan 2011
Mvh Sune Bærentsen
jan 2009
Følger: 33 Følgere: 44 Cykler: 1 Emner: 25 Svar: 2.370
-Skift mere stilling, eller ændre vinklen/placering på styr/greb.
apr 2008
jan 2011
Hvis du ikke har oplevet dette ved kørsel på dine tidligere racercykler ved du også hvilken kørestilling du har haft. Ud fra dette må du også kunne finde ud af om din STI stilling har ændret sig radikalt fra tidligere cykler.
Mvh Sune Bærentsen
apr 2008
aug 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 3 Emner: 1 Svar: 117
jul 2008
Jeg lave et lille "eksperiment" på min tur i går. Var meget opmærksom på hvor jeg holdt hænderne på styret og på, at få skiftet håndstilling ofte. Jeg havde ingen problemer med sovende hånd/ fingre overhovedet.
Fødder: tog mine gamle cykelsko på der er et halvt nummer større end de nye ( de nye virker til, at passe perfekt) jeg havde ingen problemer med at fødderne sov.
Bare lige for at illustrerer at det ikke nødvendigvis er "raketvidenskab". Men selvfølgelig: hvad der virker på mig, virker ikke nødvendigvis på andre.
Sovende lille finger