{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.651 visninger | Oprettet:

Skødesløs ved køb - hvad synes I? {{forumTopicSubject}}

Hej CG

Jeg vil lige høre Jeres kloge ord på en dum cykelhandel.

Sidste sommer købte jeg en high-end racer brugt her på siden. Jeg smed 20.000 efter den. Billigt synes jeg, men ikke et røverkøb. Rammen var købt på ebay i tyskland, så jeg kunne af gode grunde ikke tjekke stelnr. Og min forsikring dækker derfor ikke ved tyveri. Manden virkede ærlig og jeg har købsbevis på cyklen. Ikke nogle problemer der.
Cyklen har kørt fint, men lidt, da jeg har været skadet og stadig er skadet. Æv

Og nu til problemet. Da jeg nærstuderer rammen efter nogle måneder, ser jeg at der hvor der normalt sidder et serienummer fra fabrikken, er der blot skrabemærker! Jeg prøver at kontakte manden men han svarer ikke. Hverken på mail eller tlf. Som sagt har jeg alle info på ham.

Men er det ok at sælge en cykel sådan. Ja jeg har været for skødesløs, da jeg jo vidste at min forsikring alligevel ikke dækkede, men burde han ikke oplyse at der heller ikke var noget serienr?

Skal jeg bare være glad for cykelen og næste gang være mere vågen?
Hvad siger I

Vh
Jakob


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skødesløs ved køb - hvad synes I?
  • #1   25. jul 2012 Jeg vil kalde det en lektion lært. I det der er købsbevis er den sandsynligvis ikke stjålet. Men derfor er det stadig underligt at fjerne et serienummer, hvis det er gjort bevidst. Hvis din forsikring ikke dækker uanset hvad, så kan jeg ikke se det store problem. Jeg ville glemme det og nyde cyklen, nu hvor vejret er med os.

  • #2   25. jul 2012 altså hvis jeg skulle smide 20 kilo efter en cykel havde jeg nok nær studeret ALLE detaljer på den.. men self det kan jo smutte i svinget..

    men jo det sku dårlig stil ikke og informere om sådan noget når man er sælger, omvendt burde du ha set det :)..

    men alt i alt vil jeg TRO der ikke er noget og komme efter, selv om du får fat i sælger, købs seddel er jo ikke en kvitering der giver der ret til og få penge tilbage eller noget :).


  • #3   25. jul 2012 Tjek lige din forsikringspolice smiley
    Medmindre der står at cyklen skal have et stelnummer før de vil erstatte den, så skal de erstatte den smiley

    Alm.brand sagde nemlig til mig at de ikke ville dække min cykel da den ikke havde stelnummer, men da jeg bad om hvor det står henne kunne de ikke svare på det og så blev vi enige om de vidst nok dækkede alligevel smiley


  • Kasper  M
    Kasper M Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #4   25. jul 2012 De ska bare dække forsikringen, men du bliver nok nød til at gå til din lokale forhandler og få lavet en vurdering på cyklen som
    Du så kan give til forsikringen, hvis du køber et stellet i udlandet er der jo hellere ik stelnummer


  • Sirchrash@alot
    Sirchrash@alot Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Svar: 61
    #5   25. jul 2012 Jeppe w:

    Det din forsikring har sagt til dig, ville jeg bede om at få på skrift, hvis du ikke allerede har det. For det er ikke damen i telefon service, men en taksatoren som vudere om den skulle have haft stel nr.


  • Kasper  M
    Kasper M Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #6   26. jul 2012 Præcis, hvis de ik vil forsikre den, så bare ring til en advokat om det er lovligt og så ring og forklar det til forsikringen smiley

Kommentér på:
Skødesløs ved køb - hvad synes I?

Annonce