{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.642 visninger | Oprettet:

Styrt {{forumTopicSubject}}

Hejsa er blevet bange efter min styrt, kom hurtig på cyklen efter jeg i tirsdags styrtet men om fredagen var jeg mega tæt på da jeg kom med 30 og 1 hund løb ud lige foran mig så jeg nåede lige at stoppe 10cm inden jeg ramte hunden.
Skal lige sige at om tirsdagen fik jeg syet 2 sting over øje fik hudafskrabining på højre kind, arm og knæ samt et blåt øje.
Men efter det med hunen har jeg ikke den store lyst til at cykle igen. Nogle der kender den følse.
Nu var jeg el. så gald for min cykel men håber et el. andett sted at glæden kan komme igen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Styrt
  • #1   30. jul 2012 Kør nogle stille og rolige ture uden så meget fart på, så tror jeg det kommer stille og roligt tilbage igen smiley

• #2   30. jul 2012 Det er helt naturligt at du har noget der blokere.

Jeg har selv et enkelt sted hvor jeg total blokere når jeg køre. Jeg bliver simpelthen nød til at trække over. (Det er en lille træ bro på et MTB spor)

forhjulede smuttede en gang og jeg bøjede et par ribben.

Det kommer igen, så forsvinder det og man køre igen som man plejede.

• #3   30. jul 2012 landevej eller mtb? kører du sammen med andre Kim.

Nu ved jeg ikke hvordan du styrtede den tirsdag?

• #5   30. jul 2012 Det er ganske forståeligt.

Blev selv lige nappet af en bil i 2010 og det mærker jeg stadig ved at jeg er ganske nervøs når biler skal dreje til højre eller kommer ud fra en sidevej.

Så jeg kan godt forstå det. Men det er bare op på cyklen og bare trille afsted.

Lasse B.....respekt.....du lyder som en meget hård dreng

• #8   30. jul 2012 Lasse

Det var egentlig ret hårdt at sige.

Men for at være lidt seriøs.....Så mener jeg der er foreskel på en dreng på 20 og en mand på 43 år.

Du er knap nok voksen endnu....så det er klart du nok lever livet farligt og skider på alt.

En voksen mand på 43 har måske lidt mere erfaring og vil gerne passe på sig så han kan komme på job dagen efter ?

• #9   30. jul 2012 Typisk CG , der er altid en enkelt eller to der kan ødelægge en tråd med dumme kommentarer. Man burde have lidt mere respekt for den der har brug for svar på et spørgsmål, i stedet for at komme med hånlige bemærkninger eller ligegyldige kommentarer der på ingen måde hjælper den spørgende. Hvis man ikke kan/vil hjælpe med svar på et dilemma, så lad være med at skrive noget.

• #10   30. jul 2012 Takker for jeres ord, rart at høre man ikke er helt unormal når man er lidt rystet og forskrækket.
    Jeg plejer at være med i en gruppe når vi køre men bare ikke tirsdag, men har været så heldig at flere af dem jeg køre med bliver ved med at presse på at jeg skal op på cyklen igen, og de vil hente mig hvis jeg ikke selv kommer. Bare for de får mig på landevejen igen.
    Lasse et er helt i orden du er en hård gut men sådan er vil ikke alle. Som Jakob skriver vil jeg gerne kunne passe mit arbejde og min familie.

• #11   30. jul 2012 Det er meget normalt...at blive "bange" for at cykle..For nogle år siden styrtede jeg i en spurt..Havde en kamarat der vælte i min cykel og brækkede rygge. Han kom aldri til at cykle igen han tør ikke...(han har ingen men efter det)..Der gik 2 mdr inden jeg kunne komme op på cykel igen..pga af skader...
    Der gik ihverfald et års tid inden jeg turde køre en spurt igen..De første par ture var ikke så sjove, men det faldt langsomt i baggrunden..Tror det er om at komme op på cykel igen hurtigts mulig og se sin frygt i øjende..og overvinde den... Jo længdere tid der går jo sværre bliver det og...

• #14   30. jul 2012 Lasse......læs lige din første kommentar om sting osv. Den må da opfattes som meget hånlig og som om at det er hverdag for dig......

Men nok om det.....jeg kan godt se at at du, Lasse, nok opfatter frygt meget andrledes end Kim......

• #16   30. jul 2012 Lasse B...Smut nu tilbage til Arto.dk hvor du kan lade dine barnlige kommentare osv gå ud over andre som taler/skriver som dig selv

Jakob K. Kunne ikke være mere enig med det du skriver.

• #18   30. jul 2012 hvis du ikke ligger og træner med nogle, så burde du ikke være bange for at styrte.
    men op på cyklen igen og glem det, det er bedst, hvis man hele tiden har det i baghovedet sker det oftere.

Så glem det og bare kør:-)
    vær glad for du ikke skal køre hektiske massespurter;)

• #19   30. jul 2012 Haha.. Jeg holder med Lasse her. Der er jo ikke sket noget jo. Hudafskrabninger og et par sting, de ting sker for ALLE der cykler. Og man møder også idioter og uforudsigelige situationer, det gør man også andre steder end på cyklen.
    Bare for at inspirere dig: jeg har smadret mig selv utrolig meget og her i januar har jeg også været indlagt med en svær hjernerystelse. Trods det, er jeg kommet tilbage og kører bedre end nogensinde. Og jeg kender så mange der har prøvet det der er værre..også folk på over 30. Så det du siger lyder som klynk i mine øre.. Undskyld men spis noget rugbrød og kom igang igen.

• #20   30. jul 2012 Jeg er faktisk enig med Lasse B. Det kunne nok godt siges på en pænere måde, men det er et spørgsmål om at komme op på cyklen igen hurtigst muligt og ikke begynde at tænke for meget over styrtet.

Jeg vil ikke engang mene at man skal tage det i et roligt tempo, medmindre der er noget rent fysisk som forhindre en i at køre med sin vanlige hastighed. Det er bare derud af.

• #21   30. jul 2012 Men som trådstarter osse selv skriver, så er vi nogle, som bare tænker lidt længere end til vores egen lille verden.

Jeg har ikke lyst til at sige nej til mine børn, hvis de vil lege med biler på gulvet, fordi jeg tog chancer i skoven, og kom til skade.

Min kone skal heller ikke stå med hele slæbet herhjemme, fordi jeg føler mig "usårlig" på mtben i skoven.

Min arbejdsgiver skal ikke betale dyre sygedage til mig, fordi jeg ikke tænker mig om.

Livserfaring kommer med alderen, man bliver (heldigvis) klogere med alderen, (de fleste gør) og begynder at tænke mere over handlinger og de konsekvenser der kan komme efterfølgende.

Når alt dette er sagt, har jeg osse selv været fuldstændig usårlig og "king of the world" dengang der ikke var nogen der var afhængige af mig.

• #22   30. jul 2012 Alt det her med livserfaring, at tænke sig mere om når man når man bliver ældre, at gerne ville kunne stå op og passe sit arbejde og at man som ung er "king of the World" og leger usårlig. Det kan jeg virkelig ikke se hvad har med sagen at gøre...

En mand kommer cyklende med 30 km i timen, en f****ing hund løber ud foran og man styrter. Hvilken livserfaring, som man får med alderen, ville kunne have forhindret det?

• #23   30. jul 2012 Det har jo også noget at gøre med, hvad man opfatter som sjov kørsel. Har oplevet en del, og lært meget mere, og kender udemærket konsekvensen af mine handlinger. Men aldrig er jeg blevet skræmt fra at gøre det igen. Men sådan er jo alle jo så forskellige.
    Så Kim, vil sige at du bare skal ud og give den noget gas, lære at opfange kritiske sitiuationer før det sker, og ellers bare nyde vinden i håret smiley never back down! - kun bliv klogere

Jakob P, Alle har vel et sted i livet været lidt for unge, dumme og trendy hehe

• #24   30. jul 2012 Jakob l - er ret sikker der henvises til de tanker man gør sig ovenpå et styrt og jo de er meget båret af den udødelighed der stille forsvinder fra os alle i takt med alderen stiger..
    Skal siges jeg selv har været i asfalten og som andre vil jeg mene der gælder om at komme op igen

• #25   30. jul 2012 Lasse (20år) skrev "2 sting og et par hudafskrabninger, og nu er du bange for at cykle?"

Så var det at jeg blev provokeret, synes det var et ligegyldigt og ubrugeligt svar at komme med til denne trådstarter.

Men ja, op på cyklen igen, stille og roligt, så vender det sjove tilbage igen, sikkert hurtigere end du regner med.

• #26   30. jul 2012 Jeg styrtede selv for snart 6 uger siden og brækkede hoften.
    Jeg var på cyklen første gang sidste søndag. Jeg valgte at køre om aften så der ikke var så mange andre på vejene. Jeg brugte hele dagen på at bekæmpe min nervøsitet og da jeg endelig kom på cyklen røg min puls over 90% på 2 min pga at jeg var nervøs.
    Jeg er stadig nervøs når jeg skal klikke ind og ud af skoene af frygt for at falde.
    Igår smuttede mit baghjul en lille smule på et glat dæksel og så hamrede pulsen igen.
    Som andre skriver skal du nok starte forsigtigt. Små ture og lav fart. Evt om aften så man næsten er alene.
    Som der er flere der siger, så sætter det tankerne igang. Jeg skal selv være far om 8 uger og mine tanker fløj afsted da det gik op for mig at hoften var brækket.
    Jeg nåede at tænke at jeg aldrig kom på cyklen igen.
    Jeg håber du snart kommer på cyklen igen. Det kan være meget svært, men start forsigtigt.

• #30   30. jul 2012 Jeg er styrtet to gange på mtb. Den ene gang var ned af en bakke hvor jeg røg af sporet og ind i et træ. Jeg trykkede to ribben og må sige at jeg tænkte lidt over det de første par ture. Anden gang var å asfalt hvor jeg endte med at ligne en pizza i hovedet samt et ekstremt hævet knæ. Men op på jernhesten igen og tage nogle rolige ture til start:-)

• #31   31. jul 2012 Lasse b - jeg er da helt enig i at det at presse er en del af det sjove og udfordrende. Min pointe var mere at når et uheld er ude, så har man nok tendens til at være mere reflekterende/evaluerende over der hændte end man måske var tidligere.
    Jo jo man skal da også passe på at alt ikke bliver til farer der ligger lige om hjørnet og kun venter på at ske, så er der ikke meget sjov tilbage:-), men tror nu forummet er enige i at trådstarter ikke skal blive så skræmt at cyklen fremover står og samler støv:/)

• #32   31. jul 2012 Nu lukker jeg denne, for jeg kan se det er ikke sådan et sed man skal spørge om råd til at komme vidre men mindre man vi vide man bare er en tøsedreng fordi man er ærlig og siger man ikke lige er tryk ved at hoppe på cykel igen.
    Men tak for et positive imput der har været.

• #34   31. jul 2012 Tja, hvis du vil have medynk er det nok ikke det rigtige sted at spørge. Tror ikke det kan siges pænt - enten tager du dig sammen og begynder at køre igen ellers ikke.

• #35   31. jul 2012 George det handler ikke om medynk har jeg skrevet det det handler om om andre har prøvet det og hvordan folk er kommet vider, troede godt man kunne spørge om sådan noget uden at skulle hånes for det

• #36   31. jul 2012 Kim, glem lasse og georg, de har bare ikke fattet hvad det drejer sig om her.

Men du har fået svar, du må op på cyklen igen, i dit helt eget tempo, og så trille en tur. Så kommer trygheden nok igen ret hurtigt.
    Held og lykke med at komme igang igen smiley

• #37   31. jul 2012 Jo Tak Jakob det har jeg dejligt at høre det ikke er helt unomal.

Kommentér på:
Styrt

Annonce