{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.368 visninger | Oprettet:

Simon P
Simon P
Tilmeldt:
31. jul 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Valg af racercykel {{forumTopicSubject}}

Som så mange andre er jeg blevet lidt bidt af at køre på en racercykel (læs ældre stålstel), og skal have en af rimelig kvalitet.
Jeg har kigget på cykler til omkring de 8000 kr.
- Giant Defy 1 - producenten havde ikke flere tilbage.
- Scott Speedster S30 - "Kun tiagra og Alex hjul" sat ned til 6900,-
- Principia SLR Comp - Ligeledes tiagra - 6800,-
- Fuji Roubaix 2.0 - igen tiagra og har læst den ikke skulle være så god.

Der er et hav af andre selvfølgelig, men er jeg nødt til at affinde mig med tiagra gruppen, hvis jeg vil have en cykel i den prisklasse? For de cykler til 9-10.000 med 105 gear, har jo stadig de samme hjul, bremser osv. som de billigere modeller.
Har set på Canyon 6.0, men den er udgået i 2012 modellen. Og endelig har jeg set på en Radon R1 4.0 i tyskland, som jo har noget dyrere komponenter på end på cykler i Danmark til samme pris (Mavic hjul og Ultegra komponenter).

Har jeg ret i mine antagelser at det er en smule satset at købe sin første racer fra tyskland, frem for at kunne gå til en dansk forhandler?. Er sku lidt i vildrede for dem der ikke har opdaget det endnu;)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af racercykel
  • #1   31. jul 2012 Køb du bare den Radon. Det er billigt og du får ok kvalitet. Og bike-discount.de er super, med god service og god levering. Har selv købt min vinter "BMC" racer hos bike-discount uden problemer. Og hvis du kan undgå at få en cykel med Alex hjul så gør det. For de er da bare så ringe. De sad på min BMC og holdt under 2000km. Så et sæt mavic som der er på den Radon er måske ikke top kvali men helt ok og stabilt hjulsæt.

  • #2   31. jul 2012 Ellers er der også denne Giant hos CRC i england. Der kan du også roligt handle smiley

    http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=82576


  • #3   1. aug 2012 Ved du noget om hvilken størrelse du skal have?

  • Simon P
    Simon P Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   3. aug 2012 Jeg var sku for usikker til at bestille en cykel fra Tyskland som første gangs køber alligevel. Så besluttede at købe en Cube SL Peloton til 10,500,- Måtte op i størrelse 58, da Cubes rammer er lidt små i det.
    Cirka samme pris som de fås til i England og Tyskland så er egentlig godt tilfreds, Nu ved jeg, at bliver der noget ligger forhandleren kun et stenkast herfra.


Kommentér på:
Valg af racercykel

Annonce