{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.127 visninger | Oprettet:

hænder sover :-( {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har efterhånden cyklet MTB i en del år nu, også langdistance ture på op til 80 km, jeg har aldrig bøvl med at mine hænder de sover.

men efter jeg er begyndt på Racer, har jeg fået problemet smiley

godt nok er det mine MTB cykelhandsker jeg bruger, der ikke har nogen form for stødpuder i, men har det så meget at sige ???

fik lidt tips om at jeg skulle bruge cykelhandsker med GEL i og GEL puder under styrbånd, men jeg sidder faktisk mest med hænderne oven på bremse/skifterne og da kan man jo ikke lægge GEL puder under.

er der nogen som har nogle gode tips til at undgå problemet, eller har links til gode cykelhandsker som i bruger ?

mvh Kim

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med køleskab 1.125 kr.
  • Hjælp til opsætning af TV på væg 500 kr.
  • 2 stk grille - en Weber kul grill med bord og en CharBroil gas grill med 6 tændere 700 kr.
  • Elektrikker 500 kr.
  • Installation af opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Køleskab køler ikke 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hænder sover :-(
  • #1   10. aug 2012 Af hvad jeg har hørt af kloge hoveder rundt omkring er det indstilling, får dog også tit afvide at handsker med en form for stødpuder er rigtig gode at køre med smiley

• #2   10. aug 2012 Jeg har hørt det samme som N_K, at det skyldes forkert indstilling af cyklen og siddeposition..
    Så prøv dig frem med lidt forskellige indstillinger af saddel og styr (hvis du har lidt spacere at flytte rundt på).. Evt. søge efter nogle bike-fit guides på nettet..

Har svært ved at forestille mig det er handskerne for at være ærlig..

• #3   10. aug 2012 Mine fingre begynder at sove hvis jeg køre med gel i mine handsker... Men prøv med en kortere frempind så får du vægten længere tilbage mod sadlen evt sætte styret lidt højere op... Det kan oz hjælpe lidt...

• #4   10. aug 2012 jeg vil os tro at der er indstilling. for meget vægt fra kroppen hviler på dine hænder. så hvis du rykker lidt rundt på styr/frempind og saddel, så du sidder en anelse mere oprejst, kan det være det hjælper... frempinden kan muligvis vendes på hovedet så styret kommer lidt op

• #5   10. aug 2012 Har oplevet samme som Thomas K, mine fingre sover lige så snart der er gel i handsker osv.

• #6   10. aug 2012 Jeg synes GEL er irriterende som bare fanden, og kører for det meste helt uden handsker, har du prøvet det?

• #8   10. aug 2012 okay der var da lige en masse ting som jeg kunne prøve, så det vil jeg da lige gå i gang med

og den frempind jeg har på nu er en 120mm så den er måske lige lang nok

jeg er 190 cm høj og mit stel er størrelse 59cm, men i har nok ret med at jeg har tæmmelig meget vægt på mine hænder, da jeg sidder rimelig meget frem over bøjet

1000 tak for tips

PS GEL handskerne kom idag, så må vi se om det bliver bedre eller dårligere

mvh Kim

• #9   10. aug 2012 Jeg er 1.88 og køre på en str 56 med en 90mm frempind... Men den korte frempind er primert fordi jeg får ondt i ryggen når jeg køre +100 km hvis den er længere...

Kommentér på:
hænder sover :-(

Annonce