{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.088 visninger | Oprettet:

Korrekt/bedste træning (Racer) {{forumTopicSubject}}

Hej

Talte i dag med en ang cykel osv. Fortalte ham så at jeg ville købe en Garmin Edge 500 med puls of kadence måler, til trods for at jeg endnu ikke er "Prof" eller meget erfaren. (Med forhåbenlig bliver jeg det, ind til videre kunne jeg ikke være mere glad for at jeg har investeret mig en racer:)...)

Samtalen fortsatte og på et tidspunkt siger han at "Man faktisk skal finde en kadence som man både kan køre med når det går ligeud og når det går opad, for man skal helst køre med den samme uanset terræn, og først derefter køre man efter puls. Så kommer du hurtig til at kunne 100km+"
Hmm tænkte jeg kan det mund passe...

Mit spørgsmål er så om manden sådan set har ret eller om det er noget være sludder?

Det skal lige siges at mit mål med min cykling er at tabe mig samtidig med at jeg gerne ville have bedre kondition. Og derfor bilder jeg mig selv ind at en Edge 500 ville være en STOR hjælp for at få en så optimal træning så muligt. Måske tager jeg helt fejl?
Jeg cykler pt til og fra arbejde som giver lidt over 8km hverdag plus at jeg så cykler hver anden dag 30-40km dog vil jeg gerne have at distancen bliver længere men det kommer vel af sig selv? Og som lille info går det faktisk ok har da tabt 10kg på en måned so fare hehe.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • reparation af tv 2.000 kr.
  • Demontering af garderobeskabe og bringer den ned ad trappen 1.400 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • El arbejde af montering af tørretumbler og på montering af nyt 450 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Korrekt/bedste træning (Racer)
  • #1   14. aug 2012 Tror der må være noget om det. Idet jeg somregl ligger mellem cadance 95-100 uanset tærræn når jeg køre fra mine forældre til århus hvor jeg bor. En lille tur på 120km, med 700m højde forøgelse.

For mig afhænger det utrolig meget, om cyklen er justeret korrekt ind til min krop før at jeg kan komme over de 3 timer i sadlen.
    Kørte engang på en kammerats cyklen, der var justeret hurtigt ind, og jeg kunne med det samme mærke, at det ville ryggen ikke være med til smiley

• #2   14. aug 2012 Du skal ligge på kadance 80-90(+5) så kan du holde den i en del timer, men du skal stadg have siddet i nogle timer i sadlen før du kan tage en tur over 100km der kommer som regel lidt ondt i ryggen,nakken, skuldrene og måsen. Når man har lært at sidde afslappet på cyklen. Så bliver det ikke en pinsel at køre over de 100km. Som rene skriver så skal cyklen stilles ordentligt. Men søvn og mad er faktisk en rigtig vigtig ting. Du kan sagtens køre de 100km uden men du får det meget nemmere under og efter turen.

Kommentér på:
Korrekt/bedste træning (Racer)

Annonce