{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.522 visninger | Oprettet:

dennis H
dennis H
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 19

garmin edge 800 {{forumTopicSubject}}

Hej har en garmin edge 800 har lagt mærke til at km/t er meget livlig når man cykler i forhold til min cykel computer, lagde den i mit vindue idag og der var også bevægelse selv om den ligger helt stille gik den på 3,5 km/t ? Andre der har oplevet det? Altså den lå mellem 0;2 og 3,4 km/t hele tiden mener jeg ikke skulle være rigtigt

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Handyman til små opgave 500 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.
  • Opsætning af en lampe. 1.050 kr.
  • afhentning forskelligt skrald 2.500 kr.
  • Opening a mailbox with a lost key and replacement of lock 770 kr.
  • Vaskemaskine op 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  garmin edge 800
  • #1   27. aug 2012 Det er normalt når du KUN bruger GPS tracking. Der er jo altid nogle få meters fejl-tracking, selv med det nyeste nye teknologi. Det er trods alt objekter 30 tusinde km væk der registrerer smiley

Det øjeblik du bruger din kadence/fart sensor, bruger den automatisk fartsensoreren der, hvis du altså har indstillet den rigtigt, til at finde din fart, som er lige så nøjagtig (og fungerer på samme måde) som en normal cykelcomputer.

• dennis H
    dennis H Tilmeldt:
    maj 2012

#2   27. aug 2012 Hmm okay så må jeg jo købe sådan en syntes bare ikke mit 305 ur var så slemt

• #3   27. aug 2012 det kan selvfølgelig også skyldes at du stillede den ved et vindue. Når du er helt ude i det fri, vil fejlmargenen højst sandsynligt blive mindre. smiley

• dennis H
    dennis H Tilmeldt:
    maj 2012

#4   27. aug 2012 Muligvis men har prøvet med min endomondo på en rute på 73 km viser garmin 500 m længere. Og et snit på 0.2 km/t mere samme rute kørte jeg med cykel computer og garmin garmin viste 28.7 og cykel computer viste 28.1 men lyder nu meget logisk fin forklaring med de satelitter der smiley må have fat i en kadance og speed tror jeg

• #5   28. aug 2012 Speed/kadance-sensoren sikrer kun at du får en så præcis måling af hastigheden som muligt når du er i bevægelse. Du vil stadig kunne opleve det du beskriver når du holder stille eller hvis GPS'en ligger for sig selv, fx i et vindue.

Speed/kadance-sensoren har den funktion at tage over når der er udfald i signalerne til GPS'en. Det oplever man fx i tætte skove eller byområder med høje bygninger, fx indre København.

En GPS skal bruge 3 satellitter for at kunne give nøjagtige data. Køre man i byområder kan høje bygninger blokere for et af signalerne og det giver en forsinkelse på det givne signal og derved unøjagtige data. Derud kan reflektioner af signalerne og resultere i forsinkelser og unøjagtige data. Det er her, at speed/kadance-sensoren kommer ind i billedet, da den så kan tage over mht. hastighedsmålingen.

• #6   28. aug 2012 Jeg kører også med Garmin Edge 800 og har kun GPS,eren til at måle farten og afstand - mener nu det er det mest nøjagtige - set over hele turen - samme tur bliver målt til samme afstand - og så må farten også være den rigtige - det er rigtig at der kan være lidt udsving i visning af km. når man kører - men det er jo fordi den korrigere.

Ved måling med speed-sensor skal hjulene være målt korrekt for at det stemmer og har også oplevet at der var udsving/måling svigtede med sensoren.

Og når man som jeg bruger den til flere cykler - er det nemmest uden speed-sensor

• dennis H
    dennis H Tilmeldt:
    maj 2012

#7   29. aug 2012 Jeg siger mange tak for jeres svar

• Klavs S
    Klavs S Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 1 Svar: 1
    #8   31. maj 2014 Kan se at tråden er ved at være et par år gammel,- men jeg vil da gerne give mit indput med, mth usikkerheden omkring GPS målingen,- .......jeg kan køre med 30KM/h og ifgl Gps'sn bliver farten sænket ned til eks ftil 13 km/h og selv ned til 0 i et øjeblik, frem og tilbage ....og det kan stå på hele ruten måske over 2oKm,-

Så jeg håber at der er nogen der ved lidt om dette, eller skal jeg ud og have en ny gps til min cykel

Kommentér på:
garmin edge 800

Annonce