1.522 visninger
|
Oprettet:
garmin edge 800 {{forumTopicSubject}}
Hej har en garmin edge 800 har lagt mærke til at km/t er meget livlig når man cykler i forhold til min cykel computer, lagde den i mit vindue idag og der var også bevægelse selv om den ligger helt stille gik den på 3,5 km/t ? Andre der har oplevet det? Altså den lå mellem 0;2 og 3,4 km/t hele tiden mener jeg ikke skulle være rigtigt
aug 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 3 Emner: 1 Svar: 117
Det øjeblik du bruger din kadence/fart sensor, bruger den automatisk fartsensoreren der, hvis du altså har indstillet den rigtigt, til at finde din fart, som er lige så nøjagtig (og fungerer på samme måde) som en normal cykelcomputer.
maj 2012
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 19
aug 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 3 Emner: 1 Svar: 117
maj 2012
jun 2011
Følgere: 6 Cykler: 1 Emner: 1 Svar: 194
Speed/kadance-sensoren har den funktion at tage over når der er udfald i signalerne til GPS'en. Det oplever man fx i tætte skove eller byområder med høje bygninger, fx indre København.
En GPS skal bruge 3 satellitter for at kunne give nøjagtige data. Køre man i byområder kan høje bygninger blokere for et af signalerne og det giver en forsinkelse på det givne signal og derved unøjagtige data. Derud kan reflektioner af signalerne og resultere i forsinkelser og unøjagtige data. Det er her, at speed/kadance-sensoren kommer ind i billedet, da den så kan tage over mht. hastighedsmålingen.
mar 2009
Følger: 1 Følgere: 4 Cykler: 5 Emner: 14 Svar: 228
Ved måling med speed-sensor skal hjulene være målt korrekt for at det stemmer og har også oplevet at der var udsving/måling svigtede med sensoren.
Og når man som jeg bruger den til flere cykler - er det nemmest uden speed-sensor
maj 2012
maj 2014
Følger: 1 Svar: 1
Så jeg håber at der er nogen der ved lidt om dette, eller skal jeg ud og have en ny gps til min cykel
garmin edge 800