{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
858 visninger | Oprettet:

christian d
christian d
Tilmeldt:
7. aug 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Hjælp til valg af cykel {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg har fundet en god cykelrute i en skov, men jeg mangler en god cykel at tage afsted på. Der er ca. 7 km ud til skoven og selve ruten i skoven er 17 km. Jeg regner dog med at tage toget ud til skoven indtil jeg kommer rigtig igang.

jeg har ikke beskæftiget mig så meget at cykle så ved ikke så meget om det.

Jeg har hørt nogen snakke om at en CrossBike vil være god. men hvad siger i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til valg af cykel
  • #1   29. aug 2012 Det er vidst helt op til ambitionsniveauet?
    Jeg er blevet grebet af det og har invisteret i en fullsuspension cykel som godt kan være en bekostelig affære, hvis det skal være noget ordentligt grej!

    Du skal nok definere hvad du mener med "Tur i skoven"
    Er det en tur langs et fast spor som er rimelig flat og uden de store forhindringer, så er en cross-cykel højst sandsynligt fint.
    Hvis det er en mere snørklet rute med op/nedkørsler og eventuelle små hop ville det i mine øjne bedre kunne svare sig med en cykel der har lidt dæmpning (en MTB)
    Her er der rigtig mange der foreslår Radon som er en tysk produceret cykel, hvor du får fine dele til fornuftige penge.

    Ellers er der jo altid mulighede for at købe brugt via markedet eller dba osv.
    Cube, Trek og Radon er navne der ofte forekommer når der snakkes om begynder MTB


  • christian d
    christian d Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #2   29. aug 2012 Den rute jeg har fundet nu er mest på grus men jeg vælger nok at udvide til noget mere ujævnt og finder nok nogle snørklede veje.

  • #3   29. aug 2012 Jaa, det gør det også noget sjovere, og er rigtig god motion smiley
    Kan se du er fra storkøbenhavn af!
    Der er flere lækre skove med gode spor heromkring hvor jeg bor (Kgs. Lyngby)
    Og der er klubben " www.mtb.dk"
    Så mulighederne er helt perfekte til MTB

    Hvordan med budgettet for cyklen ?


  • christian d
    christian d Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #4   29. aug 2012 Ok jeg vil se om der er noget lækkert på den side:)
    jeg ved ikke rigtigt hvad mit budget er endnu.. men jeg regner ikke med at jeg vil give mere end 7-8k.

    Nu faldt jeg lige over den her: (link fjernet) vil den være i orden eller er der noget jeg skal kigge mere efter?


  • #5   29. aug 2012 Lige det med udstyret er jeg ikke så meget inde i endnu :S
    Der må du igang med at læse diverse steder og sammenligne med hvad andre har smiley
    Men til det budget kan du få nogle rimelig lækre cykler

    Ved godt at det ikke gavner de danske forhandlere, men hvis økonomien som i mit tilfælde ikke er så god (S.U.)!
    Kan det godt betale sig at kigge på tyske sider som www.bike-discount.de
    En cykel som jeg har kigget meget på, og som efter sigende skulle være rimelig godt udstyret kontra prisen:
    http://www.bike-discount.de/shop/k1830/a58198/zr-team-6-0.html
    Og her ligger prisen under 6000,-


  • christian d
    christian d Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #6   29. aug 2012 Ok jeg går på jagt i tyskland smiley
    Mange mange tak for hjælpen smiley


  • #7   29. aug 2012 Tjek min scott smiley

  • Kasper S
    Kasper S Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Cykler: 2 Svar: 1
    #8   29. aug 2012 Hey du leder efter en mtb kan jeg se, du kan kigge min ideal prisen er ikke så høj og det kan godt svare sig rejse til Århus efter den. Smider gerne noget af prisen hvis det er

  • #9   31. aug 2012 Gå ind på Canyon.dk og kig, der får du meget mere for pengene smiley

Kommentér på:
Hjælp til valg af cykel

Annonce