{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.915 visninger | Oprettet:

Thomas S
Thomas S
Tilmeldt:
10. sep 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Køb af allround mtb - evt Scott Scale 35? {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg er ny på mtb området og derfor uden den store viden - hvorfor jeg håber på lidt gode råd herfra til køb af første mtb. Ved godt der er mange tråde, men er ikke blevet klogere (endnu).

Mit behov: En singletrack cykel til skov og grus (og lidt asfalt af og til) - altså en "allround" mtb. Prismæssigt tænker jeg et niveau på 10-15.000 kr., det skal ikke være afgørende hvis jeg kan få meget mere for pengene - forstået på den måde, at jeg hellere vil give 2-3.000 mere nu end at skulle punge ud til en mtb om et år eller to fordi jeg købte lidt for billigt. Jeg er 180-183 cm./85 kg.

Jeg har forelsket mig lidt i en Scott Scale 35 2012 på tilbud fra 17.000 kr. til 12.000 kr. ( www.bikebuster.dk/detaljer/110671.html).

Jeg kan ikke finde ud af forskellen på de forskellige Scale-modeller. Men passer den til mine behov og er det er godt køb til prisen? Hvad med størrelsen - ligger umiddelbart mellem M og L. Hvad med komponenterne, er de gode til prisen? Jeg vil gerne have inputs på evt. andre cykler som ville passe mig bedre eller hvor man kan gøre en bedre handel. Giver det mening at købe fullsupension til motionist (når jeg bliver øvet motionist) - og om jeg skal kaste ca. 5.000 ekstra efter det nu?

Kan jeg gøre mig et bedre køb senere på året (udsalg), da jeg i så fald godt kan vente.

På forhånd tak for svar.

Vh. Thomas

Ps. Har læst test om 29". Men jeg tror jeg er mest på 26" til skoven. Hvad er jeres holdning?








Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af allround mtb - evt Scott Scale 35?
Kommentér på:
Køb af allround mtb - evt Scott Scale 35?

Annonce