{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.218 visninger | Oprettet:

Puls ved alm. kørsel. {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt mig en bluetooth pulsmåler, og koblet den til min telefon, og til Endomondo. har kun tracket 2 ture, ikke noget træning, bare til og fra job.
Kører dog mere eller mindre, alt hvad jeg kan, når jeg kører til fra job smiley

som tidligere beskrevet, er jeg 37 år, vejer 138 kg
Form, dårligere end dårlig, har ikke cyklet i 20 år!

Når jeg cykler på job, er der 8km, det tager mellem 20 minutter, og 25 minutter!
Iflg. Polar, eller det kort der fulgte med, med guide til smart træning. er min maxpuls 220-37 =183
iflg. skemaet, så skal min træning ligge omkring 60-70% af max. = 110-130.
MEN den lille tur til job, har jeg ca. 149 i snit, og 166 i max
hjem, 142 i snit, og 160 i max.

betyder det jeg giver mig for meget, (for effektiv fedtforbrænding, samt konditions forbedring) eller skal jeg bare give gas?
Syrer en del til i benene hver gang jeg kører, men regner med det er dårlig kondition. det kan mærkes i dagevis!

Iflg. guiden, er det niveu jeg pulsmæssigt er på= syretræning højintensiv træning i intervalg træningsform. træning på dette niveu bør kun gennemføres hvis du er meget veltrænet eller konkurrence orienteret. på dette niveu ophobes mælkjesyre i musklerne og kroppen behøver længere tid til at komme sig!

Er lidt forviret, jeg kører jo kun 21-24 i gennemsnit til/fra job.

/Jesper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Puls ved alm. kørsel.
  • #1   3. okt 2012 Kloge ord - formuleret så vi almindelige mennesker kan forstå dem. Forfattet af en der har styr på tingene (desværre ikke mig smiley ).
    http://benjaminjustesen.dk/blog/forskning/hvordan-man-bedst-forbraender-fedt
    Læs og lær smiley


  • #2   4. okt 2012 Super, og da mine træningsture, er ca. 1,5 time, med samme tempo, SÅ skulle der ikke være problemmer, jeg takker!


  • #3   4. okt 2012 Har ikke læst C B's link, men:
    1. den regel med maxpuls = 220-alder er i bedste fald et groft estimat, din reelle makspuls kan nemt ligge langt fra!

    2. mht. den magiske fedtforbrendingszone; det er korrekt at der er et pulsområde hvor den primære energi kommer fra fedtdepoterne. Øger du intensiteten forbrænder du bare OGSÅ sukker, så du reducerer under ingen omstændigheder fedtforbrændingen ved at øge intensiteten, du øger bare også sukkerforbrændingen smiley


  • #4   4. okt 2012 så også her er udmeldingen
    GIV DEN GAS? smiley


  • #5   4. okt 2012 Altid smiley
    Held og lykke med projekt vægttab (har også lige skimmet din anden tråd)..
    Håber du har mere held med Yak 622 -hjulene, jeg har haft (ok, har stadig - har ikke haft tid til at gøre noget ved det, bare taget en af de andre cykler) en citybike med selv samme baghul, kun 2-3 måneder gammelt og fælgen er blevet flået i stykker ved egerne, og jeg vejer "kun" ca. 87kg.. Det skete på 2 dage, den gik fra et par løse eger som jeg ikke havde tid til at spænde/justere ordentlig til at hele hjulet er fuldstændig SMADRET på 3*12 km., så vær obs på hvis de begynder at ekse!


  • #6   4. okt 2012 Tak for info, har netop i dag, bemærket, at når jeg holder bagbremsen for rødt, og rykkede en smule frem og tilbage i cyklen, klikkede det fra skiven (tror jeg, skive/narv) skal checke det i morgen!

  • #7   4. okt 2012 Har du centerlock skiver/nav?

  • #8   4. okt 2012 det ved jeg faktisk ikke hvad heder.
    Det er presset ind over smiley

    Jeg har ikke sat mig ind i hvad det hedder endnu.
    MEN checkede lige her til morgen, jeg tror det jeg kan høre, er klodserne, der kan give sig, en meget lille smule!


  • #9   4. okt 2012 En centerlock slive sidder på med en låse ring. En 6 huls skive sidder pudsigt nok fast med 6 bolte - voila smiley
    Med hensyn til træning, er det en videnskab som man kan bruge uendeligt lang tid på at sætte sig ind i. Jeg mener personligt at du skal gøre som du selv syntes er sjovt. En træning der er sjov men måske ikke 110% effektiv er sjov. En træning der er 110% effektiv men ikke sjov får man ikke gennemført.


  • #10   4. okt 2012 Mht. at den giver et lille hak kan det være en del ting, men i mange tilfælde er det bare bremseklodserne der lige hopper lidt, de sidder jo ikke HELT i spænd smiley

  • #11   4. okt 2012 prøv at finde en bakke og giv den gas 5 gange op ad den, så ved du hvad din max puls er:-)

  • #12   4. okt 2012 Andreas, efter 1,5 gang, kan lægen aflæse dødsårsagen istedet lol
    Men anbefalingerne her, er som hos min læge (havde glemt jeg havde en aftale i dagm ang. noget andet.
    Han er selv aktiv i ironmand m.m.

    OG han siger også, at nyder jeg det, og sveder, så er det bedre end at gå op i det, og ikke holde motivationen smiley

    Centerlock er det så jeg har smiley


Kommentér på:
Puls ved alm. kørsel.

Annonce