{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.549 visninger | Oprettet:

Ny Cykel Full / HT Anthem X / XTC Composite {{forumTopicSubject}}

står i den situration at min at min cykel er blevet stjålet.
skal have en magen til eller en tilsvarende hos min cykelhandler.
har kigget lidt på en anden og valget står mellem Giant XTC Composite 2 2012 eller Giant Anthem X2 2012

Har været rigtig glad for den XTC Composite jeg har nu, og der har ikke været noget der, men er kommet i tvivl om jeg skal holde mig til sådan en igen eller om jeg skal prøve en Fully. (skal nok smide lidt ekstra så) sådan som jeg kan se i grove træk er der udover rammen forgaffel, bremser og krank til forskel på cyklerne. Har aldrig prøvet en FOX forgaffel, men har hørt meget godt om dem.

hvilken cykel ville i foretrække. kører på hobbybehov, men har planer om div. motionsløb i fremtiden. træner oftest XC og singletrack.

link til cyklerne:
http://www.billigcykel.dk/shop/2012-giant-xtc-2398p.html
http://www.billigcykel.dk/shop/giant-anthem-x2-2434p.html


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny Cykel Full / HT Anthem X / XTC Composite
  • #1   12. okt 2012 Nu ved jeg ikke hvad dine ambitioner angående løb, men skal du kører noget H12 eller H24 løb så vil jeg klart købe en fully..

  • #3   12. okt 2012 tror jeg desværre ikke jeg har, og mht løb, så skal det til start være stille og roligt med motionsløb og så måske arbejde sig op ad, men ville en fully være optimal til singletrack med gode stigninger?

  • #4   12. okt 2012 jeg ville vægle fully'en har selv en giant anthem 2 fra 2008 med fox. man går aldrig galt i byen med fox. de laver nogle pisse gode gaffler.

  • #5   12. okt 2012 Nick, kører du singletrack på den også?

  • #6   12. okt 2012 ja det gøre jeg det er super Nice.

  • #7   13. okt 2012 Mikkel S - du snakker bare...
    Du får hvad du betaler for, uanset om du køber Fox eller Rock Shox.
    Og ja, Fox er lidt dyre, men de er væsentlig mere slidstærke i deres bøsninger og inderben, end Rock Shox.
    Hvis man skal snakke om en gaffel, som ofte skal serviceres, så er SID da helt klart nummer 1.
    Efter montering af remote? Hvis man har behov for det, så bør man nok overveje det inden man køber en cykel/gaffel uden? smiley

    Teknologien bag fully rammers opbygning i dag, er så langt fremme, at der stort set intet kraft tab er, selv når det går op af.
    Vil tværtimod sige, at en fully giver dig bedre tracktion over ujævnheder, også når det går op af.
    Du sparer også lidt kræfter på en fully når det bliver rigtig ujævnt terræn (f.eks rødder, sten osv.) på hardtail skal du selv fjedre lidt i benene, det behøver du ikke på fully, der bliver du bare i sadlen og fokuserer på at komme frem og spotte den rigtige linje på sporet.
    Og Giants Anthem rammer er geniale, det eneste der slår deres opbygning er Specializeds Epic rammer med Brain.

    Og det med, at Fox gafler er for bløde, der er (undskyld sproget) fandeme fordi folk ikke forstår at sætte deres for forgafler og bagdæmper rigtigt op.


  • #8   13. okt 2012 Hvis man klager over man har en blød forgaffel. så skal de da vidst have et kursus i at sætte deres gaffel korrekt op.

    ps, godt jeg ikke skal overtage en ikke serviceret SID efter dig Mikkel. har selv altid kørt RS. de HAR behov for at blive serviceret. Med mindre de selvfølgelig bare står som kunst hos dig smiley


  • #9   13. okt 2012 Vil lige sige at jeg er 'Apple-mand' lige fra computer til mobil. så skal da have en FOX kan jeg høre smiley har også kun hørt rigtig godt om Anthem. der er en magen til den jeg har kigget på her: http://www.billigcykel.dk/shop/giant-anthem-x2-2434p.html
    efter hvad jeg kan se, skulle den have optimalt udstyr?


  • #10   13. okt 2012 har du overvejet 29er? smiley


  • #11   13. okt 2012 Thomas har kigget på dem, men ved ikke om det er mig smiley generelt synes jeg de ser en smule klodsede ud, men er også selv en lille lavbenet fætter, tror den bliver for stor smiley

  • #12   13. okt 2012 nogen der ved om der er ´propedal´ på den FOX bagdæmper i den jeg linker til?

  • #13   13. okt 2012 Det er der

  • #14   13. okt 2012 det var jo bare endnu et + til Anthem så smiley må snakke med min pusher på mandag og måske prøve en for at se om det er noget der passer til min kørestil smiley

  • #15   13. okt 2012 Ellers må du ændre kørestil;)

  • #16   15. okt 2012 Jeg har både kørt Fox og Sram gafler, og må til hver en tid vælge Fox.

    Umiddelbart slår min gamle fox gaffel min nuværende SID på alle punkter, undtagen vægten.

    Men tag en snak med din cykel pusher, om han ikke har en Giant anthem du kan prøve en enkelt dag.


  • #17   15. okt 2012 er lige kommet hjem fra min cykel-pusher, og han havde desværre ikke den jeg kiggede på. men kunne prøve en af de mindre Anthem X modeller, og det gjorde jeg, og er overrasket over hvor lidt pedal-bob der er på den ramme. det resulterede i at jeg nu har bestilt en 'Anthem X2' 2012. Det var den sidste han kunne finde i europa, skulle gerne komme sidst på ugen smiley

Kommentér på:
Ny Cykel Full / HT Anthem X / XTC Composite

Annonce