{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.592 visninger | Oprettet:

Hard Tail vs. Full Suspension {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens.

Jeg står nu og skal vælge mellem en full suspension og en hard tail cykel.

Jeg ønsker lidt general information, samt folks egne erfaringer med specielt full suspension cykler.. Jeg har tidligere haft 2 hard tail cykler og har været glade for dem begge, men en full suspension cykel har nu altid været spændende i mine øjne. kan man sige noget generelt om forskellen på disse 2. Hvad er deres anvendelsesområde? når man snakker full suspension er det så udelukkende down hill?

Venlig Hilsen
Jesper Nicolaisen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hard Tail vs. Full Suspension
  • #1   14. okt 2012 Der kommer nok en del meninger på dette emne smiley
    Jeg er forholdsvis ny inden for hobbyen MTB!

    Er startet ud med en fullsuspension da jeg vidste, at de skove der er her omkring hvor jeg bor, er fyldt med rødder.

    I starten da farten ikke var så høj og teknikken skulle køres ind var jeg ualmindelig glad for fullsuspension. Det hjalp mig ualmindelig meget både med at bevare rimeligt greb i forhold til rødderne, samt der ikke skal arbejdes så meget på cyklen (Kan næsten sidde ned konstant).

    Nu!
    Hvor jeg er kommet mere ind i der og jeg er ude og cykle med andre kan jeg hurtigt se, at der går for meget energi til spilde pga. dæmpningen bagpå (bliver meget hurtigere træt i benene).
    Normalt kører jeg med låst bagdæmper for at spare på benene, og hvis der så kommer et stykke med meget teknisk (rødder/sten) eller det går meget nedad låser jeg den op og har her en fordel kontra en hardtail!

    Såå, der er +'er og -'er smiley


  • #2   14. okt 2012 er selv i samme dillemma, så lytter lige med smiley

  • #3   14. okt 2012 Specialzed Epic med brain for og bag, så er det bare at træde i pedalerne : )

  • #4   14. okt 2012 Vil også sige Specialized Epic, så er du rigtig godt kørende, og får i mine øjne alle fordele smiley

    Altså, Stefan beskriver det egentlig meget godt. Det kommer dog også an på hvad du ønsker! - Jeg kan godt lide at køre hurtigt ved tekniske passager med lidt små drops, hop osv. Det tror jeg ikke vil være heelt det samme på en HT smiley


  • #5   14. okt 2012 Der er skrevet så meget om dette div steder,

  • #6   14. okt 2012 Jeg har selv kørt på hardtail indtil maj måned hvor jeg købte min fully, og jeg har bestemt IKKE fortrudt mit køb..
    Nu ligger vi også og kører en del singletrack, der kommer den til sin magt når den skal ind over rødderne.. Så herfra kan jeg kun anbefale en fullsuspension..


  • #7   14. okt 2012 Nu bliver der skrevet en del om rødder og fully, jeg har begge dele, ht og fully. Da jeg var i lidt dårligere form var jeg hurtigst på fully, efter min form er bedre er ht det hurtigste. Har desuden en teori om at jo tungere man er, des mere foretrækker og bedre fungere en fully. Men, det er min teori.

Kommentér på:
Hard Tail vs. Full Suspension

Annonce