{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.599 visninger | Oprettet:

jannik C
jannik C
Tilmeldt:
15. okt 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Hjælp til MTB {{forumTopicSubject}}

Hej..

Jeg sidder og leder efter en MTB, og jeg faldt over denne på dba.dk: http://www.dba.dk/andet-maerke-full-suspension/id-86711118/

Sælger skriver at det er en Out Door, men jeg kan simpelthen ikke finde noget på nettet om dem. Er der evt, en der (gen)kender denne cykel og kan give lidt feedback?

Den skal en sjælden gang imellem bruges i skoven, men ellers så mest i asfaltjunglen. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til MTB
  • #1   15. okt 2012 I mine øjne ligner det en Harald-Nyborg cykel!
    Det vil sige at du får hvad du betaler for. 2000,- er absolut ikke ret meget for en cykel.

    Hvis du regner med at blive grebet af at køre MTB i skoven, så ville jeg anbefale at købe et kendt mærke (Cube, Canyon, Trek, Radon, GT, Scott osv.) i prisklassen 4000 og op for en brugt.

    Havde præcis samme beskrivelse som du da jeg købte en ny cykel for 2 år siden.
    Jeg endte med at handle en "billig cykel" som den du linker til, dog et andet mærke og fra Aldi. Den klarede det helt perfekt de første halvandet år, hvor jeg udelukkende benyttede den på vejen.
    Da jeg begyndte at køre lidt i skoven holdte den ca. 3-5 gange, hvorefter fælge var slået skævt, gearene begyndte at drille og bremserne blev skæve.

    Dette er blot min erfaring med en "billig cykel"

    Mvh.


  • jannik C
    jannik C Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #2   15. okt 2012 Jeg købte for 2 års tid siden en Trek 4100 mener jeg den hed. Den mindste med skivebremser. Den var jeg rigtig glad for, og den håndterede misbruget i skoven rigtig godt. Desværre blev den stjålet. Jeg har prøvet at finde nogle af den model brugt, men synes ikke der er nogen. Den havde en nypris på ca. 4300kr + udstyr, så jeg havde håbet lidt på at finde en til 1500-2500kr i fornuftig stand, men de eneste jeg kan finde som egentlig opfylder mine krav, ligger i omegnen af 5000kr og derover.

  • #3   16. okt 2012 Jeg har lige købt en ny GT Avalanche 1.0 ok til 4000kr, og det er sgu en cykel der kan holde til skoven.
    Deora XT gruppe og hydrauliske bremser.


  • jannik C
    jannik C Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #4   16. okt 2012 Jeg sidder og kigger på Trek cykler, og jeg undrer mig over hvad forskellen er på dem. Hvad adskiller f.eks 4300 til 4500, 4700 og 4900 ud over antallet af gear?

    Umiddelbart er 27 gear da alt rigeligt, og hvis man kigger længere nede, så er sådan noget som forgaffel, affjedring, gear mv. det samme.


Kommentér på:
Hjælp til MTB

Annonce