{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.489 visninger | Oprettet:

Dækker garantien for dæk.? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg købte min cykel (Cube Acid) i slutningen af marts i år. Og er rigtig glad for den. Jeg er punkteret to gange i dag da jeg var ude og kører i Hedeland og jeg har så opdaget at dækkene er mørnet så derfor ville jeg hører om i mener at garantien stadigvæk dækker for der er ingen gang gået et år.? Og så skal man allerede ud og investerer i nye dæk.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • Samling af Ikea børne seng med udtræk og skrive bord og skuffe modul 1.300 kr.
  • Fjernelse af skjult hvepsebo 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dækker garantien for dæk.?
  • #1   18. okt 2012 Det er en slid del, så nej.

• #2   18. okt 2012 Tjah, dæk mørner jo med tiden, så hvis du har købt en sidste års model, kan dækket jo være ret gammelt smiley snak med stedet du har købt den smiley

• #4   18. okt 2012 Det kommer jo også an på om de har fået meget sol og så videre ! Men ja det er en slid del så ingen garanti der !

• #5   18. okt 2012 Der er fin mønster på dem i nu og de er stor set ikke slidt. Jeg har købt cyklen på nettet så jeg må lige ringe til dem imorgen og hører hvad de siger.

• #6   19. okt 2012 Forvent ikke noget positivt.

• #7   19. okt 2012 Om ikke andet, så prøv da at få en god pris ud af dem på nye dæk smiley

• #8   19. okt 2012 Reklamationsretten gælder også på sliddele - men du kan ikke reklamere over fejl og mangler der skyldes forventeligt slid eller hvis f.eks. det skyldes forkert brug. Dæk der mørner på kort tid, bør være dækket af reklamationsretten. Det er dog ikke sikkert at virksomheden er enig.
    Husk i øvrigt at garanti ikke er det samme som reklamationsret, og at du som forbruger, ikke har samme rettigheder hvis du har handlet i udlandet.
    Jeg har selv haft en sag, hvor en forbruger fik nye dæk (bil), fordi de var begyndt at mørne efter kun 1 år.

• #10   19. okt 2012 Jeg mener også at de skulle kunne holde mindst et år. Jeg har ikke lige haft tid til at snakke med dem idag så jeg ringer til dem i morgen og hører hvad de siger.

• #11   19. dec 2012 Hvis der mørnet skal de sgu dække det på garantiet.
    Nu ved jeg ikke lige på cykeldæk, men på bildæk, står der altid hvornår de er lavet. Det står i sådan en lille fikant på siden af dækket hvor der fx står 0602. Så er det 6. måned i 2002. Ved ikke om der gør det på cykeldæk. Men det kunne da være det lige var nogen de havde på lager, og som de skulle af med... Jeg ville mene de skulle skifte dem på garantien i hvert fald:)

• #12   19. dec 2012 Nu skal vi lige definere om de er mørnet eller om de er revnet, det er to forskellige ting, hvis de er revnet kan det også være forkert dæktryk. Men snak med din forhandler, og hør hvad de siger.

Kommentér på:
Dækker garantien for dæk.?

Annonce