{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.113 visninger | Oprettet:

frank P
frank P
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

trek vs cube {{forumTopicSubject}}

Står og skal ud og købe min første mtb .
Jeg er 193 høj og skridtlængde er 88 cm
Har kik på 2 stk
trek 4500 disc 2013 eller
Cube Acid black 'n white 2012 .
Hvad skal jeg vælge og hvad str ?
Den skal nok mest bruges på landvej i starten , og senere i skoven .
på forhånd tak for evt svar .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  trek vs cube
  • Dan H
    Dan H Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 7
    #1   14. nov 2012 hvorfor tager du ikk bare ned i en cykelhandel og prøver en cykel og få lidt hjælp til hvilket størrelse stil osv du skal bruge og så finde en på nettet bagefter eller hvcad du har tænkt dig??

for du kunne evt cykel bedre på det ene stel frem for et andet.. tænker på størrelse for det er lidt svært at råde dig over nettet

• #2   14. nov 2012 Størrelse: http://www.bikesize.dk - Det kan da give et godt præg af hvor du ligger.

Model:
    Jeg havde valgt en Radon eller en Canyon i den prisklasse, der får du meget mere for pengene... Men det er jo bare min mening smiley

• #3   14. nov 2012 Cube!

• frank P
    frank P Tilmeldt:
    okt 2012

#4   14. nov 2012 Nu tænkte jeg nu også på hvad for en der har det bedste udstyr ( gear , forgaffel og bremser , etc)

• #5   14. nov 2012 Altså først og fremmest så er disse cykler lige gode. Men derudover så er der er et stort moralsk aspekt i bare at prøve i butikken for derefter at købe den på nettet...:/

• #6   15. nov 2012 vælg en cube ..syntes du betaler en del for navnet på en trek.. ang str på cube så se her http://www.cube.eu/en/service/faq/faq-detail/article/how-do-i-determine-the-correct-frame-size/

• frank P
    frank P Tilmeldt:
    okt 2012

#7   16. nov 2012 ok , så , men er der så nogle der ved hvor jeg får en af dem billigst ?
    Kender godt bikeshoppen og bikediscount

• frank P
    frank P Tilmeldt:
    okt 2012

#8   16. nov 2012 jep ( Har lange ben )

• #9   16. nov 2012 Jeg ville også vælge Cube da jeg også synes man betaler for meget for navnet ved Trek..

• #10   17. nov 2012 Cato

Hvis du er 174høj og har 84cm skridt så har du temmelig lange ben i forhold til rest af krop når der tales cykler det er jo 33" de er, er du sikker på de er så lange ? du kan hurtigt tjekke bare ved at se hvor mange tommer dine bukser skal have når du køber dem (det kan kun bruges vejledende nogen har jo en stak folder på bukseben).

Jeg er 184cm og har kortere skridt længde end dig men jeg har normal længde når der tales cykel 82cm.

• #11   17. nov 2012 Frank

Der er nu flere ting man skal sammenligne med når man taler stel (Cube vd Trek vs Giant dem du spørger til.

De bruger alle 6061 alu legering men der er forskel på hærdning af alu.

Der er tre slags:

6061-O (naturligt modnet men for blødt til cykelbrug)

6061 T4 (er naturlig modnet alu der er varmebehandlet, ca 2x så stærkt som 6061-O, bruges af flere cykelproducenter til billigere rammer)

6061 T6 (er kunstigt modnet og varmebehandlet, ca 2,5x så stærkt som 6061-O og bruges typisk til rammer hvor man har tripple buttede rør på stel der giver større stivhed og lavere vægt men også lidt dyrere)

Kan sige at Giant og Trek rammen er 6061 T6 alu , Cube skriver ikke noget om hvilken legering de bruger udover at det er 6061 alu så den kan jeg ikke sige noget om da de af en eller anden grund ikke oplyser det.

Det nogle glemmer er at det er ikke stumper som er hjertet i en cykel det er stellet, stumper er sliddele som alligevel løbende udskiftes hvor stel er det man gemmer så af samme grund selvfølgelig skal være så godt som muligt inden for den prisramme man ønsker/har.

• frank P
    frank P Tilmeldt:
    okt 2012

#12   22. nov 2012 Nu er der så en der anbefaler en Giant MTB .
    Han siger at de laver cube´s cykler på Giant´s fabrik .

Kommentér på:
trek vs cube

Annonce