{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.146 visninger | Oprettet:

canyon eller giant? {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal købe ny cykel. maks pris er 9000,-
Jeg har kigget på canyon og giant, men er i tvivl om hvad jeg skal købe, har brug for jeres hjælp til at vælge smiley

Canyon AL 6.9: http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=3006#tab-reiter2

Giant Talon LTD (her kan jeg dog ikke se hele udstyrslisten, hvis der altså er andet med???): http://cykelexperten.dk/giant-talon-ltd-xt-2012

Giant XTC 2: http://cykelexperten.dk/giant-xtc-2-11-2011-p-3953

Jeg kan godt lide canyon'en da den har 29" hjul, og godt kunne tænkte mig at prøve det.

MEN HVAD VILLE I VÆLGE HVIS I HAVDE 9000.- TIL EN MOUNTAINBIKE???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  canyon eller giant?
  • #1   6. dec 2012 Jeg havde personligt valg canyon'en smiley

  • #2   6. dec 2012 Enig med Mikkel, jeg ville også vælge Canyon smiley

  • #3   7. dec 2012 Den er nem.. - Canyon smiley

    Udover at du får fordelene ved 29" hjul (og ulemperne, har personligt dog ikke fundet dem endnu..), får du også en bedre forgaffel i Rebaén + at du får et lækkert 2x10 setup.
    En ven og jeg har lige købt en Grand Canyon Al 29 hver og vi er eninge om at vi aldrig kommer tilbage til en 26ér smiley


  • #5   7. dec 2012 Yep, i min verden også en no-brainer; Canyon smiley

  • #6   7. dec 2012 Enig. Canyon.

  • #7   7. dec 2012 Aldrig Canyon... Altid en cykel fra en dansk cykelforretning... Der er service, personlig betjening, prøvekørsel og rabatter... Og skulle der være neget med garantien, går det en del hurtigere i en butik end via mail...

  • #8   7. dec 2012 silverchair; min erfaring med den danske "service" er efterhånden så ringe at det egentlig ikke rører mig at bestille i udlandet, selv hvis man får lidt rabat hos den danske forhandler synes jeg man skal smide alt for mange penge før det begynder at betale sig.
    Med denne prisramme er jeg ikke et sekund i tvivl om at trådstarter får væsentligt mere cykel for pengene med den Canyon.

    Har selv Canyon, deres størrelsesberegner passede spot on for mig, har haft en rigtig god dialog med Canyon Danmark, også før købet - og den ene gang der var problemer med lock-out på min Reba sendte jeg den, og fik den nyserviceret og fungerende tilbage på en uge, og fik refunderet mine fragtomkostninger...


  • #9   8. dec 2012 Magnus, den er jo svær at argumentere mod...

    Men jeg er ikke tilhænger af at forbrikkerne sælger direkte til kunden, uden om forretningerne... Hvis alle begynder på det, vil vi miste en masse arbejdspladser og penge i staten... Ikke at jeg tror at det gør den store forskel at Canyon gør det, men hvad hvis Trek, Kildemoes og Centurion osse gjorde det...? Og hvis Smasung, Apple og alle andre firmaer begyndte at gøre det samme..? Alle forretninger ville dø... Ved godt at det er lange ude, men hvis et firma kan gøre det, kan andre vel osse få den ide...


  • #10   8. dec 2012 silverchair; tjah, hvis butikkerne går neden om og hjem har de jo i en eller anden forstand ikke været konkurrencedygtige..
    Jeg er helt enig med dig i, at jeg hellere går ned til den lokale forhandler og gerne betaler lidt mere for varen, hvis der følger en eller anden form for ekstra service med, men når de alligevel 9 ud af 10 gange ikke har styr på hvad de snakker om, og jeg flere gange har været ude for at de sælger en den forkerte vare, så gør jeg hellere min research selv og bestiller over nettet, billigere og kun et par dages ventetid...


  • #11   9. dec 2012 Det bliver vist uden tvivl en canyon, også min personlige favorit. Kan godt være at det er bedre at købe fra danmark, men hvis service og pris er BEDRE i udlandet, er det jo de danske butikker der må stramme op smiley


  • #12   9. dec 2012 silverchair, så må din forretning tilpasse sin forretningsmodel. Sådan er erhvervslivet.

    Hvis du ikke kan konkurrere på pris, så må du konkurrere på noget andet. Masser af virksomheder har ændret strategi for at overleve.

    Jeg ville helt sikkert vælge Canyon.


  • #13   10. dec 2012 Så er der bestilt en Canyon Yellowstone 6,9!. Kæft hvor jeg glæder mig til at få den hjem nu smiley Nogen der ved hvor lang leveringstiden er ca.??

    PS. Tak for hjælpen alle sammen! smiley


  • #15   10. dec 2012 Hvis den er på lager, gætter jeg på at du har den på fredag - det var det jeg selv oplevede smiley

  • #16   10. dec 2012 Den var/er på lager. så håber på det bedste smiley hvilken canyon har du?

  • #17   11. dec 2012 En ven og jeg har begge en Grand Canyon AL 29 7.9 - bestilte mandag og havde dem fredag smiley

Kommentér på:
canyon eller giant?

Annonce