{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
664 visninger | Oprettet:

Martin K
Martin K
Tilmeldt:
4. jun 2022
Emner: 1

Køb af alsidig cykel på budget {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg er lidt på udkig efter en ny cykel, og ved ærligt talt ikke ret meget om cykler. Derfor tænkte jeg at det kunne være der var nogle herinde der kunne give et råd med på vejen.

Jeg leder efter en lidt alsidig cykel mest til by og landevejskørsel som transport men også lidt som motion. Derudover må den meget gerne kunne klare at køre lidt på grusvej engang i mellem.
Jeg flirter også med tanken om at kunne tage på ture på et par dage på den, det er dog ikke et krav som sådan.

Mit budget ligger på max 4-5000kr. Jeg er klar over man ikke får en top tunet cykel til denne pris, men jeg er mest på udkig efter det bedste jeg kan få til denne pris.

Jeg har kigget lidt på en cykel fra bilka, ved ikke om den er helt skudt ved siden af.
https://www.bilka.dk/produkter/sco-gravel-unisex-14-gear-28-2022-moerkegroen/100555577/

Er der mon nogle der kan give lidt råd og vejledning med på vejen? Jeg bestiller gerne hjem fra udlandet, hvis det kan betale sig.

Mvh Martin.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af alsidig cykel på budget
  • #1   13. jul 2022 Med det budget vil jeg klart anbefale at gå til en cykelhandler i stedet, eller evt. købe på nettet. De fleste Bilka, Biltema, Thansen m.m. cykler er tunge, og der er generelt ikke tænkt over geometrien af cyklen ift. optimale køreegenskaber. Samtidig er forgaflen lidt en gadget, som hovedsageligt bare tilføjer vægt til cyklen uden at gøre så meget andet.

    Mange af de kendte cykelmærker har cykler i det prisleje, så prøv at smutte forbi den lokale cykelhandler og hør om de ikke har noget stående, som passer til dine behov. Så har du også et sted at gå hen, hvis der er noget som går i stykker, og mange steder tilbyder også et par gratis service indenfor det første års tid. Hvis du har en Orbea eller Marin forhandler i nærheden, kunne disse to evt. være gode bud:

    https://www.bikester.dk/orbea-carpe-40-M1015604.html?vgid=G1492175&eqrecqid=9b13cff1-028b-11ed-b8b2-00007f000101

    https://www.bikester.dk/marin-presidio-1-diamant-M894501.html?vgid=G1280880&cgid=37163

    Alternativt kan du selvfølgelig også bestille dem på nettet.


  • #2   24. jul 2022 DBA er er godt sted. Bare vær på udkig

  • #3   4. aug 2022 Hej, jeg er helt enige med de 2 andres forslag, jeg vil dog mene at du vil få mest for pengene hvis du fandt en cykel på DBA med gear gruppen Shimano Deore / Shimano XT, der findes enkelte annoncer som ligger mellem 4-5000 kr. Jeg vil anbefale dig denne gear gruppe da jeg mener at de har den længste levetid og fungerer perfekt. Sram er også en mulighed det skal man tænke lidt modsat Shimano 😆 Skriv et post hvis du vil ha mere info smiley

Kommentér på:
Køb af alsidig cykel på budget

Annonce