{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.551 visninger | Oprettet:

Morten P
Morten P
Tilmeldt:
21. dec 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hviken cykel skal jeg vælge Canyon el Radon. {{forumTopicSubject}}

Hejsa, Er første gangs køber af MTB og påtænker at cykle i skov et par gange om ugen i Kolding på Marienlunds skovens MTB spor.

Først er jeg i tvivl om det skal være 29 eller 26 tommer. Alle de cykel handlere jeg har været i siger fremtiden er 29 tommer.

Mit valg er faldet på disse 2 cykler. Vil jeg kunne mærke forskel på den ene eller den anden der er jo et par tusind kr. til forskel.? Hvad vil i vælge. ?


Jeg er 1,80 cm. høj og vejer 85 kg. hvis det har noget at sige.

(link fjernet)

http://www.canyon.com/mountainbikes/bike.html?b=3015

Alternativt har jeg denne 26 tommer i tankerne.
http://www.canyon.com/mountainbikes/bike.html?b=3009


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hviken cykel skal jeg vælge Canyon el Radon.
  • #1   21. dec 2012 Jeg havde 100% taget Canyon 29" da den er flottere ( efter mit hoved ) Og ligeså har de stor hjul! smiley


  • #2   21. dec 2012 Canyon! Du får en vildt lækker og gennemført cykel! smiley

  • #3   21. dec 2012 Du skal vælge en cykel fordi den cykler godt og ikke fordi den ser godt ud.

    Vælg en 29er det kommer du ikke til at fortryde og vælg en value for the money mærke i stil med radon, rose cykler eller canyon.

    Kan selv anbefale rose


  • #4   21. dec 2012 Helt klart en 29er ,af de 2 er jeg mest til Canyon

  • #5   21. dec 2012 Nej, men hvis man ikke kan lide sin cykels udseende, så mister man også noget af lysten og køre glæden! ( min mening )


  • Mikkel G
    Mikkel G Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 53
    #6   21. dec 2012 Jeg vil så sige alle de andre i mod, og sige 26"... det er det jeg føler mig bedst tilpas på, så prøv begge dele først smiley

  • #7   21. dec 2012 I den pris klasse ville jeg vælge Canyon 9.9 pga forgaflen der lås af sig selv smiley

  • #8   22. dec 2012 Jeg ville prøve dem før jeg købte... Så ville jeg vide hvilken cykel jeg sad bedst på og hvilken jeg syntes kørte bedst... For det ville være surt at bruge næsten 14k på en cykel jeg ikke følte mig tilpas på, fordi jeg ikke havde prøvet den i forvejen...

    Mit råd til dig er at gå ned til den lokale og prøv lidt forskellige cykler, og køb den du føler du sidder bedst på, om det so er Trek, Cube eller et andet mærke, så køb det du føler er det rigtige...


  • #9   22. dec 2012 Jeg har selv en canyon 9.9 , den er bare fed!! Jeg synes jeg har fået rigtig meget cykle for pengerne i forhold til hvor meget udstyr, fox terralogic forgaffel virker som det skal, cyklen er hurtigt og klare meget mere end jeg vil ellers har troede. Den er bygget mest for trail og maraton men jeg har haft ud på noget mere tekniske stier i Danstup hegn og i tisvilde hegn og den beder bare om mere.Jeg var lidt nervøs at bestille en cykle på nettet uden først prøvede den men Canyon har et PPS skema hvor man finder frem til dit ramme størrelse, jeg er 178m, som svarer til et medium, den passer perfect.

  • #10   22. dec 2012 Jeg har kørt både 26 og 29 I skov, og jeg kan ikke rigtig mærke den vilde forskel Måske 29 (som jeg køre på lige nu) er lidt tungere at få i gang og den står måske lidt bedre fast... Jeg kommer lige så hurtigt i mål som de 5-6 gutter jeg køre med. Og det er blandet 26 & 29" ... Så rådet herfra må være: find den du syntes der er fedest kombineret med lækreste udstyr

  • #11   22. dec 2012 Køb du bare den 29" canyon. Den er både fed og godt udstyret, med rigtig lækker forgaffel (terralogic) og fuld XT-gruppe og gode bremser. Det er faktisk en en rigtig billig cykel.

    Det eneste du med tiden sådan set behøver at skifte er hjulsættene. Ikke sådan og forstå at hjulsættene er dårlige, men hvis du bliver glad for at køre MTB, så vil et par lækre carbon hjulsæt kunne forvandle denne MTB til en rigtig hurtig race-machine.

    På en MTB der stopper man tit op og accelerer op i fart igen og kører op ad små stejle bakker. I disse situationer er det en stor fordel, at have så lidt vægt som muligt i den roterende del af fælgen og i dæk/slange, fordi man dermed hurtigere vil kunne accelerere op i fart. Dette er særligt vigtig på store 29" hjul.


  • Morten P
    Morten P Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #12   23. dec 2012 Tak for alle de gode råd, så er Canyon bestilt og kommer i uge 6.

  • #14   23. dec 2012 TIllykke,

  • #15   3. jan 2013 lader til man roligt kan bestille den Canyon, enig meget cykel for pengene kan ikke engang på tilbud finde noget andet matchende prismæssigt på udstyr osv.

Kommentér på:
Hviken cykel skal jeg vælge Canyon el Radon.

Annonce