{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.664 visninger | Oprettet:

Ness carbon styr {{forumTopicSubject}}

Jeg faldt over det her på Planet X hjemmesiden.

Ness Carbon 12K styr med integreret frempind:
(link fjernet)

Men jeg kan ikke finde noget som helst info omkring "NESS"
Ingen udenlandske eller danske forum snakker om det, og jeg kan kun finde kina forhandlere af styret, pånær planet X

De steder jeg så har fundet det, som ikke var fra kina, siger styret er italiensk top mærke NESS (som jeg heller ikke kan finde)

Er det et kina styr? Eller er det ordenlig kvalitet?
nogle erfaringer? eller viden omkring det søges =)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ness carbon styr
  • #1   28. dec 2012 Ritter forhandler det de må vide noget.
    Mvh


  • #3   28. dec 2012 Det er det samme som et Kina, men kvali fejler nu ikk noget. Men det kan købes meget billigere på aliexpress og eBay

  • #4   28. dec 2012 Alt carbon udstyr og rammer hos planetX og On-one er lavet i Kina, som så meget andet i Carbon. Og vil umiddelbart tro at det er hyldevare de får "branded" som deres,

  • #5   28. dec 2012 Okay jeg var desværre også a den overbevisning.

    Så tror jeg ikke jeg skal have sådan et, jeg stoler ikke på Kina kopi bare, deres kvalitets kontrol er simpelthent for dårlig.

    Ville ik være så fedt hvis det eks. Knækkede imens man var ude og træde igennem smiley


  • #6   28. dec 2012 Det er ikke et Planet-X brand, var det så ville man ikke kunne købe det i mange forskellige forretninger rundt om i verden, jeg har søgt en del efter denne tråd er startet og er endnu ikke løbet ind i noget udover en som havde oplevet at lakken var skaldet lidt af og har slet ikke set nogen hvor der er tale om at der har været brud, der er mest omtale om det i de tyske fora.

    Hvis man er meget bekymret omkring risiko så skal man nok holde sig helt fra carbonbelagt alu nu at det hele nærmest laves i asien Thailand, Kina og Taiwan eneste du kan være ret sikker på er lavet i vesten er ENVE og TIME men det er så også det.

    Den såkaldte kvalitets kontrol der snakkes om med de kendte vare er altså kun en stikprøve når der modtages containere med stumper eller hvis en af mærkevare firmaernes kontrollanter lige skulle komme forbi.

    Den sunde fornuft med at vælge er stadig den eneste gode måde at handle på, køber man billigst så skal man nok holde sig fra det aller letteste men køber man det dyreste så betaler man også en urimelig høj pris for markedsføring af diverse proff cykelhold, kontrakter med ryttere osv...det øger pris gevaldigt og gør ikke produktet bedre kun mere kendt.

    Kigger du godt efter så kan du finde firmaet bag Ness produktet på nettet (jeg fandt det ret hurtigt), det er Kina men det er fra det område i Kina hvor de fleste bedre holder til (er ingen sikkerhed for kvalitet men det er mere sikkert end hvis det var en bambus hule et sted i sumpen).

    Noget man skal huske er at carbon er et ret simpelt produkt at arbejde med hvor der virkelig skal sjuskes for at det går helt galt, selvfølgelig sker det men hvorfor skulle de også arbejde anderledes end i den vestlige verden hvor sjusk også findes i stor stil.


  • #7   28. dec 2012 Godt indlæg carsten, det er lidt at tænke over.

    Mine erfaringer med kina produkter, kommer via mit eget firma, hvor jeg handler med leverandøre i kina. Hvor du afhængig af prisen kan få de samme vare bare i dårligere og dårligere kvalitet.

    Det er samme princip jeg frygter med sådan et styr, at du ikke aner om det har kostet 5 dollars at producere eller 200 dollars. Og med de kina rammer til MTB og Racer der kommer dernede fra, så er der mange der ikke har problemer med dem, men der er også dem hvor rammerne knækker i 10 dele.

    Og så undrer det mig bare at jeg ikke kan finde noget som helst omkring "ness"
    Du må gerne linke til de steder du har læst noget.


  • #8   29. dec 2012 Her ser du firmaet bag ved produktet http://www.yishunbike.com/

    De har to hjemmesider med lidt produkt salg, den første er den mest kendte når der tales omtale i fora http://www.icarbonsports.com/ http://www.shop-yishunbike.com/

    Omkring fora så skal du søge helt alm på enten google.dk eller .de og så skal man kigge en del inde i systemet (de tre første sider er ikke nok) så kommer der tråde om emnet.

    Her er link til den mere koncentrede søgning men der vil også mangle en masse andre tråde på nettet men giver et billede, husk dog at der hvor man handler er ikke deres fabriks side den er lavet til b2b.

    http://www.google.dk/search?q=yishunbike+bike+forum+rad+forum&oq=yishunbike+bike+forum+rad+forum&sugexp=chrome,mod=0&sourceid=chrome&ie=UTF-8

    Ja man kan sagtens købe noget lort i asien lige som man kan i den vestlige verden men der er også mange seriøse firmaer, det er jo ikke sådan at fordi man er fra asien så har man dårlig moral og er plataber, nogle har den holdning men mon ikke det skyldes at de aldrig har haft kontakt til folk uden for lille eu.

    Der vil altid være et marked for det rigtigt dårlige som man bør holde sig fra men det marked er der jo kun fordi der er kunder som ønsker de produkter og endda som selv vil videresælge dem fordi de har privat kunder som ønsker dem.

    Kan sige så meget at kontakter en dansk virksomhed en udenlandsk cykel producent så lyser deres alarmklokke straks for de har desværre meget dårlige erfaringer med netop danske bolsje firmaer og u betalte regninger samt brudte aftaler, så de bliver tjekket ekstra grundigt og skal betale cash de første mange gange eller stille en bankgaranti.

    Hvis du bruger dine egne erfaringer med handel hos dem så oplever du jo også selv at der er det hele og du kan vælge hvad du ønsker at betale for det og få en tilsvarende kvalitet, i mine øjne er Ness ikke et billigt produkt men heller ikke et dyrt men kan det næsten heller ikke blive hvis de ikke skal betale 2-400.000.000 kr i sponsorrater som kun bliver betalt af kunden.

    Omkring rammer ja så kan man jo også finde rammer til priser under 15-1600kr og dem er der helt sikkert også flere problemer med end dem til 3-4000kr, kan man egentlig forvente andet ?? man er da lidt naiv at tro det modsatte, det er der hvor den sunde fornuft kommer ind.

    Man ved jo heller ikke om et kendt mærkes styr har kostet 5$ eller 200$ at få lavet, det ved kun fabrikant og deres kunde men vi som forbruger må stole lidt på hvad andre har af oplevelser og er man utilfreds skal man nok sige til og skrive om det men er man tilfreds ja så er tingene stik modsat så smiler man bare og nyder turen på cyklen.

    Håber du kan bruge det til noget... hehe glemte helt at sige at OLMO er glad bruger af NESS dele på deres cykler og Olmo er en seriøs virksomhed som laver meget lækre rammer.



  • #9   29. dec 2012 Du har helt ret i det du siger og ja kvaliteten følger typisk prisen.

    Min bekymring ligger i at man som forbruger ikke aner hvad du får.
    Planet X går jeg ikke ud fra forsøger at snyde kunderne, men at købe samme styr "på papiret eller billedet" fra eBay eller Alabama, så er der bare ingen garanti for at styret ik laet af pap og det er som sådan min eneste bekymring.

    Jeg kigger på dine links, min Google-fu ar fejlet mig i den her situation. The force plejer ellers a være med mig smiley


  • #10   29. dec 2012 Jeg ville også passe på med AliX, Alibaba osv men har man fat i en seriøs butik så har de et ansvar lovmæssig og er der noget de ikke gider i længden er det problemer...

    Hehe nogle gange kan man google sig blind men google er god og samtidig lige så dårlig pga den skide rangering af hjemmesider men hey når ens google-fu svigter så kan man være heldig at der er en anden som har mere held den samme dag. smiley

    Jeg fandt lige lidt mere fra det Australske hvor produktet tilsyneladende har en større plads end i vores område.

    Butik med gode tilbud lige nu http://www.torpedo7.com.au/torpedo7/catalogindexsearch.do?formAction=search&hide=true&searchString=BrandId:N6

    Og fora hvor der tales om navnet og deres produkter http://kortlink.dk/google/bvr5 håber du finder nogle af de svar du ønsker så du kan tage din beslutning, der er ikke noget værre end at købe noget man ikke føler sig tryg ved så hellere lade være med at handle smiley


  • #11   29. dec 2012 Pingel cykler i Næstved forhandler Ness, de plejer at være garant for de bedre varer. Det er ihvertfald der rigtig mange hernede fra køber deres High end ting. Tror ikke de ville risikere navn og rygte for at sælge noget skidt

  • #12   29. dec 2012 Enig med Tommy.

Kommentér på:
Ness carbon styr

Annonce