fox 36 van . søger hjælp hjælp hjælp! :D {{forumTopicSubject}}
heej alle sammen.
har købt mig en fox 36 van 180mm,
og den er rigtig fin, men mit problem er at når jeg tager hop eller når jeg løfter fronten af min cykel og den rammer jorden hårdt, kan jeg høre en "klonk" lyd inde fra venstre yderben. kan også høre lyden hvis jeg slår stille og rolig på gaflen med hånden. det lyder som fjederen der ligger løst inde i hopper rundt.
så mit spørgsmål er: kan det være fjederen eller en anden komponent inde i gaflen der er løs. og er der andre der har haft samme problem. hvis det selvfølgelig over hovedet er et problem.
billedet viser hvor lyden kommer fra.
på forhånd tak.
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 18 Svar: 1.420
Her kan du se et billede hvor krympeflex har flyttet sig, det skal være i midten af fjeder.
Går ud fra at lyden er som på dette link http://kortlink.dk/bvrd er det så er problem helt sikkert som på billedet.
feb 2010
Følger: 16 Følgere: 15 Cykler: 4 Emner: 2 Svar: 13
sep 2011
Her kan du se en guide på forgaffel og hvordan du får mest ud af den.
http://www.foxracingshox.com/fox_tech_center/owners_manuals/07/eng/forks/36/36_van.htm
feb 2010
dec 2010
Følger: 57 Følgere: 55 Cykler: 8 Emner: 33 Svar: 63
dec 2010
Følger: 57 Følgere: 55 Cykler: 8 Emner: 33 Svar: 63
GODT NYTÅR!
feb 2010
havde nemlig samme problem på en af mine gamle gafler, men der forsvandt rasle lyden med tiden, og gaflen fejlet ingen ting.
men igen tak for hjælpen (carsten) og (-*No limit*-72)
og GODT NYTÅR! til jer alle
feb 2010
mvh
sep 2011
Changing the Coil Spring
With a 32mm 6-point socket wrench, loosen and remove the preload topcap (top of left leg).
Compress the fork slightly and remove the coil spring. You may need to firmly pull up on the spring to disengage it from the plunger shaft.
Wipe the spring dry with a rag and check its color code.
Install the new spring by dropping it into the upper tube, then torque the top cap to 165 in-lbs (1864 N-cm).
Rotate the fork to a horizontal position and shake it. This lubricates the spring before its first push into travel.
Measure and set sag.
Her er en billedguide om hvordan du laver service på gaffel der kan du så også se hvordan du skiller delene fra hinanden, er du smart så laver du service på den nu du alligevel har den afmonteret.
Husk krympeflex skal sidde i midten af fjeder og ikke som på billedet i mit første svar.
http://service.foxracingshox.com/consumers/Content/Service/Forks/36VAN/36VAN_RC2.htm
feb 2010
feb 2010
ps:
i havde ret. krympeflexen på fjederen er kørt helt i top.
sep 2011
Det samme vil kunne ske i de andre gafler men jo længere fjeder jo større chance for at den ændre sig en smule.
Hehe og ja selvfølgelig havde vi ret
fox 36 van . søger hjælp hjælp hjælp! :D