{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.429 visninger | Oprettet:

Puls zone til MTB? {{forumTopicSubject}}

Hej

Nu hvor jeg har fået mig en Edge 800 ville jeg høre om det er en tommelfinger regel ang. pulszone hvis det er er fedt forbrænding der er 1 Prioritet. Har hørt at det skulle være 60-70% af ens maks puls når vi taler Racer. Hvis det er korrekt gælder så også mht MTB?. MTB er jo lidt mere interval kørsel pga. terrænet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Puls zone til MTB?
  • #1   29. dec 2012 Tror det er svært at køre ren fedtforbrænding i skoven, eller det man kalder fedtforbrænding, for om din puls er 140 ell 190 så forbrænder du jo en masse smiley op på geden og bliv i sadlen i et par timer ..

• casper s
    casper s Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 1 Svar: 12
    #2   29. dec 2012 Glem det med fedtforbrændings zone!!! Hvis du bevæger dig i zonerne over alligevel, forbrænder du mere.

fedtforbrændingszoner er til overvægtige som ikke skal/må belaste deres krop!

• #3   30. dec 2012 Mike du starter med at finde ud af hvor dit max er, brug din pulsmåler og noter dig når du rammer det område hvor du kan mærke du får syre i mullerne (husk du skal være varm når du laver den test), træk så 5-7 pulsslag fra for syren starter før du kan mærke den rigtigt.

Man kan sagtens træne fedt forbrænding på mtb men det er ikke så underholdende som at give den fuld gas så varier fra gang til gang du er ude i skoven.

Er det en træning med fedtforbrænding så er det vigtigt at du ikke rammer det punkt for du først begynder at tære på sukkerdepoter for så forsætter krop med det resten af turen, bedste er at holde dig på ca 60% af det tal du er kommet frem til via syretest og minus de 5-7 pulsslag og kør så i et par timer eller mere og husk også glem alt om energi drik på turen ...vand vand og atter vand.

Det er korrekt at du brænder masser af energi af ved at give den gas men det er sukkerdepoter som knaldes af, det er den letteste form for energi kroppen kan komme til så den vælger sjovt nok den løsning, det tager en del tid for kroppen, det kan godt tage lidt tid før din krop lære at optage fedt energi men det skal nok komme og du vil se resultat hvis du bla køre for at komme af med de overflødige håndtag.

Er det kun et par kg eller fem der skal smides så giver du den bare gas for der vil efterforbrænding være nok til at de forsvinder med tiden.

• #4   30. dec 2012 Faktisk ville jeg gerne smide 10kg. så kommer jeg ned på 95kg for tror det er svært at komme længere ned da jeg har en rubust kropsbygning. Så kunne jeg komme derned ville jeg blive ualmindelig glad:) Det er bla grunden til at jeg har købt mig en puls måler. Så med dit svar vil jeg da prøve at se om jeg ikke får noget mere ud af min træning fremover. Så tak for svaret Carsten

• #5   30. dec 2012 Det er da total ligegyldig om det er fedt eller sukker kroppen forbrænder.
    Kroppens energiforbrug/behov kan udregnes i kcal. Skal man tabe sig, skal man være i kcal underskud. Om de kcal forbrændes via fedt eller er har intet med sagen at gøre.
    Hvis du vil have lidt struktur på dit vægttab kan du med fordel bruge www.madlog.dk det er trods alt på kcal indtaget den største gevinst er. Du skal løbe ca. 70km for at tabe dig 1kg.
    Det er begrænset hvor mange på 100kg der kan løbe 70km på en uge, men enhver kan ligge med 1000kcal i underskud om dagen.

• #7   30. dec 2012 Først og fremmest, fastlæg din hvilepuls, max puls og få dem instillet. Gør det her:
    http://www.formtop.dk/index.php/artikler/traening/pulstraening.html
    Læs og forstå hvad han skriver her på den side!

Hvis du gerne vil tabe dig, hurtigt og nemt via MTB så start med at kigge på din kost, er selv Paleo gut, og det har hjulpet mig med at smide 30 kg indtil videre!

• #8   30. dec 2012 Man taber sig IKKE ved at køre på MTB.....det eneste der tæller er at du indtager færre kcal end du forbrænder. Så simpelt er det. Tæl hvor mange kcal der er i den mad du spiser og vær så i kcal-underskud med mindst 500 kcal om dagen. Det du kan bruge din garmin 800 til, er at vise hvor mange kcal du har forbrændt på en cykeltur. Lig dem oveni ca 2000 kcal og du har sådan cirka hvor meget du maksimalt må indtage for ikke at tage på om dagen. Træk så de 500-1000 fra og du får hvor meget du må spise pr dag.

Det er for mange en øjeåbner, første gang de sætter sig ind i hvor mange kcal der er i ens kost og hvor de fleste kcal kommer fra. Jeg spiste førhen en ret stor portion havregryn om morgenen og den vejer jeg nu af til nøjagtigt 100 gram hver morgen. Jeg mener jeg sparede ca 500 kcal her. Man skal også tænke i hvornår kalorierne indtages. Før og efter træning selvfølgelig, men ellers er hovedreglen at jo senere på dagen jo færre kalorier. Dette er dog ikke så meget for at tabe sig, men mere for at give en maksimal energi om dagen når man nu er i en slankeperiode hvor man er i kalorieunderskud.

MTB kørsel vil selfølgelig hjælpe til at dit kcal forbrug stiger, men indtager du så bare ekstra mad ja så er du lige vidt.

Hvis en slankekur skal være sikker på at virke så skal man have styr på kalorierne for ellers ved man jo ikke om ens tiltag kommer til at virke.

Jeg forstår faktisk ikke hvorfor folk har så svært ved at tabe sig, fordi det et jo såre simpelt. Problemet er selvfølgelig, at de ikke tæller kalorier og hvis de gør, så ikke har viljestyrke til at gennemføre planen.

Nå det var nok lidt mere svar end trådstarters emne berettiger.....,

• #9   30. dec 2012 Så er der noget andet jeg vil anbefale, som jeg selv har god erfaring med. Kør kortere ture men oftere. Nu ved jeg ikke hvor god din form er men hvis du kan køre 2 timer 3 gange om ugen, så ville jeg hellere køre 1 time 6 gange om ugen. Kalorieforbruget er det samme, men ens trang til ekstra energi under og efter cykelturen er mindre når man kører en time end to simpelthen fordi turen ikke er så hård. Det et der også forskning der viser er mere effektivt, da det jo er sværere at lade være med at spise ekstra efter to timers hård cykling end en times lettere cykling....

• #10   30. dec 2012 Anders N: Tak og Fed side du linker til den vil jeg da gemme:)

Jack & Anders: Er godt klar over at man skal indtage færre kcal ind man forbrænder. Har da også tabt små 20kg (har dog stået stille mht vægttab i mere eller mindre 1-2 måneder)
    Jeg har prøvet at tælle kcal men synes det var noget være bøvl og kunne ikke rigtig få det til at fungere måske fordi jeg skal bruge en for for skema til at skrive div ting ned i? Og Jack nu siger du 100gr havregryn hvordan er du kommet frem til hvor meget du skal indtage af div produkter?
    Jeg er da villig til at give det et forsøg igen, skal bare lige have lidt hjælp til hvordan man skal gøre;) For blod på tanden har i da givet mig med jeres ret så gode svar så TAK for det.

• #11   30. dec 2012 Kenny

Det er absolut ikke ligegyldigt om det er fedt eller sukker der forbrændes, det er ny engang fedtet som sidder plantet rundt omkring på kroppen og ikke sukkeret, sukker hurtigt forbrændt energi hvor fedt er langsomt forbrændt energi.

Jack man kan sagtens tabe sig via MTB man skal bare gøre tingene rigtigt lige som man skal med alt andet, selvfølgelig er kost vigtig men rigtig træning og opsætning af træning er mindst lige så vigtig, problem er bare at man skal holde det belastnings niveau på hele turen.

Det eneste den forskning fortæller med de korte ture og sult er at man har opdaget at kroppen har vænne sig til at leve på hurtigt optaget energi og når de depoter er tomme føles sult hvor så den naive propper sig med diverse energidrikke for at bibeholde kroppens ønske om at forsætte med den form for energi optagelse, det lære kroppen så ikke at optage sin energi fra allerede deponerede fedtdepoter i kroppen af, det er der hvor distance kommer ind med lav interval da kroppen så stille og roligt lære af tappe de allerede oplagrede depoter af langsomt forbrændt energi, Fedt.

Mike L

Jeg vil anbefale dig at tage kontakt til en idræts fysiolog (det er ikke så dyrt som det lyder), de kan sætte en god og korrekt opsætning op til din krop og dit behov, der er masser af ugeblads løsninger og de virker men er slet ikke effektive i den grad som de kan blive ved at gøre tingene rigtigt, omkring kost går jeg ud fra du godt ved at det ikke gavner at holde den samme kost som har gjort at der er kommet håndtag så den del gider jeg slet ikke gå ind på for det er jo simpel logik.

Eneste måde at få fedtdepoter ned effektivt er at få kroppen til at optage energien derfra hurtigst muligt og ikke fra hurtigt optaget energi andet steds fra.

• #12   30. dec 2012 Brug Madlog.dk - simpel og mener det er 100 kr for 10 uger og det virker , hvis du vejer alt du spiser

• #13   30. dec 2012 Carsten: Fedt er jo bare uforbrændt energi depot. Det er jo ikke sådan at fordi du træner i en bestemt pulszone, så bruger du energi fra fedt i stedet for det hurtige kulhydrat depot du netop har fyldt op da du spiste for 2timer siden.
    1kcal energi er det samme uanset hvor det befinder sig.
    Er du i kcal/energi underskud så tager kroppen fra fedt depoterne. Hvis det forholdt dig som du siger så ville jeg være åleslank da jeg som tømrer bevæger mig rundt med en fornuftig, men ikke alt for høj puls hele dagen.

Lad os for sjov antage at du har ret i at man kan træne i en fedtforbrændings zone....Hvor ryger alle de kcal så hen, man unægteligt indtager i løbet af dagen, nu de ikke forbrændes fordi du forbrænder fedt i stedet ?

Mike kig på madlog.dk så bliver det ikke nemmere at tælle kcal. Den fortæller dig også hvor meget du har behov for efter væjt, højde og daglig aktivitet niveau

• #14   30. dec 2012 De 100 gram havregryn er jeg kommet frem til fordi det er en passende størrelse uden jeg føler mig sulten bagefter og frem til frokost. Jeg spiser dog her ud over en stor håndfuld hasselnødder, hvilket der er rigtig mange kalorier i, men også masser af sunde fedtsyrer og stoffer som måske hjælper med at flytte det farlige mavefedt fra maven til andre steder på kroppen eller at fjerne det. Morgenmaden får meget plads i kalorieregnskabet ligesom frokost eller rettere ved de to frokoster jeg spiser på træningsdage.

Der hvor jeg primært fjerner kalorier når jeg vil tabe et par kg er fra aftenmåltidet. Her nøjes jeg typisk med noget salat blandet med tun eller laks. Det kunne også være en god bøf eller noget fjerkræ med en blandet salat til. Dejligt nærende med mange vitaminer og fyldt med protein.

• #15   30. dec 2012 Madlog.dk er jo fantastisk har købt en måned bare for at prøve...men det er jo så simpelt som det kan blive...1000 tak. smiley

• #16   30. dec 2012 Ps. Jeg har altså en lækker cykel hahahahaha

• #17   30. dec 2012 Jack!!! Hvis du siger du spiser 100g havregryn nu som er en meget fin portion. Og du har sparet 500 kcal ved at gå ned til det. Så har du satme godt spist en ordentlig portion da, da der i 100g havregryn er 360 kcal.. smiley

• #18   30. dec 2012 Jeg skriver jo også så vidt jeg husker......men en stor portion var det og jeg blev overrasket over hvor mange kalorier der var i min havregryns portion når jeg undersøgte det nærmere. Havregryn er jo sundt så der skal jo bare spises rigeligt. Den samme opfattelse havde jeg førhen for pitabrød, nemlig at det var sundt så der kunne bare spises løs. Her kunne jeg nemt spise 3-4 pitabrød til aftensmad. Alene i brødene er der ca. 600 kcal. Nu spiser jeg så og sige kun fyldet i pitabrødene om aftenen. I dag ved jeg jo, at lyst brød ikke er det man skal spise og at man generelt skal passe på hvor meget brød man spiser, hvis man skal tabe sig. Det fandt jeg ud af da jeg begyndte at tælle kalorier......

• #19   30. dec 2012 Nu du siger havregrød.. Hvad bruger du så af sødemiddel, for går udfra at sukker er mere eller mindre bandlyst og selvom det kun er 2-2.5 spsk fulde?

• #20   31. dec 2012 Jeg kommer bare vand og hasselnødder på grynene. Letmælk og lidt sukker er vel ok. Det er det samlede kalorieregnskab der tæller....

Kommentér på:
Puls zone til MTB?

Annonce