4.080 visninger
|
Oprettet:
Lovpligtig reflex til pedal {{forumTopicSubject}}
Ja, iflg. den nyligt ændrede lov om lys og reflex på cykler, så er der jo ting som er ændret, men også ting der hele tiden har været gældende.
Der skal iflg. loven være reflex:
Foran
Bagud
Mindst 2 steder på siden af hjul.
Pedaler
Lygter (i lygtetændingstiden)
Hvordan fan... klarer man den i pedalerne?
Det koster 700,- at køre uden.
Jeg har endnu ikke set racerpedaler med reflex??
aug 2012
Følger: 5 Følgere: 6 Cykler: 2 Emner: 30 Svar: 341
aug 2012
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 13 Svar: 67
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 2 Emner: 60 Svar: 1.124
Jeg kører selv kun med alm diode lygter, ikke de billige, men tæt på, så længe de lyser fint og bilerne ikke dytter af mig ser jeg intet problem..
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 17 Cykler: 7 Emner: 11 Svar: 112
Når du køre med klick pedaler kan du få en bøde for manglende udstyr.
Dog når det er sagt ved jeg der er mange politibetjente der selv er cykelryttere - og ikke selv køre med noget af det ovennævnte.
Jeg tror det er en uskrevet regl at hvis man klæder sig som cykelrytter, så er man selv opmærksom på trafikken, og køre ikke om aftenen, medmindre man har væsentligere kraftigere lygter en "normalt".
De reflekterende 3M klisterbånd er IKKE godkendt til cykelbrug, og de der bånd man kan smide omkring benet er heller ikke godkendt - reflexerne SKAL fastmonteres på pedalerne, både fortil og bagtil på begge pedaler.
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 6 Emner: 36 Svar: 675
Så kunne man måske lave en lille streg maling bagudvendt på pedalen.
Grunden til mit spørgsmål er generelt fordi jeg blev stoppet for at køre i en gågade.
Det kostede 1000 spir
Og så gjorde panseren mig så lige opmærksom på de manglende reflexer og ringeklokke, og at det så var en advarsel til næste gang han så mig i gaden.
Ja, surt show .
dec 2012
Følger: 29 Følgere: 34 Cykler: 10 Emner: 4 Svar: 807
jan 2009
Følger: 90 Følgere: 87 Cykler: 5 Emner: 55 Svar: 1.244
En dum lille ting.
Jeg på på en gård, hvor vi har tilhørende 70 hektar landbrug. Dertil skal der være en procentdel brakmark (græsmark), som skal slås engang imellem. Da vi var ude at slå brakmarken ned på et tidspunkt, så kørte brakpudseren (Som sidder fastmonteret på traktoren) hen over en sten (troede vi). Så gik vi ud og tjekkede, og så var det en granat fra gammel tid. (Sådan en der graves ned med snubletråd) Når det var det, vi blev jo nød til at ringe til politiet.
Da de så endelig var der, og kiggede på det, så cyklede jeg ud over vores marker, (Som starter i vores baghave, så ingen veje) og skulle se hvad pokker der skete. Da jeg så endelig kom derud, så lod. de mærke til at jeg ikke kørte med reflekser (men havde hjelm på) De var sådan set ved at snuppe mig, men da jeg ikke havde gjort noget forkert endnu, så kunne de selvfølgelig ikke. De fortalte mig så også:
"Lige så snart at du kører på visse områder af jeres egen grund, så skal jeg have reflekser på. Fx. steder hvor postbuddet kører, skraldemanden og der hvor vores firma kører ind og ud."
- Der måtte jeg sgu sige at jeg blev lidt muggen, men det nytter ikke at diskutere med politiet
SO WATCH OUT!!
Ps. Kører stadig uden reflekser
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 59
Att. Frederik:
Nu nævner du det er lovpligtigt at have en lås, det er nu ikke korrekt. Men forsikringsselskaberne har sammen med VareFakta besluttet hvilke låse de vil have som skal bruges hvis de skal udbetale penge til respektive ejer. Hvis du fravælger lås er det ikke noget udløser en bøde, men noget der kan udløse dig et økonomisk tab.
jun 2009
Nej det er ikke lovpligtigt at have godkendt lås på din cykel.
Forsikringselskaberne kræver en godkendt lås hvis de skal udbetale en erstatning for tyveri.
Politiet er ligeglad.
Jeg skal ikke køre rundt med lås, hvis jeg ikke parkerer cyklen nogen steder.
jun 2009
Ja, på gågaden i Roskilde.
50 meter inde stod der en panser og noterede alle som ikke trak cyklen.
Jeg snakkede efterfølgende med en ung pige der skulle på jobbet i Jensen's Bøfhus. Hun havde cyklet der en "million" gange. Denne gang kostede det hende 1000 af møde på jobbet
sep 2012
Følger: 7 Følgere: 8 Cykler: 1 Emner: 4 Svar: 593
jan 2009
Politiet er i gang med cykel-razziaerne. Be careful out there:
”Når vi får at vide, at vi skal skrive 120 cyklister de næste 14 dage, så stiller vi os ikke i gågaden, mens der er fodgængere, og cyklisterne derfor er til gene. Nej, vi tager dem om morgenen, når de cykler igennem den tomme gågade på vej til arbejde, for så når vi hurtigere op på de 120. Med andre ord gør vi det for tallenes skyld og ikke for trafiksikkerhedens skyld.” Ansat i Færdselsafdelingen, i politiets fagblad Dansk Politi
sep 2012
jan 2009
sep 2012
Måske jeg har siddet lidt for meget på scootergalleri og diskuteret med 15 årige der mener at politiet er de største røvhuller der findes og reglerne kun er til for at forhindre dem i at køre 140 i gågader og andre små stier, og at det i øvrigt er helt i orden at man gør det.
jun 2009
Findes der maling med reflex "etellerandet" i?
Den på pedalen skal være orange.
jan 2009
feb 2010
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 13 Svar: 46
Bare min tolkning af den beskrivelse.
Lovpligtig reflex til pedal