{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.080 visninger | Oprettet:

Lovpligtig reflex til pedal {{forumTopicSubject}}

Ja, iflg. den nyligt ændrede lov om lys og reflex på cykler, så er der jo ting som er ændret, men også ting der hele tiden har været gældende.

Der skal iflg. loven være reflex:
Foran
Bagud
Mindst 2 steder på siden af hjul.
Pedaler
Lygter (i lygtetændingstiden)

Hvordan fan... klarer man den i pedalerne?
Det koster 700,- at køre uden.

Jeg har endnu ikke set racerpedaler med reflex??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Handyman til små opgave 500 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.
  • Opsætning af en lampe. 1.050 kr.
  • afhentning forskelligt skrald 2.500 kr.
  • Opening a mailbox with a lost key and replacement of lock 770 kr.
  • Vaskemaskine op 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lovpligtig reflex til pedal
  • #1   8. jan 2013 Jeg ved ikke om det var lovligt, MEN brugte selvklæbende refleks (3m) på hælen af min sko, samt på buen på pedalarmen. så er der bevægende refleks, st for og bagfra smiley

• #2   9. jan 2013 Føler lige med. Det eneste jeg har af disse ting er lys.

• #3   9. jan 2013 Er det ikke bare at tage de klassiske refleksbånd og sætte rundt om benet?
    Jeg kører selv kun med alm diode lygter, ikke de billige, men tæt på, så længe de lyser fint og bilerne ikke dytter af mig ser jeg intet problem.. smiley

• #4   9. jan 2013 Det er lovpligtigt at køre med reflexer som beskrevet ovenover, ligeledes en ringeklokke.

Når du køre med klick pedaler kan du få en bøde for manglende udstyr.

Dog når det er sagt ved jeg der er mange politibetjente der selv er cykelryttere - og ikke selv køre med noget af det ovennævnte.

Jeg tror det er en uskrevet regl at hvis man klæder sig som cykelrytter, så er man selv opmærksom på trafikken, og køre ikke om aftenen, medmindre man har væsentligere kraftigere lygter en "normalt".

De reflekterende 3M klisterbånd er IKKE godkendt til cykelbrug, og de der bånd man kan smide omkring benet er heller ikke godkendt - reflexerne SKAL fastmonteres på pedalerne, både fortil og bagtil på begge pedaler.

• #5   9. jan 2013 Kan man købe noget orange reflex maling?

Så kunne man måske lave en lille streg maling bagudvendt på pedalen.

Grunden til mit spørgsmål er generelt fordi jeg blev stoppet for at køre i en gågade.
    Det kostede 1000 spir smiley
    Og så gjorde panseren mig så lige opmærksom på de manglende reflexer og ringeklokke, og at det så var en advarsel til næste gang han så mig i gaden.

Ja, surt show .

• #6   9. jan 2013 Nu har jeg virkelig ondt af dem, som kører med pedaler såsom eggbeaters.. Hvordan pokker skal man få en refleks på sådan et par?

• #7   9. jan 2013 Når vi snakker om lovpligtige ting, så skal man også have en godkendt lås til den.

En dum lille ting.
    Jeg på på en gård, hvor vi har tilhørende 70 hektar landbrug. Dertil skal der være en procentdel brakmark (græsmark), som skal slås engang imellem. Da vi var ude at slå brakmarken ned på et tidspunkt, så kørte brakpudseren (Som sidder fastmonteret på traktoren) hen over en sten (troede vi). Så gik vi ud og tjekkede, og så var det en granat fra gammel tid. (Sådan en der graves ned med snubletråd) Når det var det, vi blev jo nød til at ringe til politiet.
    Da de så endelig var der, og kiggede på det, så cyklede jeg ud over vores marker, (Som starter i vores baghave, så ingen veje) og skulle se hvad pokker der skete. Da jeg så endelig kom derud, så lod. de mærke til at jeg ikke kørte med reflekser (men havde hjelm på) De var sådan set ved at snuppe mig, men da jeg ikke havde gjort noget forkert endnu, så kunne de selvfølgelig ikke. De fortalte mig så også:

"Lige så snart at du kører på visse områder af jeres egen grund, så skal jeg have reflekser på. Fx. steder hvor postbuddet kører, skraldemanden og der hvor vores firma kører ind og ud."

- Der måtte jeg sgu sige at jeg blev lidt muggen, men det nytter ikke at diskutere med politiet smiley

SO WATCH OUT!!
    Ps. Kører stadig uden reflekser

• #8   9. jan 2013 Nu handler det vel om hvordan man har kørt i en gågade.. Har man gjort sig selv så synlig f.eks. ved sin opførsel får man nok en bøde uanset hvilken gågade det er.

Att. Frederik:
    Nu nævner du det er lovpligtigt at have en lås, det er nu ikke korrekt. Men forsikringsselskaberne har sammen med VareFakta besluttet hvilke låse de vil have som skal bruges hvis de skal udbetale penge til respektive ejer. Hvis du fravælger lås er det ikke noget udløser en bøde, men noget der kan udløse dig et økonomisk tab.

• #9   9. jan 2013 Frederik:
    Nej det er ikke lovpligtigt at have godkendt lås på din cykel.
    Forsikringselskaberne kræver en godkendt lås hvis de skal udbetale en erstatning for tyveri.
    Politiet er ligeglad.
    Jeg skal ikke køre rundt med lås, hvis jeg ikke parkerer cyklen nogen steder.

• #10   9. jan 2013 Cato:
    Ja, på gågaden i Roskilde.
    50 meter inde stod der en panser og noterede alle som ikke trak cyklen.
    Jeg snakkede efterfølgende med en ung pige der skulle på jobbet i Jensen's Bøfhus. Hun havde cyklet der en "million" gange. Denne gang kostede det hende 1000 af møde på jobbet smiley

• #11   9. jan 2013 Synes da det var helt fair at der blev givet bøder for at cykle i en GÅgade. Der kan da ikke være meget tvivl om hvad man skal gøre sådan et sted. Det er røv penge at komme af med ingen tvivl om det men ret er da ret. Ser sq også mange der skider højt og helligt på farven i lyskrydset når de skal til højre på cykel. Både dem der har cykeltøj på men også moster gerda på hendes gamle havelåge. Det er sq ikke ligefrem noget der gør at man bliver mere vel set når vi træder rundt i trafikken.

• #12   9. jan 2013 taget fra cyklist-forbundet facebook side :
    Politiet er i gang med cykel-razziaerne. Be careful out there:
    ”Når vi får at vide, at vi skal skrive 120 cyklister de næste 14 dage, så stiller vi os ikke i gågaden, mens der er fodgængere, og cyklisterne derfor er til gene. Nej, vi tager dem om morgenen, når de cykler igennem den tomme gågade på vej til arbejde, for så når vi hurtigere op på de 120. Med andre ord gør vi det for tallenes skyld og ikke for trafiksikkerhedens skyld.” Ansat i Færdselsafdelingen, i politiets fagblad Dansk Politi

• #13   9. jan 2013 Frederik. Det bliver bare stadig ikke mere lovligt af det, har ikke ondt af folk, man har selv brudt loven og må tage straffen. Vi kan godt blive enige om at det er røvhuls agtigt og en pengemaskine på den måde men det er stadig sådan loven nu engang er

• #14   9. jan 2013 Det var nu ikke for at debattere, men mere for at offentlig gøre nogle ord jeg ikke selv har skrevet smiley

• #15   9. jan 2013 Aner ikke om jeg diskutere med noget trængte bare til at få det ud fordi jeg er træt af at se folk køre med hovedet under armen på cykel eller som om de ejer det hele. Er der kun positivt stemt for at folk er enige med mig. Jeg tolkede bare de indlæg der handlede om gågaden som værende "det er for ringe at politiet stopper os i gågaden" agtige, og så var der lige et par ting der skulle ud mellem sidebenene over vores med cyklister smiley
    Måske jeg har siddet lidt for meget på scootergalleri og diskuteret med 15 årige der mener at politiet er de største røvhuller der findes og reglerne kun er til for at forhindre dem i at køre 140 i gågader og andre små stier, og at det i øvrigt er helt i orden at man gør det. smiley

• #16   9. jan 2013 Tilbage til emnet ...
    Findes der maling med reflex "etellerandet" i?
    Den på pedalen skal være orange.

• #18   18. jan 2013 Jeg var for noget siden inde og læse om det. Der beskrev de at der skal være en refleks som følger pedalens bevægelse. Ikke noget om at den skal være monteret på pedalen. Jeg tolker det som at det er i orden med reflekser på sko, skoovertræk, buksekant mm.

Bare min tolkning af den beskrivelse.

Kommentér på:
Lovpligtig reflex til pedal

Annonce