{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.810 visninger | Oprettet:

Jeg må være gal! ( Sjælsø rundt 2013 132km?) {{forumTopicSubject}}

HJÆÆLP jeg har en skrue løs... jeg ved det godt selv. MEN kender i ikke det med at man får en ide, den udvikler sig lidt. og inden man har set sig om, har man taget en beslutning, sat sig et mål, og er småstolt over ens eget ambitions niveu.....

SÅ er man den heldige type, der har venner. feks. René og Ejlif. Der sidder helt afslappet, og siger om 2 dage, skal vi tilmelde os inden, da der er halv pris på tilmeldingsgebyret. HVILKET betyder, vi skal tage en beslutning om distancen nu!
Jeg er jo ret afslappet om at det skal være mellem 50 og 80 km for mig. MEN det mener man, er for uambitiøs. OG der er kun 28 50 eller 125km (NÅ JA 132 pga. vejarbejde i år!!) at vælge imellem. SÅ baren bliver rejst igen...
Der skal KLART øves i at ligge i læ. og i det hele taget trænes som en galning, for at nå målet... OG så skulle de to "gode" venner enda lige afslutte med at sige, OG det skal jo gøre i en acceptabel tid! smiley

HER kommer der så lidt erkendelse ind. Selv om jeg er glad for min citybike, med sine brede fælge/dæk, lav risiko for punktering, og affjedrede forgaffel, er det nok ikke rette cykel, til det. OG finanserne er der ikke til en ny/ekstra cykel. smiley

Jeg skal have fundet ud af hvor billigt jeg kan få en brugbar cykel. ELLER om det er bedre, at anskaffe et andet styr, og hjulsæt til min city?

Nogen her på siden, kan nok genkende mig fra tråden "vi fede må svede" Jeg er en dicideret fed fyr (startede på små 150kg), der er begyndt at cykle. Jeg er så heldig at have en dejlig famillie, der gør, jeg har tiden til den træning. (er kun kommet ned på 135, grundet sygdom, sygdom, sygdom og lidt andet smiley MEN skal nu i gang igen (startede igen i tirsdags, efter 1,5+mdr. pause fra cyklen!)

SÅ er der nogen der ude, der ligger inde med en racercykel, af brugbar stand. ELLER enda hjulsæt eller andre dele, de vil donerer/sælge meget billigt, så er jeg muligvis intereseret! Kører stelstr.58 på min citybike.

Gode råd, om cykel, gear, og alt muligt andet, modtages også med glæde.
Jeg er så heldig, at skulle cykle turen, med 2 gode venner, der har accepteret, at det ikke er sikert at jeg på noget tidspunkt, vil have energi, til at være lokomotiv(det er nok usandsynligt) MEN som lover, at følges med mig, også hvis jeg får problemmer!

Raceren skal først bruges, når det bliver lidt varmere. i første omgang træner jeg på min city. MEN jeg skal have trænet mig op i den kørestil, og måde, i god tid inden Sjælsø rundt... SÅ kom frisk med diverse forslag til MEGET billige muligheder m.m. smiley det er også tilladt at mobbe mig lidt, for at sætte så stort et mål lol smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg må være gal! ( Sjælsø rundt 2013 132km?)
  • #1   12. jan 2013 Du er bare sej!! Mit mål er rold skov rundt, ca 23km i terræn. Det bliver hårdt men er absolut muligt selvom jeg også har en del ekstra flæsk at slæbe rundt på!
    Du må endelig følge op på tråden med hvordan det går!!


  • #2   12. jan 2013 Søren G: Hvor har du meldt dig til det henne? smiley

  • #3   12. jan 2013 Ja, hvor ligger jeg? jeg har faktisk ikke råd til noget, så leder efter velvillighed, og småpenge. jeg håber der er nogen, der kommer i tanke, om noget der står i kælderen/skuret eller lignende. ikke pæn, men brugbar, eller kan laves brugbar for småpenge. HÅBER at lave noget brugbart, til under 1000/omkring 1000 kroner. JEG VED DET, jeg må være dum, men nogle gange, er man heldig jo! jeg har flere, der er ved at kigge i gemmerne, af kollegaer, og venner, så jeg håber da! smiley


  • #4   12. jan 2013 christian c: det er ikke et løb, men kun et mål jeg har sat mig..

  • #5   12. jan 2013 Nå for satan! smiley
    Det tror jeg også at jeg skal prøve smiley


  • #6   12. jan 2013 Jeg vil også sige super godt gået du skal nok komme igennem de 132 km.... Hvis jeg var dig, vil jeg gøre sådan her du siger at pengene ikke helt er der til en ny cykel, lige nu i hver til fald. Så vil jeg træne som en gal de har kolde mdr både indenfor og udendørs. Også evt hvis det er muligt begynde at ligge lidt pengene til side til en ny cykel, (racer) når så foråret kommer og du måske er ned på omkring 130-120 kg måske har du tabt dig mere så er både lysten og multivation der også til en racer cykel så kan du med dine venners hjælp finde den helt rigtige str. På radon racer cykel i Tyskland der kan du få en rigtig fin cykel for 6000 kr så vil du måske også have sparet lidt op og din motivation er også blevet meget større...... Held og lykke

  • #7   12. jan 2013 Hvis du går i trænings lejr nu, og fokusere på dit mål så skal det nok lykkedes at køre den tur og også på en fin tid.

    Du skal nok overveje dba.dk eller politi auktion.
    Der kan du godt finde noget brugbart.

    Evt. Starte i fitness og komme igang med spinning, det river vægt af kroppen in no time og er god træning.

    Jeg satte mig selv til mål for 4 måneder siden at tage en iron man til sommer. Challenge Copenhagen. Jeg vejede 125kg og idag 110, så jeg kender din frygt for n stor udfordring. smiley


  • #8   12. jan 2013 Bamze, fedt at møde andre, der har taget den slags beslutninger! glæder mig, til at høre mere smiley

    Overvejer stadig smalle fælge / dæk og andet styr på denne cykel, da jeg har vændet mig til den. smiley

    den med politiauction, vil jeg overveje!
    tak for indput til jer andre.

    det er så fedt, med al det opnakning man kan få smiley


  • Carsten A
    Carsten A Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #9   12. jan 2013 Hej Jesper
    Godt gået.
    Mit første motionscykelløb var af lignende længde, jeg havde en gl 5 gears herrecykel
    de første måneder jeg trænede, den fungerede fint nok, jeg købte så en Bilkaracer til vinterpris, som jeg så fortsatte træningen på og gennemførte på.
    Den kørte jeg senere Sjælland rundt på også smiley
    Året efter måtte jeg erkende at jeg var blevet lidt grebet af det, så jeg fandt en nyere brugt racer af noget bedre kvalitet, den har jeg den dag i dag (det var i 1995 smiley
    Man kan godt køre motionsløb på sin citybike, men det er unægteligt sjovere på
    en racer.
    Pøj pøj med det.
    Carsten


  • #10   12. jan 2013 Hej Jesper.

    Super fedt at du har sat dig for at gennemføre sådan et løb, det skal nok lykkes.

    Med hensyn til cyklen, så invester i et sæt slick dæk til din nuværende cykel, så burde den fint kunne klare turen. Med hensyn til andet styr er det jo vigtigt at tænke på hvordan du sidder, har du kørt længere ture på den i den nuværende konfiguration? Hvis du sidder godt på cyklen som den er, så skal du ikke ændre noget på den. Jeg kan se du har clickpedaler, bruger du sko til dem? Ellers ville det være en super investering.

    Jeg håber det gav lidt hjælp...


  • Søren T
    Søren T Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 52
    #11   12. jan 2013 Hej Jesper S. 1000 kr er jo ikke meget, men jeg tænker at det nok godt kan lade sig gøre at få noget fornuftigt ud af det, hvis du vælger at ombygge din citybike. Jeg vil foreslå at en fast forgaffel er første skridt. Er det mon muligt for dig at låne et eller andet par hjul til selve løbet? For det vil jo give dig råd til at finde et racerstyr, skiftegreb og evt. justere din køre position med en ny frempind.
    Nu ved jeg ikke lige hvilke størrelse hjul der er på din citybike, men på følgende side kan du have held til virkelig at finde et slagtilbud. Det samme gælder med styr, frempind og skiftegreb.
    http://www.cnc-bike.de/index.php?cPath=50_44


  • #12   12. jan 2013 Super info takker..
    Ja, tanken om at modificerer cyklen, er nok det jeg kommer til at gøre.
    Jeg kører kun med click sko. og i cykeltøj smiley

    Jeg har været så heldig, at få nogle gode tilbud her inde, og det er jeg glad for, MEN desværre, ikke noget jeg kunne få råd til (endnu)
    Det er netop tanken om at modificerer min cykel jeg overvejer. At have 2 sæt complette hjul, det vil jo være nemt at skifte til træning/løb.

    Jeg har aldrig kørt med Racer styr. har lidt problemmer med at mine hænder sover når jeg kører med dette styr (Kapaltunnel forsnævring). Så overvejer mine muligheder.

    Men for at gøre det, skal jeg bruge 2 komplette hjulsæt, så skiftet er hurtigt. OG så jeg kan få lidt mere landevejsagtig gearing på smiley

    MEN jo, jeg er forviret, og forvirende smiley ved ikke selv hvad der er bedst/nødvendigt!


  • #13   13. jan 2013 Nu har jeg i nogle timer, prøvet at lede rundt efter komponenter til et nyt hjulsæt, smalt MEN bredt nok til at bære mig smiley

    Det skal kunne bruges på min Cube, med skivebremser, så narv skal passe til det!
    Det er ikke super nemt at finde, men tænker, det kunne være en god start.

    Jeg vil tro jeg skal bruge enten hele hjul, eller fælge, eger, Narv Kasette (med gearing der passer til gear og kæde, MEN giver højere gear. jeg bruger højeste gear "jævnligt" allerede og hvis jeg spurter, kan jeg ikke komme ret meget over 37.
    så er der nopgen, der kan linke til billigeste løsning, der kan bære mig, vil jeg sætte stor pris på det, enten som komponentter, eller som færdig hjul (evt. brugt?)


  • #14   13. jan 2013 Jeg kan desværre ikke hjælpe med nye hjul eller info om det, jeg er lidt betænkelig ved om det kan købes desideret lettere hjul til din cykel (det kan der nok) men omvendt så om de kan bære din vægt, eller bliver bløde og skæve på rekord tid (det problem har jeg haft meget med både mtb og race)

    Mit råd er at smide nogle smallere dæk på, uden det grove mønster, og så spare noget vægt ved at pille bagagebære, lygter, støtteben og alt det andet ligegyldige af. (ihvertfald de dage du træner lange distancer, eller bare op til løbs dagen)

    Du kan følge min Ironman her (nu du gerne ville høre mere =) ) og jeg ønsker glædeligt flere tilhængere/followers af projektet. (link fjernet)


  • #15   13. jan 2013 Jamen, tak for linket, det vil jeg gladeligt følge!

    Jeg er ikke ude efter lettere hjul, Bare et hjulsæt der er smallere. mit nuværende er 38 hvis jeg husker rigtigt, så det kan ikke tage et smalt dæk smiley samt gearing er for lav til landevej.
    Yep, alt det tunge (på nær rytteren, kommer af il løbet smiley )
    Jeg har lige nu Schwalbe Marathon plus på, og de er noget tunge i det, at træde. MEN det er fint til træning, så bliver man vel positivt overrasket op imod løbet smiley


  • #16   13. jan 2013 Det er sgu godt gået har selv lige fået meldt mig til det løb der og jeg har da også mine betænkligheder ved at køre så langt, da jeg heller ikke er en sylfide smiley men min plan er en masse træning og så i maj køre en tur på 100 km hver weekend så går det nok ikke helt galt .

    men igen satme sejt at du kaster dig ud i det og held og lykke med det .


  • #17   14. jan 2013 Sejt Jesper. NU fik jeg tilmeldt mig selv, start 08:05

    OG er begyndt at overveje at købe en racer. selv om pengene ikke rigtig er der.
    Var så heldig, at en af de dejlige brugere her inde, havde nogle interesante tilbud, og en mulighed for rentefri afbetaling i 2 år. der gjorde det interesant. (og meget god pris/service) på en spændende cykel. MEN den viste sig at være for lille desværre smiley

    OG det skal jo være så stærkt, at det kan holde til mig smiley

    SÅ nu vil jeg det næste stykke tid, overveje, om jeg skal have en rigtig racer (for mig rigtig, ikke sådan noget vildt dyrt smiley )


  • #18   14. jan 2013 Jeg startede med at køre race på en Scott speedster S30 til 5000kr, der vejede jeg 120kg og den brokkede sig aldrig.

    Jo hjulene skulle spændes efter lidt tiere, men ellers gjorde den det fint. cyklen var udstyret med Shimano Tiagra og 105 gear gruppe og det virkede ganske fint.


Kommentér på:
Jeg må være gal! ( Sjælsø rundt 2013 132km?)

Annonce