{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Zipp 202 firecrest eller reynolds thirhy two
  • #1   29. jan 2013 Jeg ville vælge zipp, men kun pga erfaring. Men det er to klasse hjulsæt begge to, men se om du kan finde nogle tests på nettet eller noget smiley

  • #2   29. jan 2013 Jeg syntes bare det er lidt svært at finde nogle test hvor man tester 202 mod 32 mm fra reynolds, ellers roser folk begge hjulsæt.

  • Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 58
    #3   29. jan 2013 Jeg vil sige at det komer an på om vi snakker lukkede ringe eller dæk/slange
    Jeg har selv et sæt Reynolds 32 ul de er lette under 1000 g og er stive nok til at jeg kan bruge dem vejer 80 kg Jeg vil sige at Reynolds er et bjerghjul uden aero egenskaber,Det er ikke et hjul jeg ville bruge i DK.
    Hvis vi snakker dæk og slange ville jeg vælge Zipp , de er mere aero og vejer kun lige lidt over 1250g de kan bruges i DK , men hvorfor så ikke tage 303 eller Reynolds 46 de er næsten lige så lette og er mere aero, bedre inerti , dvs at du ikke skal bruge så mange kræfter på at holde hjulet igang , ok de vejer lidt mere , men er også stivere Har selv et reynolds 46, et rigtigt godt allround hjul der er let stift og aero.
    Det bedst valg vil være ud fra hvad du skal bruge hjulsættet til og hvad din forudsætninger er , men uanst hvad du vælger er det et gost hjulsæt


  • #4   29. jan 2013 Uden tvivl Zipp 202 FC

  • #5   29. jan 2013 Jeg ved bare ikke om det er overkill nu hvor jeg har et sæt red wind xlr cult 50 mm men til licens løb tror jeg det vil være godt

  • Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 58
    #6   29. jan 2013 Min mening er at du har et god og velkørende hjul med god aero og inerti i hjulet , Jeg ville ikke købe nogle af de 2 hjul, da de er bjerghjul og ikke til flade vindblæste Danmark.

    Hvis du vil have et bedre hjulsæt , bør du kigge på et hjulsæt til lukkede ringe, da køreegenskaberne er bedre end dæk og slange. Hjulet bør have en fælg højde på mellem 40-60mm høj fælg som giver dig aero fordelen samtiddig med at du får vægtfordelen med hjulsæt til lukkede ring. Skulle du foretrække Ziipp snakker vi 303/404 eller Reynolds 46. Disse hjulsæt vejer 200-400 gram mindre end dit nuværende.


  • #7   30. jan 2013 Hvis du ikke ved om du har behov for hjulsættet, så har du nok ikke behov for det.

  • #8   30. jan 2013 "....bør du kigge på et hjulsæt til lukkede ringe, da køreegenskaberne er bedre end dæk og slange." Det må du gerne uddybe Carsten S.



  • Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 58
    #9   30. jan 2013 Jesper Når man køre på lukker ring er ringen helt rund , når den er pustet op , der for kan du ligge dig længere ned i svingene, den er mere fleksibel og står bedre fast og der med holde højere fart gennem sving , Rullemodstanden er også mindre end på dæk og slange, selvom man kan komme tæt på idag, iflg test i Tyske Tour magasin. Lavere rulle modstand , gennerelt lavere vædt på hjulsæt og bedre køreegenskaber , også ved punkteringer, kan du bedre styre end dæk og slange.Du kan desuden også køre med både højere og lavere tryk i ringene, end du kan ved dæk og slange. Det har den fordel at du fx iParis-Roubaix kører med 5-6 bar og ved enkeltstarter kan køre med optil 12 bar, for at få lavere rullemodstand , selvom den omtalte test fra Tour konkluderede at den mest optimale tryk lå omkring 8.5-9,0 bar for en person omkring 80kg og i tørvejr.. Min erfaring som mekaniker på cykelhold og gennem 20 års cykelløb, er at vægt ,vejr og underlag, har størst indvirkning på tryk , de fleste gange kører de danske proffer med tryk fra 8-9 bar lidt mindre i regnvejr
    Ulempen ved lukkede ringe er at man må forberede sig på at lære at skifte ringene selv , det er for dyrt at tage til cykelhandleren hvergang og udgifterne til ringe er højere end dæk og slange.


  • #10   30. jan 2013 jeg vil sige det sådan, det er fordi jeg gerne vil have et godt hjulsæt til både træning og løb, med lavere profil så når det blæser meget så har jeg også mulighed for at køre stærkt... hehe.... men jeg tror ikke lukkede ringe er vejen frem for mig, når jeg også nogle gange vil træne på dem. men jeg ved ikke om et sæt 202 eller 303 eller 404 er vejen frem.... for jeg har et 50 mm hjulsæt nu og 404 er 58 mm og 303 er 45 og 202 er 32 mm, så jeg helder mest til enden 404 eller 202... hvad syntes I?

    kan man træne på lukkede ringe carsten S?


  • #11   30. jan 2013 Jeg vil også tage dæk og slange, hvis jeg var dig Rene. Jeg har kørt DT swiss RRC 46mm sæt (har glemt navnene) og Fulcrum Racing Speed, begge til lukkede ringe. De kører som de skal, men det er et helvede når de punkterer. I teorien er det rigtig fint at køre lukkede ringe, men man ender op med at køre med tunge, "armerede" larvebelter i stedet for race dæk, af frygt for at punktere. Så er det altså mere lækkert at køre med race dæk og latex slanger på et sæt til dæk og slange.

    Efter som du allerede har 50mm sæt, så ville jeg personligt vælge et lavprofil sæt. 202 FC clincher har testet sig mere aerodynamisk end tidligere udgaver af zipp 404. Det er altså virkelig godt. Så har du et lækkert klatre hjul som også gør det godt i dårligt vejr. Og smider du gode dæk og slanger på, så går du ikke glip af noget mht køreoplevelse.


  • Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 58
    #12   30. jan 2013 Rene jeg vil ikke anbefale at træne på lukkede ringe i DK, for amge punkteringer, og flintesten. Jeg træner kun på lukkede ringe sydpå, Mht dit hjulvalg og at du ønsker lavere profil , Vil jeg til danske forhold klart anbefale 303 eller Reynolds 46 det er det mest alsidige hjul til DK de er lette stive og har aero fordelen. det vil betyde at du har nemet ved at få cyklen op i fart , da vægten betyder noget ved gentagne acccellerationer, efter sving og ryk. Når hjulene er i fart kræves der mindre energi til at holde dem der.

    I mine øjne er 202 og for lave til danske forhold og hvis du i forvejen synes 50 mm kan mærkes i vinden , vil du få større besvær med 404 som er 58 mm.
    Dine hjul har kun et kritik punkt , de er simpelthen for tunge , vejer næsten 1800 g og de er tunge at få op i fart, de andre hjul vi snakker om vejer optil 400 gram mindre
    der hvor det betyder noget, du vil virkelig kunne mærke det ved accelleratiner og opad bakke. det er bedre at spare på vægten på hjul ,end på andre dele. Hjul er det sted man får mest for pengene når man opgraderer

    de hjul vi snakker om kan du både træne og køre løb på , de er holdbare og slidstærke, de duer dog ikke til vintertræning, der bør man køre alu hjul i den billige ende, da salt og andet skidt slider meget på lejer, og bremseflader




  • #13   30. jan 2013 Vil give Rene ret her. Det mest optimale er at komme af med dine Red wind og købe et bedre (lettere) sæt i samme højde. 303, reynolds 46 (eller dt swiss som er samme fælg) eller endnu bedre; ENVE 45 ville være virkelig godt all-round her i danmark. Og som supplement til dem ville jeg vælge et sæt Fulcrum Racing 1 eller zero. Så kan du klare det meste smiley I 2011 kørte jeg EDGE (det der nu hedder ENVE) 45mm clinchers på DT190 nav og Fulcrum Racing Zero. Skiftede alt efter forholdene. Det fungerede bare 100%. Nu er fokus skiftet til lang distance triathlon, så nu er det nogle lidt andre hjul.

  • #14   30. jan 2013 Tak for alle de gode svar. Jeg vil lige præcisere mig mine 50 mm kan jeg sagtens styre og de er fine nok men jeg er på jagt efter det ultimative løbshjul til dk forhold mine red wind vejer kun 1600 gram da det er cult versionen. . Så enden skal jeg gå ned til 202 gor 303 kommer meget tæt på og 404 er der også men jeg er meget i tvivl?

  • Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 58
    #16   30. jan 2013 Har du haft dine Redwind på vægten , for så tror jeg du bliver overaket over vægten , og den er ikke tæt på 1600 g. Jeg ville sælge dem og så købe Zipp 303/404, og et sæt træningshjul i alu. så er du dækket ind til alle forhold og så kan du mærke forskel når du stilller til start i løb.

    202 i DK giver ikke mening , det er bjerghjul med lille aero fordel.

    og ja jeg har prøvet alle hjul jeg skriver om


  • #17   30. jan 2013 Super for info jeg har faktiske haft dem på vægten så den er god nok med vægten

  • Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 58
    #18   30. jan 2013 Det overasker mig mht til vægten , for de fleste producenter er noget optimistiske med deres vægtangivelser. m men uanset hvad så ville jeg gå efter det jeg skrev ovenfor

  • #19   31. jan 2013 Jeg vil bare næsten tror at ca. 50-100 gram på hjul kan man mærke det? for red wind med cult lejer dem jeg har der vejer 1600 gram, også zipp 404 eller 303 er der kun 100 gram i forskel for jeg skal kun have til dæk og slange for jeg tør ikke det der lukkede ringe.

  • Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 58
    #20   31. jan 2013 Det der betyder noget i hjul er vægt , stivhed , og ljer i den rækkefølge, Det er især den roterende vægt, atså fælgen , 1gram sparet svaret til 4 gram andre steder.på cyklen, Hvis du er så glad for dine Fulcrum hjul som du giver udtryk for, så kan jeg ikke forstå du ønsker andre hjul. Der er storforskel på hvordan dine hjul er opbygget , og dem vi snakker om. Dine er en alufælg, med carbon sider , mens de andre er fuld carbon fælge , vægten på fælgen er her noget mindre end din
    Nu har du fået rådgivning omkring di spørgsmål og så er valget op til idg , hvilke hjul du ønsker ,



Kommentér på:
Zipp 202 firecrest eller reynolds thirhy two

Annonce