{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
971 visninger | Oprettet:

Ny cykel {{forumTopicSubject}}

Jeg skal ud og købe ny cykel og ville gerne have nogle råd.Jeg cykler hele året og har ca. 5-6 km til arbejde med nogle store bakker og jeg vil også bruge den i min fritid, dog ikke til de alt for lange ture.

Havde oprindelig kig på en cykel med remtræk, da næsten ingen vedligholdelse tiltalte mig, men synes til gengæld de virker noget tungere og så er der efterhånden ikke mange der forhandler dem i Århus området.Skyldes dette for lidt salg?

Har i stedet kig på de to cykler:

https://principia.dk/gravel/gravel-hybrid/gravel-h20---groen-pg-2116

https://www.jensencykler.com/specialized-sirrus-x-3-0


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny cykel
  • VonZ
    VonZ Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Svar: 39
    #1   29. okt 2022 Rigtige fine cykler. Det er da bare ud til en forhandler og få en prøvetur.
    Skulle jeg købe ny i dag, der dækkede de fleste behov, blev det også en gravel..


  • #2   31. okt 2022 Nu er det laang tid siden, jeg har kigget på nye cykler. Men det undrer mig, at der ikke skulle være mange med remtræk!? Det lyder som om det er OK løsning, hvis man holder sig fra "plast"-remhjul. De er dog typisk relativt dyre - og jeg håber, de holder længe, for reservedelene er vist også i den dyre ende? smiley
    Men hvis de almindelige cykelhandlere ikke har dem stående, så burde du kunne finde en Cube-forhandler; de har da i hvert fald noget, der ligner de (fine) cykler, du har fundet - bare med rem og 8 eller 11 indvendige gear. Fx "Editor 11" eller "Cube Hyde Race".

    PS: Ift. indvendige gear har jeg aldrig haft typen - men jeg har mest fidus til dem, hvor gearene ligger i olie. Det er vist kun de dyrere Shimano Alfine (eller Rohloff hvis man slet ikke kan få udgifterne til at slå til ;o)...


  • #3   1. nov 2022 Cube er ikke til at få i Århus. Jeg er stadig meget i tvivl, men hælder mest til en citybike i øjeblikket, da jeg synes vægt,forhandelere og en noget højere pris trækker nedad.

  • #4   17. nov 2022 Det er så kun Jensen cykler, her i Århus der har Specialized og det er jo som at handle med djævlen. Han er jo kendt for utrolig dårlig service og Specialized er vist ikke særlig gode ved deres forhandler iflg. to cykelhandler her i byen. Så det mest Principia jeg sværget til, men er det "overkill" at købe en hybrid gravel, når det meste af min kørsel sker på asfalt? Og skal jeg måske vælge den billigste? https://principia.dk/gravel/gravel-hybrid/gravel-h10---graa-pg-2113

    Jeg skal selvfølgelig ud og og prøve cyklen, men det ser ikke ud til, at forhandlerne har fået dem endnu,


  • #5   23. jan 2023 Når du aligevel ikke skal på lange ture, ferie på cykel eller køre meget on off i skove. Hvorfor så ikke kigge på thansens gravel cykel til de 3999kr ?

  • #6   24. jan 2023 Det er en joke ikke? Jeg vil aldrig nogen sinde købe en cykel hos THansen.

  • #7   24. jan 2023 Næh, hvorfor skulle det være det, til prisen er det svært at finde noget af samme kvalitet.
    Kan man finde ud af at vedligeholde en cykel holder den lige så længe som alle andre cykler, det hele kommer vel an på hvor kræsen man er.


  • VonZ
    VonZ Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Svar: 39
    #8   25. jan 2023 #7 For det første er bremserne mekaniske og ikke hydrauliske! Kæmpe forskel!!

    Når man kun betaler det halve eller endnu mindre, kan man ikke forvente samme kvalitet,

    Har man ikke det store behov, kan en Thansen cykel være et fint valg, men forvent ikke samme holdbarhed og kvalitetsfornemmelse..


  • #9   25. jan 2023 Rigtigt, der er forskel på mekaniske og hydrauliske, mekaniske virker skam stadig og vedligeholdelsen er lettere og billigere samt slidestærkt.
    Der er ikke nævnt at det skulle være hydrauliske, så gik heller ikke ud fra det var et krav.

    Men ja når vi snakker priser så desto billigere desto mere spares der på kvalitet hvad angår gearing og fælge, stellet skal nok holde. Man skal bare ud og se om det passer en, for nogle kan være bygget lidt sjovt ligesom min Orbea som har nogle underlige mål.
    Det er heldigvis let at finde en Thansen et sted, for at prøve og se om sådan en cykel er værdig til formålet..

    Men tænker bare sådan en cykel fint ville kunne egne sig til 5-6km dagligt, samt være billig i dele og ikke noget som ville være nødvendigt at holde så godt som en dyr cykel.


  • Emil N
    Emil N Tilmeldt:
    dec 2023

    Svar: 3
    #10   10. dec 2023 Hvis du skal i gang med at cykle gravel, vil jeg anbefale dig til at tjekke dette link ud: https://www.gravelrytteren.dk/hvad-er-gravelcykling. Her finder du lidt af hvert om, hver gravel cykling er, og jeg har selv været glad for det. Der står lidt om gravelcykler, ruter, udstyr. God tur!

Kommentér på:
Ny cykel

Annonce