{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.992 visninger | Oprettet:

Anne Karina V A
Anne Karina V A
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11

Cykel fungerer ikke optimalt efter rens af kæde {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg må lige starte med at sige, at jeg ved meget lidt om cykler, men jeg håber at I vil bære over med mig smiley

Jeg har renset min kæde og forreste tandhjul med Morgan Blue Chain Cleaner, derefter gav jeg kæden Brunox Lub & Cor kædespray. Siden jeg har gjort det har min cykel sagt "knak," når jeg træder rundt i pedalerne.
Hvad kan problemet være? På forhånd tak for hjælpen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stikkontakt 205 kr.
  • Move out cleaning 1.000 kr.
  • Nedtagning af tapet 5.000 kr.
  • Reparation af zinktagrende 1.800 kr.
  • Toilet og vaskafløb (små VVS-opgaver) 1.000 kr.
  • Skift af gummiring på AEG vaskemaskine 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cykel fungerer ikke optimalt efter rens af kæde
  • #2   25. feb 2013 Nej jeg havde ikke kæden af. Rensede den, mens den stadig sad på

• #3   25. feb 2013 Har du skyllet godt med vand efter rensning? Tror endda de siger man skal bruge varmt vand.

• #5   25. feb 2013 Ja jeg synes jeg skyllede godt efter, og med lunken vand.
    Min cykel er under et år gammel, og det startede lige efter jeg rensede kæden. Så kan næsten ikke forestille mig, at det er fordi den er slidt.

• #6   25. feb 2013 Kan det være spændingen på kablet der er pillet ved, eller blot har mistet netop spændningen??
    Nu er jeg ikke helt med på hvad din problemstilling er ud fra "knak":), men prøv evt at justere på den skrue der sidder ved din bagskifter. En kvart omgang af gangen

• Peter V
    Peter V Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Svar: 35
    #8   25. feb 2013 Hvad for en cykel drejer det sig om?

• #9   25. feb 2013 Øhm det er lidt svært at forklare, men det er ligesom at det siger knak eller knirker, når kæden rammer det forreste tandhjul. Det kan mærkes nede i pedalerne. Det bliver værre jo hårdere jeg træder i pedalerne.

Det er en Avenue cykel med indvendige gear.

• #10   25. feb 2013 Nå ja ok, så er det ikke mit forslag der skal til:)..
    Det kunne være noget i netop det indvendige gear, som du først mærker når du ligger tryk på pedalen..
    Jeg ved intet om indvendige gear, så jeg må melde pas herfra:)

• #11   25. feb 2013 Tak for hjælpen ellers:)

• #12   26. feb 2013 Efter en grundig rens som kæden har fået så lyder og virker det i mine øjne som om den ikke er smurt nok, hvilken olie bruger du og hvor meget har du brugt ?

Når du pleje smøre kæden så skal der ikke så meget til men når al olie er fjernet udvendigt men også indvendigt så skal der en del mere til og det syntom du har virker som en typisk tør kæde inde i selve led (altså bag rullerne du kan se ude fra.)

Mit råd er at du bruger en god våd olie ala denne (link fjernet) eller denne http://www.bikebuster.dk/detaljer/330008.html , den sidste er min klare favorit.

• Peter V
    Peter V Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Svar: 35
    #13   26. feb 2013 Hvis du har brugt rigelige mængder kæderens, kan det være du har været så uheldig at det er kommet i din krankboks og renset fedtet ud af den. Mit bedste bud hvis kæden er velsmurt og ikke slidt.

• #15   26. feb 2013 Carsten jeg har smurt kæden af flere omgange med Brunox kædespray, da jeg også tænkte, at det var det som var problemet, men synes ikke rigtig det gør en forskel smiley men det kan være du har ret i, at det er bedre at bruge en våd olie. Det er et forsøg værd smiley

• #16   26. feb 2013 Peter, jeg synes kæden er velsmurt nu, og den er under et år gammel. Det kan sagtens tænkes, at det er det som er sket, for jeg har ikke lige tænkt over, at jeg skulle være påpasselig med, at det ikke kom derind. Hvad gør jeg, hvis det er det som er tilfældet?

• #17   26. feb 2013 Jan J, kæden var ret snavset af salt, grus, gammel olie osv., men den var og er slet ikke rusten.

• Kim C
    Kim C Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 9
    #18   26. feb 2013 Har selv lige haft næsten samme problem. Havde renset og smurt kæden. Og så kunne skidtet ikke skiftet ordentligt. Normalt bruger jeg wetlube til at smøre kæden. Men efter rens havde jeg brugt drylube. Det gik ikke. Så renset kæden igen og brugte wetlube. Så spiller det igen:-) Dette er godt nok på cykel med udvendig gear.
    Dette er bare for at sige der ikke skal så meget til før gearne kan ændre sig

• #19   26. feb 2013 Tak for dit råd Kim, men gearene virker udemærket stadig smiley

Kommentér på:
Cykel fungerer ikke optimalt efter rens af kæde

Annonce