{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.587 visninger | Oprettet:

Ny citybike {{forumTopicSubject}}

Ja, nu er jeg flyttet til storbyen (Aarhus)

Og må hellere få mig en city bike. Indtil nu har jeg i mange år kun haft MTB og Landevejscykel.

Jeg vil så gerne vide hvor meget jeg behøver investere i sådan en. Jeg gider jo ikke have en bilka cykel! smiley

Men har kigget på følgende model:

http://www.billigcykel.dk/shop/2012-mbk-rtb-2837p.html

Vil gerne vide om det holder, mht gear, hjul osv.
Den skal kun bruges som transport frem og tilbage inde i byen, da jeg jo har 2 andre til at motionere på smiley

Men samtidig gider jeg ikke det er i stykker efter 5 minutter.


Alternativer i samme prisklasse modtages gerne >5000


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny citybike
  • #1   5. mar 2013 Waste of money!!! imo
    Du ekser hjulene hurtigt, stumperne i den prisklasse siger det hele, og generelt er mtb egnet bedre til byens forhindringer...
    Nu kørte jeg citybike et par år, og troede det var The Shit, men efter jeg fik mtb til byen fik jeg åbnet mine øjne.
    Alt jeg skriver skal selvfølgelig tages med et gran salt, hvis man kører 100% lovlydigt, og ikke kører særligt friskt.. smiley


  • #2   5. mar 2013 Trapper, huller, riste, kantstene og hurtige beslutninger behøver ikke videre omtanke på en mtb smiley og tænkte jeg lidt længere over tingene kunne jeg hurtigt gøre listen længere smiley

  • #3   6. mar 2013 Rolig nu! Jeg skal køre frem og tilbage mellem supermarkedet, bageren og hvor jeg nu ellers skal hen.
    Hvis jeg skal ud og leje så tager jeg i skoven på min mtb! smiley

    @ Cato super, jeg vil lige kigge på det smiley Du ved ikke tilfældigvis hvad forhandleren ved Østergade hedder?


  • #4   6. mar 2013 Den her er et godt bud, den kan du få til kr. 4.699,- hos den lokale fri bikeshop....

    (link fjernet)


  • #5   6. mar 2013 Tak for link Jesper.

    Det har desværre ingen interesse. Søger mere noget i stil med den MBK jeg selv linkede til, altså lidt mere sporty look end en klassisk citybike.

    @ Cato, jeg må lige ned og se på det smiley


  • #6   6. mar 2013 Jeg havde en kort årgang en MBK citybike og var ikke videre imponeret. Allerede efter få måneders brug begyndte den at virke ret brugt og begyndte at hænge hist og her. Efter den blev stjålet købte jeg Trek Zektor 3 (nok lidt over budgettet), men den føles helt anderledes og har været virkeligt glad for den det sidste års tid jeg har haft den.

  • #7   6. mar 2013 Enig, de er rigtig fede. Har bare hørt fra flere at der tit er problemer med kranken, hvilket egentlig har skræmt mig lidt væk. For ingen tvivl om de er nogle af dem med det fedeste design på markedet lige PT.

    Vil ikke have en MTB, men er lidt ude i overvejelserne omkring en Cross cykel i stedet for.


  • #8   6. mar 2013 Endnu en gang tak for input Cato

    Jeg tror nu jeg vil være mere til Cross med flatbar og har fundet et par stykker i tyskland der ikke er ret meget dyrere end f.eks. avenue.


Kommentér på:
Ny citybike

Annonce