{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.703 visninger | Oprettet:

X-zite gravel dimensioner ? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg så lige at Thansen har et restparti af deres gravel cykler nedsat og jeg kunne egentlig godt tænke mig at prøve en gravel cykel uden at skulle bruge en formue på en bedre cykel før jeg ved om det er noget for mig. Det virker som fornuftige komponenter der sidder på den, ihvertfald til prisen.
MEN så kommer problemet.... Jeg tænker umiddelbart at en størrelse 53 er bedste gæt, men jeg kan intet finde om dimensioner på cyklen. Altså stack, reach, toptube, krank længde og så videre. Så er det jo ikke let at gætte sig frem til en størrelse eller sammenligne med nogle af de andre cykler jeg har.
Er der nogen der kender disse mål eller hvor de kan findes ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  X-zite gravel dimensioner ?
  • #1   12. maj 2023 Jeg vil bare lige smide mit input på emnet..
    Hvis jeg var dig ville jeg køre ud og prøv en ved T-Hansen, de plejer at have nogle modeller stående man kan prøve. Så kan du også se om det virkelig er noget du føler er sagen, men vigtigst for dig er også at vide dine generelle mål. Højde samt, samt skridt længde kan gøre meget. For mig som 183-185 med sko skal min cykel være ca 58cm ved sadelpinden, man kan godt bruge mindre men så ender man med at skal skyde sadlen helt til himlen og så får man en aggressiv side position.

    Men hvis jeg var dig, så ville jeg kraftigt overveje den her i stedet for: https://www.bikester.dk/serious-gravix-one-M1093343.html?vgid=G1614695#cgid=240482
    Selvom gearingen ikke er den bedste og den kun ligger på 37mm dæk bredde har den intern kabel føring og efter min mening bare lidt federe end X-Zite

    Samtidig vil jeg nævne at en gammel touring cykel fra 1960-1970 kan man montere 35mm dæk på, så det er muligt for dig at lave det billigere selv.
    Find en touring bike på dba til 1000-1500kr, en som passer din størrelse, og monter 35mm dæk.

    Har du lidt mere at gøre med er der også denne: https://www.bikester.dk/vitus-substance-2-international-M1293705.html?vgid=G1921746#cgid=240482
    Hvilket er en jeg selv har savlet lidt over, og den har mulighed for at montere 40mm dæk hvilket er ved at være oppe i "rigtig" størrelse når vi snakker gravel bike.
    Jeg vil sige man skal ligge omkring 38-43mm, men det er min præference.

    Håber du finder noget der bare spiller


  • #2   12. maj 2023 Tonni -

    Jeg kigger også på gravel bike fra bikester. Men jeg tør næsten ikke bestille en når man selvfølgelig ikke kan prøve dem inden køb..


  • #3   12. maj 2023 Det er også forståeligt nok, har du prøvet at være ved den lokale cykel handle og se hvad de har.
    Ellers er der ikke andet for end at tage ud i T-Hansen og prøve en tur på cyklen.


  • #4   12. maj 2023 Jeg er ikke selv på jagt efter en Xzite, jeg vil godt have grx 1x gear.
    Men hvad hvis cyklen ankommer fra bikester og passer af H til? Kan man returnere uden mega problemer? Har du erfaring med at handle cykel på bikester ?


  • #5   13. maj 2023 Online er altid bøvlet, man skal betale 500kr mener jeg det ligger på for at returnere da den skal med fragtmand.
    Det er også derfor det er vigtigt at man har sine mål, så man ved hvad størrelse man skal have fat i.

    Jeg købte selv min Orbea online, havde jeg været ude i en fysisk butik ville jeg ikke have købt den. Men jeg valgte at montere en anden fremme pind og et nyt styr, og det gjorde at jeg blev tilfreds med cyklen. Men det skal også siges det er min første købte cykel online, og kan kun anbefale man virkelig læser op på hvad geomatri den cykel har og hvad man skal bruge. (altså have alle mål på en selv og ikke mindst vide hvilken køre stilling du er til)

    Hvis du kender nogen der har en racer cykle i din størrelse, kan du evt prøve deres og slå op hvad geomatrien på den er hvis du kan lide den. (og hvis personen ikke har noget imod du justere sæde højden smiley
    Men der er intet der slår en fysisk afprøvning af cyklen, ikke mindst det så hvis man køber i en professionel shop kan de hjælpe med at indstille den så du får den sat op nogen lunde godt fra starten.


Kommentér på:
X-zite gravel dimensioner ?

Annonce