{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.345 visninger | Oprettet:

Mavic, Reynolds, Spinergy, FFWD hvad skal man vælge? {{forumTopicSubject}}

Hej CG,
jeg er på udkig efter et nyt hjulsæt, men er noget i tvivl om hvad man skal vælge til det danske terræn?
Har haft kigget på fire forskellige hjulsæt:

Reynolds Assault:
http://www.boerkopcykler.dk/produkter/1414/1/Hjulsaet/Racer/Reynolds/Reynolds-assult

Spinergy Stealh PBO:
http://www.boerkopcykler.dk/produkter/129/1/Hjulsaet/Racer/Spinergy/Spinergy-Stealth-PBO-

Mavic Cosmic Carbone SL:
http://www.boerkopcykler.dk/produkter/42/2/Hjulsaet/Racer/Mavic/Mavic-Cosmic-Carbone-SL

FFWD F6R-c White:
http://www.ffwdwheels.com/products/wheels/road-carbon-alloy-clincher/f6r-c-white/

Især de tre første hjulsæt har min interesse, da det sidste hjulsæt ligger lidt over budget, og derved kun ville blive valgt hvis de er meget bedre end de andre hjulsæt.

Håber der er nogle der kan komme med lidt input og evt. har nogle links til sider hvor man kan få hjulsættene til en fordelagtig pris smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Wc afløb 500 kr.
  • Fastmontere opvaskemaskine 900 kr.
  • Opvaskemaskine lækker vand 1.378 kr.
  • Klippe hæk 1.000 kr.
  • Fjerne 2 paller med tegl 1.000 kr.
  • Lampe blinker og kan ikke slukke 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mavic, Reynolds, Spinergy, FFWD hvad skal man vælge?
  • #1   26. apr 2013 Zipp 404. Har lige købt et par som har kørt 700 km. Til 5500 smiley det er en skarp pris !

• #2   26. apr 2013 Jeg har kørt et par ture på mine nye spinergy stealth pbo og de ruller rigtig godt.

• #3   26. apr 2013 Jeg ville også vælge spinergy! smiley

• #4   26. apr 2013 T42 Vision carbon hjul. Har lige købt til 4700,- og de ruller kanon.

• #6   26. apr 2013 Tak for jeres input, som dog ikke har bragt min tættere på en afgørelse. Kunne i evt. sige HVORFOR jeg skal vælge det hjulsæt i anbefaler?

Skal måske også tilføje at jeg er en tung rytter (84 kg. i skrivende stund), og elsker at træde mange watt, og skal derfor have nogle hjul der kan holde til dette uden at flexe.

• #7   26. apr 2013 Spinergy fremfor Mavic, fordi egerne er tre gange stærkere, men vejer kun det halve af stålegerne, og så er det rigtig carbonfælg, med lyddæmpende skum indeni, men med alubremseflade, Mavic er bare med en carbonskal, men alufælge indeni, og så er Mavic tungere og højere i profil som er mere følsom for sidevind.

• #8   26. apr 2013 Jeg vejer 105 og giver mine reynolds assault seriøse tæsk på anden sæson - ingen problemer!
    Varmeste anbefalinger!

• #10   26. apr 2013 Jeg skrev spinergy fremfor Mavic fordi det var det jeg havde at forholde mig til. Har prøvet begge, men ikke de andre. Jeg har ikke skrevet de andre var dårlige.

• #12   26. apr 2013 smiley

• #13   26. apr 2013 aldrig spinergy deres fælge er skummet og vejer mere, så når du skal op i fart vil reynolds være bedre

• #14   26. apr 2013 Køre Spinergy og vejer 100kg intet problem i holbarhedden.

Hvad skal hjulsættet bruges til???

• #15   26. apr 2013 Hjulsættet skal bruges til træningsture i Østjylland hvor der er nogle gode bakker nogle steder men primært fladt.
    Derudover regner jeg med at køre et par motionsløb i løbet af sommeren smiley

• #16   27. apr 2013 Jeg ville vælge reynolds. Jeg har selv haft flere fede hjulsæt blandt andet også spinergy, som også er gode hjul, men lidt tunge.
    Jeg kører idag med et sæt reynolds assult/strike og ville vælge samme sæt igen.

• #17   27. apr 2013 Har selv været ved at kigge på et sæt Assault/Strike som jeg kan få til 5500, efter sigende skulle de stå som ny, skal self. tjekkes før en evt. handel smiley
    Ville dette være et godt køb til mine behov ?:)

• #18   27. apr 2013 Spinergy stealth pbo vejer 1620, mener reynolds assault/ vejer 1590, tror ikke de 60 gram kan mærkes, jeg købte spinergy fordi de havde alu bremseflade som jeg synes er bedre i den danske sommer=regn!!

• #19   27. apr 2013 Spinergy stealth pbo vejer 1620, mener reynolds assault/ vejer 1590, tror ikke de 60 gram kan mærkes, jeg købte spinergy fordi de havde alu bremseflade som jeg synes er bedre i den danske sommer=regn!!
    Men 5500 virker da som en god pris hvis de er som nye, har ikke selv erfaring med reynolds men hvis man googler det så er der mange rosende ord smiley

• #20   27. apr 2013 Hvis du kan købe et sådan sæt reynolds for 5500 i flot stand, så ville jeg ikke betænke mig. Med hensyn til bremseflade alu/carbon, så er reynolds nyerer serie forsynet med forstærket bremseflade, og derfor er det ikke noget jeg ville tænke på.
    Stadigvæk så er spinergy også et meget lækkert hjulsæt, de ser bare ikke lige så fede ud som reynolds.

• #21   27. apr 2013 Christian: Er enig i dig i at jeg ikke kan mærke de omkring 60 gram, og har nok også bedst af at tabe dem selv end at opgradere cyklen for de få gram.
    Har dog fået en aftale i hus omkring det omtalte hjulsæt og hvis de ellers er i fin stand ser jeg det lidt som en nobrainer ikke at vælge dem i stedet for at bruge ca. 2500 kr mere for at få et sæt Spinergy.

Tak for hjælpen til alle der har hjulpet og givet deres mening tilkende. Håber jeg bliver glad for Reynolds hjulsættet. Hvis det er i god stand ser jeg ikke nogen grund til ikke at købe det smiley

Nu må jeg bare se om der er nogle der vil købe mit gamle sæt Mavic Cosmic Elite for en lille skilling smiley

Kommentér på:
Mavic, Reynolds, Spinergy, FFWD hvad skal man vælge?

Annonce