{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.676 visninger | Oprettet:

Martin M
Martin M
Tilmeldt:
19. jul 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8

mtb pedaler vs racer pedaler {{forumTopicSubject}}

Hvad er den helt store forskel på mtb og racer pedaler?

Overvejer at købe en racer cykel bare til trille træning. Men gider ikke ud og købe nye sko og klamper, så tænkte jeg bare ville købe et ekstra sæt pedaler magen til dem på min mtb.

Kan man ikke fint det eller?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mtb pedaler vs racer pedaler
  • #1   27. apr 2013 Jeg kører med mtb-pedaler på min racer, da de er noget nemmere at klikke i med et spænde på hver side - og jeg bruger den trods alt til kørsel til/fra skole/arbejde

  • Martin M
    Martin M Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #2   27. apr 2013 Ok. Planen var også jeg skulle bruge den til og fra arbejde. Da den trods alt er lidt billigere end mtb'eren smiley

  • #3   27. apr 2013 Så synes jeg du skal snuppe MTB-pedaler, så du ikke skal bøvle med at klikke i på den ene side af pedalen når du har holdt i et kryds smiley

  • #4   28. apr 2013 Personligt synes jeg at racerpedaler (Look, SPD-SL osv) er nemmere at "fange" da klampen og pedalen er størrere. Desuden synes jeg ikke det er et problem at få pedalen til at vende rigtigt efter et stop. Pedalerne er tungest bagerst, hvilket får dem til at hænge med fronten opad og man fanger nemt spidsen med klampen.
    Det handler nok bare om hvad man er mest vant til...

    Men i dit tilfælde havde jeg bare valgt mtb-pedaler. Det er jo klart det nemmeste for dig. Touringcykler bruger vist også mtb-pedaler da man rent faktisk kan bruge skoene til at gå på. Det kan man jo ikke med racersko...


  • #5   28. apr 2013 bare kør med mtb pedaler. det er der igen problem i. også fede at gå i mtb sko. hvis det er som pendlercykel du skal bruge det.

  • #6   28. apr 2013 Jeg kørte osse det første år med alm SPD mtb pedaler, for lige at finde ud af om landevej var noget for mig. Hvis det er til pendling så er klampen osse nemmere at gå med da den ofte er gemt lidt på mtb skoene, og osse mindre landevejskro klamper.

Kommentér på:
mtb pedaler vs racer pedaler

Annonce