{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.574 visninger | Oprettet:

dennis S
dennis S
Tilmeldt:
25. jul 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6

hvilken størrelse racer->tri {{forumTopicSubject}}

hey jeg er en gut på 2 meter som skal have skaffet mig en tri cykel til sommerens strabadser! Jeg kører på et 61cm stel på min racer, og det passer fint, men hvad kan jeg forvente min størrelse er på en tri/enkeltstart cykel?

Jeg har en pris klasse omkring 12-20k hvor 20 er ABSOLUT max, er der nogen som kender nogle f.eks. gamle modeller som står og "rådner" ved en cykel forhandler, som kunne være villig til at sælge noget godt grej billigt? jeg gider ikke under 105 klassen, mht gear og gerne over, campagnolo er også okay:) carbon stel osv. hjulene kan man nemmere efter købe hvis cyklen er billig.

Men er der nogen med nogle fif?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilken størrelse racer->tri
  • #1   29. apr 2013 (link fjernet)

    En af dem jeg træner med køre på den og er meget tilfreds.


  • #2   29. apr 2013 Jeg kører normalt 54 cm på min racer ramme, men er gået et par numre ned og kører Canyon's str. S som svarer til en 52'er. Der er selvfølgelig delte meninger om dette, men jeg kan godt lide at sidde lidt kompakt:)

    Jakob


  • dennis S
    dennis S Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6
    #3   29. apr 2013 Jeg har igennem længere tid kigget på netop de 2 linkede. MEN hvilken en vil i sige man får mest for pengene ved? jeg har ikke rigtig styr på SRAM, de er uden tvivl begge udermærkede cykler, men er der en der har en fordel? måske en af stel fabrikanterne er lidt svagere?(selvom jeg aldrig har hørt noget skidt om nogle af dem)

  • #4   30. apr 2013 Kuota kommer med ultegra gruppe. Canyon med sram force ultegra ligger i niveau et hak højere en force.

    Kuota'en har carbon ramme og canyon alu.

    Kuotaen kan du prøve køre. Og tror sagtens du kan finde den billigere eller presse forhandlerne.

    Men udover det er det sandt at canyon cyklen er rigtig fed og med fede stumper på. Men jeg vil så tilføje at jeg personligt aldrig ville invistere i en cykel til den pris med alu ramme.


  • #5   30. apr 2013 Er slet ikke enig i at Force ligger under Ultegra, det er både lettere og skifter bedre. Force er nærmere Dura Ace end Ultegra.

  • #6   30. apr 2013 Tager den gerne på mig hvis jeg er fejl informeret lige der smiley

  • dennis S
    dennis S Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6
    #7   2. maj 2013 Jeg har ladet mig fortælle at en rigtig god stiv alu ramme kan være næsten lige så god som en carbon? ved godt det aldrig kan blive det samme, men stadig? har du selv carbon på min racer, så ved ikke om jeg kan finde mig til rette eller det vil irritere mig altid med en alu ramme. men som sagt tror jeg også mere det ligger i hjulene?
    må lige undersøge hvad jeg kan finde kuota'en til

    En SCOTT PLASMA, hvorledes rangerer den? hvis man tager den med ultegra f.eks?


  • #8   3. maj 2013 Du vil helt sikkert også være godt kørende på en plasma.

    Når du kommer op i de prisklasser som nu er den største forskel typisk designet på cyklen.

    De fleste forhandlere vil også kunne opgradere dit hjulsæt til højprofil mod mindre merpris hvis du ønsker det (hvis ikke det allerede sidder sådan er på plasmaen)

    Alu ramme vs. Carbon så ja der findes stive alu rammer som gør det godt, for mig som er tung kan jeg dog tydeligt mærke langt mere stivhed i min carbon ramme. Det betyder mere power på vejen og mere stabil tur. Men vejer du 60kg så ligger du nok ikke så stor mærke til forskellen smiley


  • dennis S
    dennis S Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6
    #9   4. maj 2013 er en god bamse på 201 cm og 104 kg, så det hedder nok carbon

  • #10   4. maj 2013 Med den vægt havde jeg klart valgt carbon. Jeg ligger selv på 108 og kan tydeligt mærke forskellen. Ikke fordi jeg føler en Alu sejler under mig, men carbon er bare mere kontant.

Kommentér på:
hvilken størrelse racer->tri

Annonce