{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.073 visninger | Oprettet:

Journalist: Har du gjort din cykel ren med en højtryksrenser? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer,

Jeg er journalist og skriver en artikel til Politiken, der handler om, hvordan man gør sin mountainbike eller racercykel ren. I den forbindelse leder jeg efter en person, der er kommet til at ødelægge dele på sin cykel ved at spule den med en højtryksrenser, og som har lyst til - ganske kort - at fortælle mig om sine erfaringer.

Har du selv prøvet det, eller kender du en, der har, så skriv eller ring meget gerne til mig.

Bedste hilsner
Cecilie Lund

Tlf: 41 88 12 42
Mail: cecilielundk@gmail.com

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle bord 300 kr.
  • Hækklipning i parcelhushave og bortkørsel i 8270 Højbjerg 1.200 kr.
  • Hækkeklip 1.300 kr.
  • Throw trash 750 kr.
  • Handymand 790 kr.
  • Nedtagning af markise på altanen 1.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Journalist: Har du gjort din cykel ren med en højtryksrenser?
  • #1   1. maj 2013 hmm, har jeg godt nok aldrig hørt om - er det ikke ret meget en gammel skrøne? jeg køre da med lukkede lejer osv i min cykel?

men fin måde at finde en kilde.

håber du finder hvad du søger og glæder mig til at læse om det.

• #2   1. maj 2013 Har ikke selv prøvet det da jeg syntes at logikken er sund. 140 bar + fra en højtryks renser kan selv de bedste lejre ikke holde til. Vand og kugle lejre er en rigtig dårlig blanding.
    Jeg har taget livet af et Crank brothers headset med lukkede lejre på under et år og det med en alm have slange.
    Så mit råd er at undgå at spule direkte på lejre (nav, krank, headset osv.) og forsigtighed ved pakninger på gaffel og bagdæmper.

• #3   1. maj 2013 Kender ingen med cykel som har gjort det, men havde engang en ven som 'vaskede' sin 106'er med en trykspul til lastbiler.... Høhø, lakken var spulet af alle de steder han havde holdt den stille smiley - det gjorde han kun én gang smiley

• #4   1. maj 2013 Jeg har prøvet at slå et krankleje ihjel på min mtb med højtryksrenser. Men det jo ikke sådan at det bare skille sig ad når man sigter på det. Man kan vel sammenligne det lidt med ens hus, det er fint vandtæt når det bare regner almindeligt, men kommer der en gang rigtig kraftig slagregn med masser af vind og masser vand, så kan det altså godt komme ind hist og her... smiley

• #5   2. maj 2013 Hehe fed tråd ;o)

• #6   2. maj 2013 Har overvejet at høre det. Vi har en hedvandsrenser som er ret voldsom da vi også bruger den til vask af stalde osv. Men det kan jeg nu ikke få mig selv til. Så det bliver bare med en børste og koldt vand fra slangen. Evt en mikrofiberklud til sidst eller hvis den kun er støvet.. smiley

• #7   2. maj 2013 lejer kan ik tåle vand ! nu har jeg kørt mx i rigtig mange år og har kørt på rimeligt højt plan, og der er kronrøret jo smurt op med fedt, som man jævenligt skilder og smøre op igen. fordi når man vasker med højtryk spuler man fedet ud , hvis der var plads til man kunne fylde headsetet med fedt ville der ik ske det store men det er dog stadig kun en cykel og det er begrænset med plads, jeg ville ik foreslå højtryk .

Kommentér på:
Journalist: Har du gjort din cykel ren med en højtryksrenser?

Annonce