{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
982 visninger | Oprettet:

Lasse K
Lasse K
Tilmeldt:
24. mar 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9

Tilladte Clip on bars {{forumTopicSubject}}

Hey folks, jeg står og skal deltage i mit første triathlon her til september, og har derfor tænkt mig at få smidt et tri-styr på cyklen. Landet ligger så sådan at min far tilfældigvis har et gammelt tri styr liggende men jeg er lidt i tvivl om det er tilladt.

Jeg har læst ITUs regler som jeg går ud fra også skal bruges til dette event og der står følgende:

d.) Handlebars:
(i) For draft-legal races the following handlebar rules will apply:
• Only traditional drop handlebars are permitted. The handlebars must be plugged;
• Certified clip-on handlebars will be permitted if they are not longer than the foremost line of the brake levers.
• No space is permitted between the left and right hand side of the clip-on bar at its forward most point.
• Forward facing handlebars must have a solid standard factory bridge
joining both sides of the handlebar at its forward most point.
• Brake levers must be mounted on the handlebar, not on the clip-on and may not face forward.
• No forward facing gear shifters are allowed on the end of the clip-on handlebars.
• The height difference between the highest point of the handlebar and the lowest inner part of the elbow rest cannot exceed 10 cm. International Triathlon Union y ITU Competition Rules y 21-02-2013 24
• Water bottles and water bottle holders may not be mounted onto the handlebars or clip-on.
(ii) For draft-illegal races, the following rules on handlebars apply:
• Only handlebars and clip-on bars not extending beyond the leading edge of the front wheel will be permitted. Clip-on bars in two pieces do not need to be bridged. All tube ends have to be plugged.


Men jeg synes ikke rigtig der giver svar på mit spørgsmål.

Det styr jeg ligger inde med ser således ud:
http://www.bikeman.com/store/graphics/00000001/product_images/HB/HB1472.jpg

Altså det er LUKKET for enden, hvor man jo normalt bare ser to lige pinde. Er et lukket tri styr tilladt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilladte Clip on bars
  • #1   9. maj 2013 Hvis det er et triathlon, er det ikke tilladt at ligge på hjul af andre. Det er det der udspringer fra "dragt legal race og Draft illegal race"

    Draft betyder at ligge i læ af ham foran.

    Som nævnt er det til triathlon typisk ikke tilladt at ligge lige bagved andre (draft illegal race) og derfor må du bruge de aero bars du har lyst til, så længe de ikke rækker længere ud end forhjulet og er proppet.



  • Lasse K
    Lasse K Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #2   9. maj 2013 Ah okay. Det løb jeg skal være med i er som du selv siger de fleste tri er, nemlig non draft.
    Men så må jeg jo godt bruge dem, super!

    Men hvad mener du med "proppet"?


  • Lasse K
    Lasse K Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #3   9. maj 2013 Når jeg tænker mig om ved jeg jo godt hvad proppet betyder. Men det jo lidt irrelevant når det netop ikke er to stænger men en samlet, stang, så der jo kke brug for nogle propper smiley

  • #4   9. maj 2013 Proppet er som du nok regnede ud at der skal sidde en prop i rørene for enden =) Men da dine som du selv er inde på, er en samlet stang, er det ikke muligt, og ikke nødvendigt.

Kommentér på:
Tilladte Clip on bars

Annonce