{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.197 visninger | Oprettet:

Cykellygter og reflekser {{forumTopicSubject}}

Jeg har ikke en almindelig hvid refleks på min cykel. Men der ligesom en indbygget refleks foran på stangen som styret sidder på. Er det en lovlig refleks? Hvordan kan jeg chekke om refleksen er lovlig? Jeg mindes cykelhandleren sagde noget med reflekser indbygget i cyklen men... Det er nogle år siden så vil ikke lægge hovedet på blokken smiley

Min andet spørgsmål går på min ca. 2 år gamle iFlash lygte er lovligt under de nye regler? Det er en magnet som sidder i hjulene som driver for/bag lygterne.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.040 kr.
  • Hæk klipning ca 12m og taget toppen af 4 træer de er ca 2 1/2 m 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cykellygter og reflekser
  • #1   10. jun 2013 En hvid refleks er en hvid, så er det lige meget om den er extern eller indbygget. Bare den kan ses for fra.

• #2   10. jun 2013 iFlash burde være fint nok. Både for- og baglygte skal kunne ses på 300m afstand, og være synlig fra siderne. Hvis de blinker, skal det være med mindst 120 pr. minut.
    Derudover en hvid refleks foran og en rød refleks bagpå. Intet om størrelse, type eller montering.
    Mindst to gule, som bevæger sig når man cykler, og er synlige bagfra (pedal-reflekser)
    Mindst en gul refleks i hvert hjul, eller hvide reflekterende dæksider.

• #3   10. jun 2013 Iflash lygter er stadig godkendte, desværre.

Dine reflekser skal være godkendte, det har blandt andet betydning for størrelsen.

Stk. 4. Hvid fremadrettet, rød bagudrettet og gul refleks, der vender til siden, skal være godkendt i henhold til ECE-regulativ nr. 3 og »E«-mærket i klasse IA eller IVA eller godkendt i henhold til EF-direktiv nr. 76/757/EØF og »e«-mærket i klasse IA eller IVA. Hvide reflekterende dæk- eller fælgsider skal være godkendt i henhold til ECE-regulativ nr. 88 og »E«-mærket eller godkendt og mærket i henhold til nationale standarder eller regler i et andet EU-land eller EØS-land. Kravet om godkendelse og mærkning af hvide reflekterende dæk- eller fælgsider gælder dog først fra den 1. januar 2000. Gul bevægelig, bagudrettet refleks skal være godkendt i henhold til ECE-regulativ nr. 3 og »E«-mærket i klasse I, IA eller IVA, godkendt i henhold til EF-direktiv nr. 76/757/EØF og »e«-mærket i klasse I, IA, eller IVA eller godkendt og mærket i henhold til nationale standarder eller regler i et andet EU-land eller EØS-land.

Kommentér på:
Cykellygter og reflekser

Annonce