569 visninger
|
Oprettet:
Dalende max-puls? {{forumTopicSubject}}
Hej
I starten af året hvor min kondition var ikke så god, målte jeg min max-puls til ca. 195. Nu hvor jeg har trænet osv. kan jeg selv mærke at min kondi er blevet mærkbart bedre. Jeg tager de samme bakker som før, men hurtigere, i højre gear og med lavere puls. Så dette er godt (:
Men det som undrer mig er min max-puls, hvor den var på 195 før, og nu kan jeg ikke komme over 189. Er dette normalt, eller kører jeg ikke på fund skrue?
Det skal lige siges at jeg er 19 år.
Håber i kan hjælpe (:
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 4 Emner: 12 Svar: 65
jul 2011
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 81
Så plejer man godt at kunne komme HELT op.
hvad med omkring Vejle der er da lidt at arbejde med.
Men ja man skal arbejde noget mere for at komme op på sin max puls, men du kan så glæde dig over at den falder hurtigt igen, perfekt til Interval træning
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 2 Emner: 33 Svar: 389
jun 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 8 Svar: 112
apr 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 4 Emner: 18 Svar: 61
Det lyder i øvrigt som om din max puls ikke er din max puls desværre.
Tomme finger reglen. Er at bliver født med en puls på 220 slag i minuttet, så modstået man et slag Per år man er gammel. Denne plejer at være en god rette snor til man selv mener man har sat sin max puls, jeg er spinnings indstruktør og har arbejdet med puls i tre år og min egen er desværre slet ikke i det skema. Jeg er 31.5 år og min max puls er 201 slag. Hvis jeg presser mig selv så jeg er ved at dø er min puls typisk max 195-196 slag
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 2 Emner: 33 Svar: 389
Den gang i starten af året hvor jeg målte min max puls til 195, var jeg tæt på at brække mig, og troede også at jeg skulle dø.
I går ville jeg også lige prøve, kørte på en bakke med ca 5% stigning, ikke super stejlt men dan var lang, og jeg havde et rimelig høj fart, og jeg kunne ikke kommer over 186. Så jeg kan godt mærke at jeg skal træde som bare ind i helvede for at nå min max puls. Men det er jo kun godt (:
jun 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 8 Svar: 112
Dalende max-puls?