{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
569 visninger | Oprettet:

Dalende max-puls? {{forumTopicSubject}}

Hej
I starten af året hvor min kondition var ikke så god, målte jeg min max-puls til ca. 195. Nu hvor jeg har trænet osv. kan jeg selv mærke at min kondi er blevet mærkbart bedre. Jeg tager de samme bakker som før, men hurtigere, i højre gear og med lavere puls. Så dette er godt (:
Men det som undrer mig er min max-puls, hvor den var på 195 før, og nu kan jeg ikke komme over 189. Er dette normalt, eller kører jeg ikke på fund skrue?
Det skal lige siges at jeg er 19 år.
Håber i kan hjælpe (:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dalende max-puls?
  • #1   20. jun 2013 Meget normalt...

• thomas w
    thomas w Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 81
    #2   20. jun 2013 rigtigt du må i bjergenn eller prøv nogle af de længste bakker der er rundt omkring , tjek på climbs.dk om der er noget, i dit område.
    Så plejer man godt at kunne komme HELT op.
    hvad med omkring Vejle der er da lidt at arbejde med.
    Men ja man skal arbejde noget mere for at komme op på sin max puls, men du kan så glæde dig over at den falder hurtigt igen, perfekt til Interval træning smiley bare klø på

• #3   20. jun 2013 tak for svarerne

• #4   20. jun 2013 Når man er i top form, vil ens max-puls dale 3-4 salg.

• #5   21. jun 2013 Man skal normalt også være total udhvilet altså pause i nogle dage og så ingen physkolog stress eller fysisk aktivet af betydning for at ramme max.

Det lyder i øvrigt som om din max puls ikke er din max puls desværre.
    Tomme finger reglen. Er at bliver født med en puls på 220 slag i minuttet, så modstået man et slag Per år man er gammel. Denne plejer at være en god rette snor til man selv mener man har sat sin max puls, jeg er spinnings indstruktør og har arbejdet med puls i tre år og min egen er desværre slet ikke i det skema. Jeg er 31.5 år og min max puls er 201 slag. Hvis jeg presser mig selv så jeg er ved at dø er min puls typisk max 195-196 slag

• #6   21. jun 2013 Har læst at den skema hvor man trækker ens alder fra 220 holder til kun ca. 30% af befolkningen. Det skulle også være genetisk hvor høj ens puls er.
    Den gang i starten af året hvor jeg målte min max puls til 195, var jeg tæt på at brække mig, og troede også at jeg skulle dø.
    I går ville jeg også lige prøve, kørte på en bakke med ca 5% stigning, ikke super stejlt men dan var lang, og jeg havde et rimelig høj fart, og jeg kunne ikke kommer over 186. Så jeg kan godt mærke at jeg skal træde som bare ind i helvede for at nå min max puls. Men det er jo kun godt (:

• #7   21. jun 2013 Jeg synes, at det er nemmere at ramme sin max-puls på hometrainer. Det kan godt være, at jeg er helt ude og skide, men, det kan anbefales smiley

Kommentér på:
Dalende max-puls?

Annonce