1.495 visninger
|
Oprettet:
Hvilket rengørings set up & olie'r bruger i ? {{forumTopicSubject}}
Hej Cg'er
Sad lidt igår aftes og tænkte på hvad folk går og bruger når de kommer hjem både fra en mtb og landevejs tur (racer cykel)
Hvilke producenter fortrækker i af kæde renser, sæbe, svampe osv osv.
Hvilke olie'r bruger i til kæden når i færdige på en mtb og landevej, hvilken producent fortrækker i når i skal give jeres mtb gaffel teflon smørelse ?
I må meget gerne uddybe jeres grunden og valg og hvorfor lige det
Mvh
Peter
apr 2011
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 7 Svar: 29
http://www.cykelgear.dk/tilbehor/olie-fedt-og-vedligehold/squirt-lube-kaedesmorremiddel
dec 2008
Følger: 12 Følgere: 10 Cykler: 5 Emner: 20 Svar: 301
Det virker rigtig godt for mig, gode børster, god sæbe og så kan jeg bruge det på min græsplæne, da det er biologisk nedbrydeligt...
Jeg Bruger osse MucOff´s olier til kæderne... Det er vejret der bestemmer hvilken en jeg bruger...
nov 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 6 Emner: 12 Svar: 1.420
Jeg er glad for voksen, da den ikke sviner så meget og fordi det nemt kan tørres af, samtidig holder det kæden lydløs bedre end alm olie.
Forgaflen får en omgang Brunox Deo. Jeg har kun prøvet Dynamics forgaffelspray udover Brunox'en, men da Dynamics er på spray får man det let ned på bremseskiven, når man sprayer... Brunox er med en tud på, så det kun kommer på forgaflen...
apr 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 4 Emner: 18 Svar: 61
Tørre af og efter med en mikroficher klud.
Udsatte steder med eks kæde olie eller asfalt får med en klud og lidt petroleum.
Her efter får kæde og lejer dette sæt:
http://cyclingshop.dk/product.asp?product=5215
Efter ca. 10 vask tørre jeg alt ned med petroleum og giver stellet og andre overflader noget bilvoks som gør rengøring 1000 gange letter i fremtiden.
Jeg bruger ingen hokus pokus eller dyre produkter.
Kan min lakeret bil vaskes og vokses med disse produkter kan min lakeret cykel også.
Flere dele får wd40 og stellt og andre bla Carbon dele kan over vinter og i efterårs perioden blive søbet ind i wd40. Det har motorcykel verden gjort i 50 år, så det virker også for mig.
Jeg vasker efter en regnvejrsdag og ca. En gang om ugen her i sommer perioden, det er efter tre køre ture.
jun 2013
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 37
Jeg bruger også selv Brunox på min mtb gaffel og bare normal sæbe til at rengre den.
Tænkte bare om folk syntes det er penge værd, på alle de vaske produkter man kan købe.
Er der en særlig grund til der ikke er nogen der bruger de der kæde rense sæt, hvor du køre kæden igennem en plastic tingeste med nogen rens i ?
apr 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 4 Emner: 18 Svar: 61
jun 2013
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 37
Dette er jeg 100% klar over, også derfor jeg spørge om folk syntes det er penge værd at købe de lidt dyre mærke produkter.
Men super svar fra alle, noget man virkelig kan bruge til noget.
Takker mange gange.
Hvilket rengørings set up & olie'r bruger i ?