{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.495 visninger | Oprettet:

Peter G
Peter G
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 37

Hvilket rengørings set up & olie'r bruger i ? {{forumTopicSubject}}

Hej Cg'er smiley

Sad lidt igår aftes og tænkte på hvad folk går og bruger når de kommer hjem både fra en mtb og landevejs tur (racer cykel) smiley

Hvilke producenter fortrækker i af kæde renser, sæbe, svampe osv osv.

Hvilke olie'r bruger i til kæden når i færdige på en mtb og landevej, hvilken producent fortrækker i når i skal give jeres mtb gaffel teflon smørelse ?

I må meget gerne uddybe jeres grunden og valg og hvorfor lige det smiley

Mvh
Peter

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle lounge sæt 270 kr.
  • Montere et skab 500 kr.
  • Handyman til små opgave 500 kr.
  • Ophægning af 11 billeder 1.250 kr.
  • Deep Cleaning of Two Bathrooms (Including Mold & Limescale Removal) 1.500 kr.
  • Ophængning af to lamper 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilket rengørings set up & olie'r bruger i ?
  • #2   21. jul 2013 Jeg bruger altid det her sæt til rengøring: http://www.lykke-shop.dk/shop/8-in-one-bike-cleaning-2276p.html
    Det virker rigtig godt for mig, gode børster, god sæbe og så kan jeg bruge det på min græsplæne, da det er biologisk nedbrydeligt...
    Jeg Bruger osse MucOff´s olier til kæderne... Det er vejret der bestemmer hvilken en jeg bruger...

• #3   21. jul 2013 Gør cyklen ren med en klud og en omgang Muc Off (den lyserøde), kæden smører jeg med Squirt Lube, som Kasper B linker til, og jeg bruger ikke noget rens eller lignende, da kæden kan gøres helt ren for voks med en klud eller køkkenrulle smiley
    Jeg er glad for voksen, da den ikke sviner så meget og fordi det nemt kan tørres af, samtidig holder det kæden lydløs bedre end alm olie.
    Forgaflen får en omgang Brunox Deo. Jeg har kun prøvet Dynamics forgaffelspray udover Brunox'en, men da Dynamics er på spray får man det let ned på bremseskiven, når man sprayer... Brunox er med en tud på, så det kun kommer på forgaflen...

• #5   21. jul 2013 Jeg vasker hele min cykel i auto shampo.

Tørre af og efter med en mikroficher klud.
    Udsatte steder med eks kæde olie eller asfalt får med en klud og lidt petroleum.

Her efter får kæde og lejer dette sæt:
    http://cyclingshop.dk/product.asp?product=5215

Efter ca. 10 vask tørre jeg alt ned med petroleum og giver stellet og andre overflader noget bilvoks som gør rengøring 1000 gange letter i fremtiden.

Jeg bruger ingen hokus pokus eller dyre produkter.
    Kan min lakeret bil vaskes og vokses med disse produkter kan min lakeret cykel også.
    Flere dele får wd40 og stellt og andre bla Carbon dele kan over vinter og i efterårs perioden blive søbet ind i wd40. Det har motorcykel verden gjort i 50 år, så det virker også for mig.

Jeg vasker efter en regnvejrsdag og ca. En gang om ugen her i sommer perioden, det er efter tre køre ture.

• Peter G
    Peter G Tilmeldt:
    jun 2013

#6   21. jul 2013 Fede inputs fra alle.

Jeg bruger også selv Brunox på min mtb gaffel og bare normal sæbe til at rengre den.
    Tænkte bare om folk syntes det er penge værd, på alle de vaske produkter man kan købe.

Er der en særlig grund til der ikke er nogen der bruger de der kæde rense sæt, hvor du køre kæden igennem en plastic tingeste med nogen rens i ?

• #7   22. jul 2013 I min link er den plastik kasse med rense hjul og den bruges.

• Peter G
    Peter G Tilmeldt:
    jun 2013

#9   24. jul 2013 Hej DaveB

Dette er jeg 100% klar over, også derfor jeg spørge om folk syntes det er penge værd at købe de lidt dyre mærke produkter.

Men super svar fra alle, noget man virkelig kan bruge til noget.
    Takker mange gange.

Kommentér på:
Hvilket rengørings set up & olie'r bruger i ?

Annonce