{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.440 visninger | Oprettet:

Helen
Helen
Tilmeldt:
17. jun 2012
Emner: 2 Svar: 8

Scott Genius 930 vs Specialized Epic Comp {{forumTopicSubject}}

Jeg har kigget på to forskellige 29" fullsusp i aluminium:

http://www.scott-sports.com/global/en/products/227725008/bike-genius-930-l/

http://www.holbaekcykelcenter.dk/specialized-epic-comp-29-sort-2013.html

Hvad er +/- ved de to forskellige bikes?

Jeg tænker selv at brain på Epic'en er et klart plus og vægten ca. 12,3 efter hvad jeg kan google mig frem til. Magura bremser et minus.

Scott'en vejer 13,1 kg. Den har Twinlock lever system hvilket er positivt. Hvad med fælgene Syncros XC-49? Hvor tunge er de?

Håber på nogle brugbare input smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Scott Genius 930 vs Specialized Epic Comp
  • #1   7. aug 2013 Hvad med 730 i stedet.

    Det bedste af 2 verdener smiley


  • Peder P
    Peder P Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 6 Emner: 25 Svar: 166
    #2   7. aug 2013 Hvorfor er magura bremser et minus? Jeg synes ofte man ses m8 bremser på de helt dyre cykler. Desuden får de gode anmeldelser.

    Hvis du vil have 29" så bliver hjulenes vægt og stivhed en vigtig parameter og på det punkt får epic comp kritik for deres hi lo nav. Det er vel et minus.
    Brain er rigtig fedt at køre med og autosag på epic er super. Stort plus.


  • Helen
    Helen Tilmeldt:
    jun 2012

    Emner: 2 Svar: 8
    #3   7. aug 2013 Jeg har fået begge cykler tilbudt til en god pris, så derfor står valget mellem dem.




  • #4   7. aug 2013 Jeg har selv stået i samme situation, og valgte epic'en, hvilket jeg absolut ikke har fortrudt. Den er også udstyret det et 2x10 setup i stedet for 3x10 som snart er et levn fra fortiden. Magura bremserne fungerer fint, og brain gør, at du ikke har brug for lockout på din bagdæmper. Sram gearet fungerer 100%, og med type2 bagskifter har epic'en væsentlig mindre risiko chainsuck.
    Go for epic'en


  • Helen
    Helen Tilmeldt:
    jun 2012

    Emner: 2 Svar: 8
    #5   7. aug 2013 Tak Hans... Min mand kører også Specialized og siger han aldrig vil undvære Brain.

    Hvilken årgang har du? Er du tilfreds med skivebremsen foran? Har hørt lidt klager.






  • #6   7. aug 2013 Kan kun give din mand ret, jeg ville aldrig købe en fully uden brain. Det virker bare!

    Men jeg er også en Specialized mand, så er nok lidt farvet hvis jeg skulle vælge.
    Som jeg husker det skiftede specialized til denne bremse fordi der havde været problemer med deres Elixir. (Jeg køre med Elixir og har aldrig haft problemer) Og du kan sikkert altid finde information med dårlige oplevelser om alle typer bremser.

    De er sikkert begge gode cykler, men jeg ville uden at blinke vælge Epic, ene og alene pga. Brain.


  • #7   7. aug 2013 Min epic comp er en 2013 model, helt magen til den du har set på. Med hensyn til bremser, så har jeg hørt klager over dem, men mest fordi de ikke er så kontante som f.eks shimano. De bremser fint, og det at de netop ikke er så kontante, syntes jeg gør, at de er nemmere at doserer på nedkørsler. Men igen er det en smag sag.
    Med hensyn til valg af mtb, så ville jeg hellere ikke lade bremserne afgøre mit valg.
    Specialized'en er bare en klasse mtb.


  • #8   7. aug 2013 Hvad er prisen for epic


  • #9   7. aug 2013 Specialized problemer med Hi lo navet er på deres 2012 og tidligere modeller. 2013 har forbedret fejlen.

    Med hensyn til stivhed så køre jeg selv epic comp 2013 pg vejer 110kg. Jeg oplever ingen problemer med mangel på stivhed og hjulene holder deres spænding.

    Klart anbefalet epic. Kørte selv scott før en spark 35 og epic er klart overlegen smiley


  • Helen
    Helen Tilmeldt:
    jun 2012

    Emner: 2 Svar: 8
    #10   7. aug 2013 Vejl. udsalgspris er ca. 23.000 hos de fleste forhandlere

  • #11   7. aug 2013 Hvor meget skal du give for cyklen?

  • Helen
    Helen Tilmeldt:
    jun 2012

    Emner: 2 Svar: 8
    #12   7. aug 2013 Tak for alle jeres input smiley

    Jeg har idag investeret i en 29" Epic Comb 2013 til 17,9 k.

    Den er prøvekørt og godkendt... Nice smiley


  • #13   7. aug 2013 Tillykke =)

  • #14   8. aug 2013 Godt valg. Den bliver du super glad for smiley
    Håber der kommer billeder herinde.


  • Helen
    Helen Tilmeldt:
    jun 2012

    Emner: 2 Svar: 8
    #15   9. aug 2013 Her er dyret så smiley
    Opretter et galleri, når jeg får taget lidt flere billeder.


    profilbillede
  • #16   10. aug 2013 Den er fed. Tillykke med den. Og så i skoven, det kan kun gå for langsomt smiley

Kommentér på:
Scott Genius 930 vs Specialized Epic Comp

Annonce