{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  An Classic race 29 eller Roval control
  • #1   16. aug 2013 Jeg går ud fra du mener Roval Control i aluminium udgaven.....Alene ud fra vægt så ville jeg vælge Classic race 29. Det vejer kun 1460 gram mens Roval Control vejer 1680 gram. De 200 gram forskel betyder meget på MTB. Jeg kører selv på Roval Control alu udgaven på samme Epic Comp som din og er egentlig godt tilfreds, men helt lette føles de ikke. Jeg synes nu engang at det er flottest med de originale Roval hjulsæt til en Specialized cykel. Jeg kører også med Roval Control Carbon hjulsæt og selvom de på papiret kun er cirka 100 gram lettere end alu udgangen, så føles det væsentligt lettere at træde rundt......(måske er det bare oppe i mit hoved)....

    Jeg synes ikke opgraderingen fra roval alu til roval control alu er så stor igen....Jeg ville hellere spare lidt ekstra op og så købe Roval Control carbon (i budget udgaven). Dette vil føles som en væsentlig opgradering. Det er bare lækkert at køre på Carbon hjulsæt......


  • #2   16. aug 2013 .......nu er der jo også selve holdbarheds aspektet.....American race 29 er jo egentlig designet til løbsbrug og derfor prioriteres lav vægt kontra holdbarhed. Så hvis du vil være sikker på at hjulsættene skal kunne holde til hård kørsel hele året rundt og i flere år så ville jeg sætte mine penge på de lidt tungere Roval Control alu.

    Personligt har jeg det sådan, at jeg prioriterer lav vægt kontra lidt bedre holdbarhed. Skulle en hjulsæt gå i stykker ja så køber man jo bare et nyt. Man kan jo ikke træne og hele tiden skulle tænke på at skulle skåne sine hjulsæt mest muligt af frygt for at de går i stykker......


  • #3   16. aug 2013 Uden at jeg har været inde og studere de to hjulset, så tænker jeg at man skal også se på hvor vægtforskellen er pladseret. For man kunne jo tænke at Navet på roval hjulsættet er lidt mere stabil og at fælgene og vejer det samme. Og så er der jo "ingen" forskel på den roterende vægt. Og egerne skal jo også studeres.
    Og som Jack også skriver, så skal man jo også se på om det ene er et løbshjul som man bryde sammen fordi det er optimeret for meget.
    Det er bare min tanke.
    Jeg køre selv på Roval Controle Alu og er glad for dem. Jeg har ikke prøvet de andre og kan derfor ikke lave en sammenligning.


  • #6   17. aug 2013 Tak for Info. Jeg er en smule rystet over de billeder Evil P har lagt på. Jeg tror jeg vælger roval control alu. De har vist også DT swiss nav, som altid har fået god kritik.

  • #8   17. aug 2013 Evil er det bare Google billeder?

    Personligt har jeg aldrig haft problemer med AC hjul. De er meget populære

    Vil mene man ikke kan bruge de billeder til så meget når man ikke kender situationen hvor uheldet er sket.

    Feks er der på det øverste billed ikke monteret den korrekt skive mellem bolte og skove som AC siger der skal når skiven er designet som den er.

    http://www.amclassic.com/en/products/components/disc-reinforcing-ring



  • #10   17. aug 2013 Lav samme søgning på et dtswiss 240s nav og du vil få billeder af smadret nav fra dem også.

    Der er sikkert også nogen der er lige så meget imod Dtswiss (dog nok langt i mellem dem)

    Der er altid nogen som vil være uheldige på de ene eller anden måde. Mange var glade for mavic cross max slr hjulene personligt hadet jeg dem som pesten.


  • #11   17. aug 2013 Lejerne i Roval nav har da også en svaghed, har hørt om flere der har fået skiftet lejer efter få hundrede kilometer. Mine egne gamle 26" Roval Control SL alu har også fået skiftet lejer flere gange i forhjulet.

    Mht. holdbarhed har det vel også noget at gøre med ryttervægt. AC Race er begrænset til 95kg, gætter på den er noget højere ved Roval hjulene.


Kommentér på:
An Classic race 29 eller Roval control

Annonce