{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.372 visninger | Oprettet:

Stor tung mand søger hjælp til køb af racercykel {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har gennem nogle måneder brugt min TREK 4300 til landevejs kørsle/motion, men leder nu efter en egentlig racercykel, og er i tvivl om både hvad mit behov egentlig er, og hvad jeg i så fald skal kigge efter. SÅ håber på lidt hjælp, selv om der sikker er mange før mig som har spurgt.

Jeg søger en stærk og holdbar racer til at køre 3-4 ugentligt ture på. Turene bliver sikkert i starten på bare 25 km, men planer er 50 km ture.

Jeg er 191 cm høj, så cyklen skal vel være 58-62 cm?? Og hvad med styrken? Jeg er en (for) tung mand på lige pt 110 kg.

SÅ hvad søren skal jeg kigge efter?
Vil en ny cykel i Carbon til 8-12 kg kunne holde til en tung mand som mig?

Mit budget er MAX. 8500,- kr, og jeg køber gerne brugt, så hvad skal jeg i så fald kigge efter

Håber på lidt hjælp her.

På forhånd tak ;o)
/Lars

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Wc afløb 500 kr.
  • Fastmontere opvaskemaskine 900 kr.
  • Opvaskemaskine lækker vand 1.378 kr.
  • Klippe hæk 1.000 kr.
  • Fjernelse af køkkenskab 1.200 kr.
  • Montage af vægophængt toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stor tung mand søger hjælp til køb af racercykel
  • #1   18. aug 2013 Til 8500 så ville jeg vælge brugt eller en god alu cykel
    http://www.canyon.com/_dk/roadbikes/bike.html?b=3192
    Overvej canyon smiley

• #2   18. aug 2013 Canyon har en max rytter vægt på 120kg (rytter cykel tøj osv..) men mavic hjul en max belastning på 100kg...

• #4   18. aug 2013 En jeg køre med har for 3mdr siden købt en specialized allez fik dog skiftet hjullen til Fucrum Racing 3...han er 189 130kg...han har ikke brokket sig endnu over den...
    Er det første cykel???

• #5   18. aug 2013 jeps, første racer..

• #6   18. aug 2013 Så ville jeg købe den i en dansk cykel butik så du kan få den nødvendig vejledning. Selv om der er penge at spare udlansk...hvor i landet kommer du fra`?

• #7   18. aug 2013 Faxe. (Sydsjælland, men kører til Kbh hvar dag - I bil)

Og ja, jeg ved at den skal passe i str. skridtlængde, styrbredde osv osv.. Så ja, det var måske en ide..

Kan du da anbefale et sted?

• #8   18. aug 2013 Har handlet lidt forskellige steder...Fabin i roskilde...Heino i Glostrup.(disse to har jeg haft både positive og negative oplevelser med).. Holbækcykel center hvor jeg har købt de sidste 3 cykler...til tider kan der godt være mange mennesker, så det gælder om at ramme det rigtige tidspunkt

• #9   18. aug 2013 ellers har jeg hørt godt om Pingel cykler i næstved ooOO(har dog aldrig selv været der)

• #10   18. aug 2013 Ok, tak for rådet. Jeg tror jeg vil besøge forretningen i Næstved allerede i morgen, da jeg har en "hjemme-arbejdsdag" ;o)

Vh Lars

• Jesper S
    Jesper S Tilmeldt:
    jan 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #12   9. jan 2018 Specialized carbon specifikationer tillader op til 130-135 kilo, men det råd jeg selv fik (192 cm og 110 kg = 61cm stel i Specialized) var at sikre de fabriksleverede hjul nok ikke holdt evigt smiley har kurt siden august 2017 og ingen kedelige episoder endnu. Mavic hjul tillader op til 120 kg incl cykel, dunke, værktøj etc. etc. / Spinergy hjul tillader op til 181 kgs, hvilket er det højeste jeg har set.

• #13   11. jan 2018 100kg bør ikke været et problem, hvis du kigger på begrænsningen for vægt og ramme som flere nævner.
    Du vil hurtigt finde ud af at 25km er ingenting på en racer cykel ifht på din mtb. Så sigt du bare efter lidt flere km fra start.

Fabin er nogle arrogante fjolser der er total ligeglad med dig efter du har lagt dine penge. Jeg er absolut ikke den eneste med den mening, selv folk der bor i Roskilde handler andre steder.

Holbæk cykelhenter har jeg haft en tur igennem forbrugerklagenævnet i 2017 da de ikke ønskede at overholde købeloven om reklamationsret.

Kommentér på:
Stor tung mand søger hjælp til køb af racercykel

Annonce