{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.233 visninger | Oprettet:

Ny pendler cykel {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har fået stjålet min dejlige mountainbike, og har i den forbindelse fået nogle penge tilbage fra forsikringen af. Jeg vil bruge pengene på at købe en god citybike, men jeg synes det er svært at vælge! Jeg vægter designet højt, men samtidigt skal den også være let og lækker at cykle på smiley Den skal være med udvendige gear og passe til min 193 cm'er.

Jeg har kigget på lidt på nettet, og været nede ved forhandleren i Aalborg. Han informerede mig om, at i den prisklasse jeg kiggede, var det kun designet der var forskellen.

http://www.cykler.dk/herrecykler-avenue-airbase-xm.aspx
(ja jeg ved godt designet koster lidt ekstra, men den er med rabat + gratis støttefod, skærme og lås)
http://www.fribikeshop.dk/Produkter/Cykler/Kildemoes-Logic-Sport-20-Speed.aspx

Jeg er klar på både forslag! Jeg har kigget tidligere forums igennem, og har hørt nogle omtale en cannondale bad boy? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny pendler cykel
  • #1   12. sep 2013 Som i tråden under denne ville jeg anbefale en Centurion Basic Extreme.
    Rigtig let, og en super cykel til alt på asfalt.
    Normal pris 6499,- men på tilbud med 900,- i afslag på www.cykelshoppen.dk nu.
    Klart at foretrække frem for en tung sæk kartofler, der kun har designet der er at foretrække.


  • #2   12. sep 2013 Som i denne: (link fjernet) ?

    Men den har ikke de samme gode bremser som avenue modellen har? smiley


  • #3   12. sep 2013 Yes. Men dyr i forhold til mit link.
    Tjaa, syntes nu de var fine. Men ellers kan du bruge de penge du spare på nye top notch bremser - godt nok klør, men de er sq lige så gode som ringe/middel skivebremser.. Og andre stumper som saddel mm...

    Havde jeg gjort i din situation smiley
    Men vent og se hvad andre anbefaler.


  • #4   12. sep 2013 Hvordan mener du med at pendle? Er det sådan en du skal have stående på en station eller en du til og fra arbejde på?
    For hvis du stiller en af de cykler på en station skal du være mere heldig end en der vinder i lotto for at de ikke bliver stjålet.


  • #5   12. sep 2013 Jeg stiller cyklen på universitetet (der er overvågning) og ellers står den i aflåst cykelkælder ved mig selv smiley

  • #6   12. sep 2013 Okay så kan jeg godt se du vil give noget mere smiley og de cykler du selv har fundet er super cykler og den avenue er jo os bare lækker at se på smiley

  • #7   12. sep 2013 Jeg synes det er svært, at se forskel på de forskellige modeller!

    Disse er også lækre at se på! Men jeg bekymret for, at folk skriver de er SÅ tunge?
    http://billigcykel.dk/shop/2013-avenue-spirit-3239p.html
    http://billigcykel.dk/shop/2013-avenue-spirit-3240p.html


  • #8   12. sep 2013 Avenue cykler er super lækre cykler men de er lidt mere en design cykel, men de køre os pisse godt, men i forhold til andre cykler til den pris er der nok nogle der køre lidt bedre.
    men de to du har linket du er forskellen at den sorte og grønne har to gear mindre en den sorte og røde, men til gengæld for du så rullebremser som er total vedligeholdelses frie og kan bremse uanset forholdene. smiley

    De er super lækre cykler begge to, og ved ikke helt med vægten altså arbejder i cykelhandler hvor vi Avenue og andre city sports cykler og de er heller ikke racer lette.


  • #9   12. sep 2013 Jeg er utroligt glad for min Trek Zektor 3. Den har tjent mig godt i snart 1,5 år.

  • #10   13. sep 2013 Giant Rapid eller Trek Zektor ville være mine bud. Kører selv Giant Rapid, men det er også tæt op ad en racer til hverdagsbrug. Trek Zektor, fordi den har et godt mix af udstyr og indvendige kabler.

  • #11   13. sep 2013 Giant Rapid ligner et godt bud. Men i den prisklasse, ville jeg dog foretrække tromlebremse? Eller er det pjat? smiley

    Jeg bryder mig ikke om mærket Trek.


  • #12   13. sep 2013 Rullebremserne er ikke helt vedligeholdsfri... Og så fantastiske er de heller ikke, langt fra.
    Har haft 3 avenues med rullebremser, og alle blev lidt træg, og anti blokerings systemet gør også man skal presse hårdere på bremsen.

    Se om du ikke kan finde en forhandler der har den Centurion, så garantere jeg du er solgt, og med flere penge på lommen smiley


  • #13   13. sep 2013 Den Centurion du linkede i går har vi i den butik jeg arbejder i og den forholdsvis let og super lækker smiley

Kommentér på:
Ny pendler cykel

Annonce