{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.402 visninger | Oprettet:

Fully og 29" {{forumTopicSubject}}

Hey Boys & Girls.

Solgte i søndags min Cube LTD Team Hardtail (Fuld XT, Lettet hjul mv)

Solgte den lidt fordi jeg ville prøve en Fully og måske oveni købet en 29"
Er derfor falder for Specialized Epic cyklerne mest pga Brain, også fordi jeg har øjne smiley

Kigger lidt på nogle brugte, da jeg intet har imod at købe noget som er lettere brugt.

Pris leje omkring de 15.000 og MAKS 20.000 for noget virkelig lækkert!

Kan jeg et sted se forskellen på fx en 2011 vs en 2013?
Eller er det underordnet hvis ellers der er opgraderet hjul gear mv?

Har bla kigget på følgende:
http://www.dba.dk/specialized-epic-carbon-full/id-1003693731/#beskeder
(Håber den kan handles til 20.000 inkl hjul)

http://www.dba.dk/specialized-epic-comp-29-full/id-1002620204/
(Den burde kunne komme under 20.000 - men er en 11 model?)

http://www.cykelgalleri.dk/marked/Cykel/48876-specialized-epic-comb-29
(Denne kan fås til 15.000)

+ der jo er en masse andre til salg.

Hvor gør jeg det bedste køb?
Hvordan er Sram grupperne?

Jeg køre typisk træning 1-2 gange i ugen og en gang om måneden ca en hel dags tur rundt omkring på sjælland, interessen er voksende så håber også på det nye år får mig mere ud og køre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fully og 29"
  • #1   2. okt 2013 Sram fungerer super. Om man vil have shimano eller sram er kun religion.
    Der er ikke synderlig forskel på 11-13 modellerne, dæmperne bliver selvfølgelig optimere lidt mere for hvert år, men rammerne er ens. Det er først her i 14 at nye rammedesign kom. Synes den med carbon hjulene er lidt interessant faktisk. Dejlig cykel som du nok bliver rigtig glad for smiley


  • #2   2. okt 2013 Jeg er også helt vild med farve sammensætningen på 2011 modellem med Carbon hjul, men synes den er lidt dyr iforhold til alder.. Men der er jo self nye hjul og gear på og den ser jo velholdt ud, så hvis rammen er den samme er det vel lige fedt.
    Det er en Alu ramme!

    Er også lidt i tvivl omkring valget af 29, men tænker det skal prøves da jeg ikke rigtig har læst nogle skræk historier omkring 29" smiley


  • Kenneth P
    Kenneth P Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 55
    #3   2. okt 2013 Hej Emil.
    Jeg gik fra en Entry level cube HT 26" mtb, og gik ud og købte en ny epic 29 comp alu fra 2013, og jeg har overhovedet ikke fortrudt. Springet fra 26" til 29" hjul syntes jeg var lidt svært fordi det drillede mine øjne at de fyldte så meget. men her 2-3 måneder efter er jeg overud lykkelig, fantastisk sjov at køre på og så den godt nok også hurtig. Den eneste grund til jeg skal have andet end 29" hjul igen er hvis jeg skulle have en mere aggressiv cykel. Jeg syntes også at have set min model til salg brugt for 15-16.000 kr i flot stand.


  • #4   2. okt 2013 Du vil ikke fortryde en Epic og af de 3 du linker til, ville jeg gå efter nr 1 og 3. Især nr 3 ser rigtig fin og velholdt ud.

  • #5   2. okt 2013 Lyder til jeg bare skal holde mig til en Epic.

    Kenneth, kunne forestille mig den du har er magen til link 3? Den sort/orange Alu Epic?

    Thomas, Hvad gør du fravælger nr 2? Synes måske også hans pris er lidt vild?


  • Kenneth P
    Kenneth P Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 55
    #6   2. okt 2013 Min er fra 13 og mest mat sort med lidt orange, magen til den her
    http://www.cykelgalleri.dk/galleri/21216-specialized_epic_comp


  • #7   2. okt 2013 Det er også samme cykel bare i forskellige farver.
    Der bla en til salg her også:
    http://www.dba.dk/specialized-epic-29-comp/id-1003404602/

    vil så bare hellere have den Orange da den har bedre hjul monteret smiley

    Men hvilke spor køre du typisk? er de meget tekniske?


  • #8   2. okt 2013 Flotte cykler alle tre. Jeg havde snuppet nr 3 hvis jeg skulle vælge blandt de 3.
    Vedr. dæmper så er det ikke specielt afgørende om det er en 2011 eller 2013 model. Forskellen ligger i, at 2013 dæmperen har autosag, men når du ved hvilket tryk du skal have i din dæmper, så er det helt lige meget om det er en 2011 model. Epic er en virkelig lækker sag, som du vil blive rigtig glad for. Og klart, vælg 29er.


  • #9   2. okt 2013 Så vidt jeg husker fra min søgen på ny cykel så skete der noget med Brian funktionen i 2012 modellen og frem. Dem fra før 2012 fungerede vist ikke så satans godt. Men det blev vist helt godt i 12 og 13 smiley

  • #10   2. okt 2013 Og hvis det skal være epic havde jeg nok også valgt nr 3 smiley synes nr 2 er alt for dyr selvom hjulsættet er med (det var vist gratis fra specialized pga fejl på standard) og nr 1 skiller sig ud og er Carbon smiley

  • Kenneth P
    Kenneth P Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 55
    #11   2. okt 2013 Emil:
    Jeg kører lidt blandet, mit lokale spor er ikke så vildt, men jeg har haft den ude på lidt mere teknisk, og den klarer begge dele helt fantastiks:) Det bare en fed følelse at køre på den også hvis man kører over lidt hop og lign.


  • #12   3. okt 2013 Godmorgen alle sammen,

    Jeg handlede cykel igår!

    Valgte faktisk cykel nr 2.
    Cyklen var i vild flot stand og med mange gode dele som bla.
    Carbon hjul
    Sram XO Komplet gruppe
    Brain
    XT/XTR Bremser

    og derud over var den bare flot og velholdt, fin fyr der solgt den som selv var cykelmekaniker, den gik godt i gear osv.

    Jeg fik den til 18.000

    Satte dem lidt op mod hinanden.

    24.000 for den i fuld Carbon var fast pris.

    15.000 for den orange Epic + ca 1000,- på at hente den, så er det pludselig blot 2000,- jeg skulle smide ekstra for carbon hjul, bedre gear osv. og det synes jeg vat godt givet ud.

    Så nu glæder jeg bare bare som et lille barn til at komme i skoven og lege smiley smiley


    profilbillede
  • #13   3. okt 2013 Den er satme også flot. og 18K synes jeg også er en fin pris. mange gange tillykke med den. Den skal du nok blive super glad for.

  • #14   3. okt 2013 Jamen netop pga prisen jeg fravalgte nr, og prisen på de hjul er ikke 15500,-

    Men ingen tvivl om at det er en lækker bike du har fået der..


  • #15   3. okt 2013 Ikke længere, de koster vidst 13999 nu.

    Men der er stadig cykel for rigtig mange penge og en cykel med massere af gode stumper smiley
    Glæder mig til at prøve 29", Fully og Sram! skal lige vende mig til at man kun skifter med tommelfingeren under grebet smiley


  • Kenneth P
    Kenneth P Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 55
    #16   3. okt 2013 Du bliver hammer glad for den smiley Tillykke.

Kommentér på:
Fully og 29"

Annonce