{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.740 visninger | Oprettet:

29er hjulsæt - igen! {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!

Jeg ved emnet har været oppe før - og jeg har søgt og læst alt hvad jeg kan, men er stadig i tvivl smiley

Mit New Ultimate hjulsæt har desværre skuffet fælt; efter 4 mdr (og stadig på første kæde) er bodyen så slidt at kassetten er svær at få af (tager 5-10 minutters lirken og banken) og NU mener ikke det er en reklamation...
Derfor er jeg på jagt efter et nyt, jeg har ikke noget fast budget, men er i tvivl om det er en ekstra investering værd. Mine krav til et hjulsæt er at det skal være et fornuftigt kompromis af let og stift, gerne i omegn af 1500-1600g, og holde til mine 85-90kg blandet XC kørsel.

Mulighederne:
Forhandleren har tilbudt at strikke baghjulet op på ny med et AC bagnav for 2150,- eller sælge mig et sæt AC Terrain til 2500
http://www.amclassic.com/en/products/mtb-wheels/terrain-27-5-29

Alternativt kan jeg få strikket et sammen hos Actionsports.de, DT240s, ZTR Arch (eller Crest, men med mine 85-90kg er Arch nok bedst) - og jeg er så i tvivl mht. eger, deres billigste Niro Speiche 2.0 (444g), de dyreste DT Swiss Aerolite 2.0/0.9/2.3 schwarz (278g, + 90 eur) eller noget andet derimellem?
Nipler; så vidt jeg kan se anbefaler de fleste at tage den ekstra vægt og få mæssing, stemmer det?
Pris: ca. 4000-4500 afhængigt af eger.

Sidste mulighed er Mavic Crossmax SLR, som en af mine kammerater har, det virker til at være bombesikkert, vejer 1620g og koster 6-7000 alt efter hvor man finder det.

Hvad ville i have gjort? Og hvorfor?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  29er hjulsæt - igen!
Kommentér på:
29er hjulsæt - igen!

Annonce