{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  29 x 2.10 og 29 x 2.25 dækstørrelse?
  • #1   23. okt 2013 Først og fremmest, så er vi enige om at det er bredden. smiley

Men hvilket du skal vælge kommer meget an på hvad du er til. Personligt så går jeg oftest efter et smalt dæk grundet rullemodstand, men hvis sporet er blødt og mudret, så kan et bredere dæk have en fordel.

Men lang historie kort, det er meget individuelt. Så ved ikke lige hvor meget dette svar hjælper smiley

• #2   23. okt 2013 Tjaaa... nu er det jo sådan at bredere dæk har lavere rullemodstand (men også højere vægt) og bredere dæk, kan køre med lavere dæktryk.

Så det er en fin balance man skal ud i.

Nu er denne test godt nok på racer dæk, men det gælder også MTB hjul http://www.formtop.dk/index.php/nyhedsblog-2013/556-lav-rullemodstand-pa-bredere-daek.html

Jeg ville i øvrigt sætte det brede dæk foran og det smalle i bag.

• #3   23. okt 2013 2.25 ingen tvivl smiley både for og bag

• #4   23. okt 2013 2.25 både for og bag, med mindre du udelukkende køre på hårdt underlag (grus, asfalt osv.)

• #5   23. okt 2013 Okay jeg syntes godt nok jeg får meget tvetydige svar og kan læse mig til forskellige ting. Nogle siger et lettere dæk foran da det har en del og sige når det er 29" og andre siger omvendt brede dæk foran og smalle bagved.. hjæælp.

Kommer til at kører en go blandet kørsel og har tænkt mig at købe Racing Ralph EVO. Jeg kan få dem til en ret go pris (160 kr stk.) Og så går der sgu økonomi i det for mig.

Men tror jeg gør det jeg smider en 2.10 bagpå og en 2.25 foran smiley

• #6   23. okt 2013 Skal lige siges at jeg allerede har købt det skide 2.10 dæk da jeg hovedetløst bestilte under at undersøge en skid. Så nu redder jeg den semi ved at købe et 2.25 til foran smiley Det må være planen.

• #7   23. okt 2013 -Kriger - Det var et lidt interessant link du smed op, for har altid selv været af den modsatte overbevisning også gennem erfaring. - smiley Men tror heller ikke helt den kan relateres til mtb, idet den største del af rullemodstanden nok ikke kommer fra deformation af dækket (som linket beskriver), men nærmere gennem øget friktion fra knopper og trædeflade.

Under alle omstændigheder var det godt at se et link der modbeviste det jeg ellers var så sikker på smiley Dog synes jeg mit argument bliver understøttet af at de "professionelle" tit bliver set med smalle dæk. smiley

• #8   23. okt 2013 Synes godt nok også man får meget varierende svar når man lige giver det en hurtig Google, men er tilbøjelig til at give Kriger ret i det han siger..

• #9   23. okt 2013 Jeg køre Ron 2.25 forrest og Ralph 2.1 bagerst på 29". Begge sat op til tubeless ready.
    Når jeg kigger på dækkene virker det som om Ralph har et ligeså stort kammer i 2.1, som Ron i 2.25, men Ron har større side knopper. Det er derfor ikke min opfattelse at amn altid kan konkludere at 2.25 er den helt rigtige størrelse, men at det afhænger af dækket.

• #10   23. okt 2013 Kører om sommeren med Ralph 2.25 bagerst og Ron ligeledes i 2.25 forrest men skifter bagdækket til Maxxis Beaver 2.0 bagerst når det bliver rigtig vådt og mudret
    Men kommer dog også an på din vægt er du et lille fnug på 65 kg behøves du måske ikke så stort luftkammer, er du i den lidt tungere ende, og specielt på en hardtail, kan der godt mangle lidt "komfort" i et smallere dæk

• #11   24. okt 2013 Jeg vejer 77 kg. så fnug vil jeg ikke kalde mig smiley Kører på en hardtail Cannondale Lefty 29". Har somsagt købt 2.25 Ralph til foran og Ralph 2.10 til bagpå. Så må vi se hvordan det fungere. smiley Kunne somsagt købe dækkene til 160 kr stk.

Kommentér på:
29 x 2.10 og 29 x 2.25 dækstørrelse?

Annonce