Egene knækker ... skal have ny bamse-cykel {{forumTopicSubject}}
De sidste par år har jeg, grundet sølle økonomi, købt cykel i Bilka til +/- 3000 kr. Først en Viva og dernæst en SCO. Begge cykler går i stykker efter nogle måneder, gerne ved at egene knækker... og ja, jeg er en stor mand på ca. 130 kg, som dagligt kører rundt med en knægt i barnesæde, så den samlede vægt kommer nemt op på 150+ kg. - og knap 2 meter høj. Her til morgen kunne jeg høre endnu et eg knække... så nu vil jeg gerne have en cykel der kan holde.
Jeg har klikket lidt rund i forummet her, og læst om nogle "bamse-cykler", bl.a. Cube LTD m.fl. Disse tråde er dog mindst ét år gammel, og jeg vil gerne høre om der er sket noget revolutionerende på området.
Jeg skal bruge en cykel til daglig transport på veje (ikke noget off-road) hver dag - i regn og slud. Der skal kunne monteres et barnesæde bag på, og den skal som sagt kunne holde til mindst 150 kg. Jeg vil helst ikke have at det er en cykel hvor man "ligger ned" over den - jeg foretrækker at sidder oprejst, ligesom en gammeldags bedstemor-cykel. Bl.a. fordi der skal helst være så lidt belastning på håndleddene.
Jeg håber at kunne holde mig indenfor et budget på omkring 5.000. Er det overhovedet muligt?
Er der nogen der har lyst til at anbefale mig en cykel?
Jeg bor i Hjørring - så det kan godt være jeg er ude i at skal bestille den online...?
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 21
nov 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Noget Batavus så måske ... forslag til model?
nov 2009
Følger: 1 Svar: 73
nov 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 6 Emner: 12 Svar: 1.418
nov 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Egene knækker ... skal have ny bamse-cykel