{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.324 visninger | Oprettet:

Kim L
Kim L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Egene knækker ... skal have ny bamse-cykel {{forumTopicSubject}}

De sidste par år har jeg, grundet sølle økonomi, købt cykel i Bilka til +/- 3000 kr. Først en Viva og dernæst en SCO. Begge cykler går i stykker efter nogle måneder, gerne ved at egene knækker... og ja, jeg er en stor mand på ca. 130 kg, som dagligt kører rundt med en knægt i barnesæde, så den samlede vægt kommer nemt op på 150+ kg. - og knap 2 meter høj. Her til morgen kunne jeg høre endnu et eg knække... så nu vil jeg gerne have en cykel der kan holde.

Jeg har klikket lidt rund i forummet her, og læst om nogle "bamse-cykler", bl.a. Cube LTD m.fl. Disse tråde er dog mindst ét år gammel, og jeg vil gerne høre om der er sket noget revolutionerende på området. smiley

Jeg skal bruge en cykel til daglig transport på veje (ikke noget off-road) hver dag - i regn og slud. Der skal kunne monteres et barnesæde bag på, og den skal som sagt kunne holde til mindst 150 kg. Jeg vil helst ikke have at det er en cykel hvor man "ligger ned" over den - jeg foretrækker at sidder oprejst, ligesom en gammeldags bedstemor-cykel. Bl.a. fordi der skal helst være så lidt belastning på håndleddene.

Jeg håber at kunne holde mig indenfor et budget på omkring 5.000. Er det overhovedet muligt?

Er der nogen der har lyst til at anbefale mig en cykel?

Jeg bor i Hjørring - så det kan godt være jeg er ude i at skal bestille den online...?

Nærlokale nyheder til Hjørring og omegn
Læser du heller ikke den fysiske avis mere, så kan du på Vores Hjørring få alle opdaterede nyheder fra lokallivet i Hjørring. Det gælder alt fra den lokale sportsklub til artikler om de dyreste villaer i byen.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Møbelsamling 1.000 kr.
  • Spartlet en ny åbning i væg 1.500 kr.
  • Elektriker 1.620 kr.
  • Stubfræsning 2.500 kr.
  • Havearbejde 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Egene knækker ... skal have ny bamse-cykel
  • #2   14. nov 2013 Jeg mener at kunne huske at man engang kunne få en cykel med støbte alu-fælge med 5-6 "eger". Måske den ville være lidt mere holdbar. Kan desværre ikke huske hvad det var for en, men måske værd at søge lidt på nettet efter.

• Kim L
    Kim L Tilmeldt:
    nov 2013

#3   14. nov 2013 Tak for svarene. smiley

Noget Batavus så måske ... forslag til model?

• Ulrich C
    Ulrich C Tilmeldt:
    nov 2009

Følger: 1 Svar: 73
    #6   14. nov 2013 Og rækker budgettet ikke til en ny kvalitetscykel, kunne du evt. overveje at få en god hjulbygger til at samle et nyt baghjul over dit eksisterende nav. Med en lidt kraftigere fælg og eger af høj kvalitet. Det vil være væsentligt stærkere end ethvert fabriksbygget Bilka-hjul...

• #7   15. nov 2013 Du har også 150kg lige på baghjulet, hvis du ikke støtter med hænderne på styret... Jeg vil mene, at du skal høre din lokale cykelhandler, hvad det stærkeste hjul han kan bygge er... God jagt smiley

• Kim L
    Kim L Tilmeldt:
    nov 2013

#8   27. nov 2013 Vil bare lige sige tak for svarene... har i dag modtaget en Batavus London cykel - som jeg håååber holder! smiley

Kommentér på:
Egene knækker ... skal have ny bamse-cykel

Annonce