7.255 visninger
|
Oprettet:
Skifte styr på citybike {{forumTopicSubject}}
Hvis man nu vil have skiftet styret på en citybike om til et racerstyr, og cyklen kører Shimano 7 gear hvordan får jeg bremser og gear og hvad der ellers er med over på det andet styr - kan dette lade sig gøre :o)?
okt 2013
Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 494
På et racerstyr er bremse og gearskiftefunktion bygget ind i det samme greb.
Du kan ikke flytte dine eksisterende bremse greb og gearskiftergreb over på et racerstyr.
Nye bremse/skiftegreb findes ikke til 7 gear, det mindste du kan få er shimano 2300 som er til 8 gear (pris ca 650kr pr. Sæt).
Du skal så også have en ny bagkrans med 8 tandhjul. Den kan måske sidde på dit nuværende hjul, hvis ikke må du fjerne det største eller mindste tandhjul, og istedet sætte en skive ind.
Selv om skiftegrebet er til 8 gear kan den godt køre med en 8 gear kassette som er "reduceret" til 7 tandhjul. Der sker bare ikke noget når du klikker ned i det højeste gear.
Med en ny kassette vil det også være en god ide at sætte en ny kæde på.
Samlet pris for operationen : nyt styr, nye bremse/skiftegreb, nyt styrbånd, ny krans og ny kæde. Ca 1200kr
maj 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 1 Emner: 6 Svar: 20
Det virker ikke så galt igen med de 1200!
feb 2011
Følger: 1 Svar: 8
maj 2013
feb 2011
dec 2007
Følger: 1 Svar: 41
Mvh kasper
maj 2013
dec 2007
Følger: 1 Svar: 41
Hvis det så kunne lade sig gøre, skal der også et nyt baghjul til - ofte omkring 600,- for noget rimeligt.
Rammen skal være 130 mm mellem bagdrop - er den ikke det, kommer det ikke til at virke...
maj 2013
Ville det virke med f.eks. barends - eller give en bedre styring
feb 2011
Jeg havde selv overvejet at sætte racerstyr på min kildemoes hybrid (som så endda har udvendige gear i forvejen), men fik så muligheden for en racer ved siden af. Det kræver selvfølgelig lige man har lidt penge til den løsning...
Men så har man den gamle cykel stadig til vinterkørsel. Det er rart nok.
Edit: Barends koster ikke mange knapper. Jeg er super glad for at jeg har fået dem på min (se min cykel). Efter min mening skulle min cykel have været sådan fra starten. Hehe.
okt 2013
Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 494
Barends på dit eksisterende styr, eller køb en racercykel som ekstra cykel, det er løsningen
Skifte styr på citybike