{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Handyman til små opgave 500 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.
  • Opsætning af en lampe. 1.050 kr.
  • afhentning forskelligt skrald 2.500 kr.
  • Opening a mailbox with a lost key and replacement of lock 770 kr.
  • Vaskemaskine op 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skifte styr på citybike
  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 494
    #1   14. nov 2013 Det kan lade sig gøre, men det er ikke helt ligetil.
    På et racerstyr er bremse og gearskiftefunktion bygget ind i det samme greb.
    Du kan ikke flytte dine eksisterende bremse greb og gearskiftergreb over på et racerstyr.
    Nye bremse/skiftegreb findes ikke til 7 gear, det mindste du kan få er shimano 2300 som er til 8 gear (pris ca 650kr pr. Sæt).
    Du skal så også have en ny bagkrans med 8 tandhjul. Den kan måske sidde på dit nuværende hjul, hvis ikke må du fjerne det største eller mindste tandhjul, og istedet sætte en skive ind.
    Selv om skiftegrebet er til 8 gear kan den godt køre med en 8 gear kassette som er "reduceret" til 7 tandhjul. Der sker bare ikke noget når du klikker ned i det højeste gear.
    Med en ny kassette vil det også være en god ide at sætte en ny kæde på.
    Samlet pris for operationen : nyt styr, nye bremse/skiftegreb, nyt styrbånd, ny krans og ny kæde. Ca 1200kr

• #2   14. nov 2013 Der kan man bare se :o) Det var lidt af en operation, rigtig mange gange tak for dit dejlige uddybende svar!
    Det virker ikke så galt igen med de 1200!

• Marianne *
    Marianne * Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Svar: 8
    #3   14. nov 2013 Når du siger shimano 7 gear, mener du så indvendige gear? For så tror jeg måske nok lidt I taler forbi hinanden? (Undskyld på forhånd hvis jeg tager fejl)

• #4   14. nov 2013 Det er indvendige gear :o)

• Marianne *
    Marianne * Tilmeldt:
    feb 2011

#5   14. nov 2013 Der må lige nogen på banen der ved mere om cykelbygning end jeg, men tror desværre det bliver en smule mere omfattende og lidt dyrere, hvis du skal hen og skifte til udvendige, som jørns fine forslag går ud på. *venter på eksperterne*

• Mr. Mongoose
    Mr. Mongoose Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 1 Svar: 41
    #6   14. nov 2013 Greb til 7 indvendige gear er desværre ikke lavet til racer styr - de er lavet til std. Styr diameter på 22,2 mm. Så der skal fuskes hvis det skal lade sig gøre...

Mvh kasper

• #7   14. nov 2013 Hmmm!

• Mr. Mongoose
    Mr. Mongoose Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 1 Svar: 41
    #8   14. nov 2013 Ombygning fra indvendige til udvendige gear kan nok heller ikke lade sig gøre - bredden på baggaflen passer sikkert ikke til et hjul med udvendige gear og der mangler nok også geardrop på rammen...

Hvis det så kunne lade sig gøre, skal der også et nyt baghjul til - ofte omkring 600,- for noget rimeligt.

Rammen skal være 130 mm mellem bagdrop - er den ikke det, kommer det ikke til at virke...

• #9   14. nov 2013 Kan se det ikke rigtig kan lade sig gøre :o)

Ville det virke med f.eks. barends - eller give en bedre styring

• Marianne *
    Marianne * Tilmeldt:
    feb 2011

#10   14. nov 2013 Måske kunne det hurtigt bedre betale sig at finde en ok brugt racer og så beholde citybiken som alternativ?

Jeg havde selv overvejet at sætte racerstyr på min kildemoes hybrid (som så endda har udvendige gear i forvejen), men fik så muligheden for en racer ved siden af. Det kræver selvfølgelig lige man har lidt penge til den løsning...
    Men så har man den gamle cykel stadig til vinterkørsel. Det er rart nok.

Edit: Barends koster ikke mange knapper. Jeg er super glad for at jeg har fået dem på min (se min cykel). Efter min mening skulle min cykel have været sådan fra starten. Hehe.

• jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 494
    #11   14. nov 2013 Der var jeg ikke vågen, godt Marianne fangede den, indvendige gear og racerstyr, hvis det skal kombineres kræves en værktøjsmager uddannelse. For du skal selv til at fikse noget finmekanik sammen.
    Barends på dit eksisterende styr, eller køb en racercykel som ekstra cykel, det er løsningen

Kommentér på:
Skifte styr på citybike

Annonce