{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.270 visninger | Oprettet:

29" hjul flexer {{forumTopicSubject}}

Hej derude.. Jeg syntes hjulene på min nye 29 specialized flexer en del. Nu skal det siges at det er min første 29", så det kan godt være det bare er mig.
Kan jeg få noget som er stivere uden de koster en formue?
Håber i kan hjælpe..

http://www.cykelgalleri.dk/galleri/23697-specialized_stumpjumper_comp_2014

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  29" hjul flexer
  • #1   5. dec 2013 Det er desværre 29" ulempe at hjulene flexer meget ifh til hvad man er van til på en 26"
    Men alt efter hvad du betragter som en formue, så kan du feks få et sæt hope/ notubes Arch EX hjulsæt til under 3500 kr. eller Flow EX hvis du er en 90+ gut

Det kan også være at dine hjul trænger til en efterspænding

• #2   5. dec 2013 Jeg er en 97Kg gut smiley
    Hjulene er helt nye, men det er da muligt.. Tror lige jeg må kigge efter dem du nævner, tak for rådet

• #3   5. dec 2013 Netop nye hjul skal ofte efterspændes lige som alt andet på en ny cykel.
    Med din vægt ville jeg helt sikkert overveje et sæt Hope/Flow EX

(link fjernet)

• #4   5. dec 2013 Hvad kører du med af dæktryk?

Jeg kørte med samme hjul på min Epic, og med 115kg syntes jeg ikke jeg har oplevet noget "flex" i dem som sådan, medmindre jeg kørte med lavt dæktryk, så føles det virkeligt somom det sejler, men det er jo så dækkets skyld.

Du kan også samle dig et solidt hjulsæt i tyskland til en rigtig fin pris, og samtidig spare vægt. Roval hjulene vejer ca. 2kg uden dæk-skiver osv.

• #5   5. dec 2013 Mellem 1,8 og 2,5 bar. Men jeg kan høre min magnet til cykelcomp. Som sad på forhjulet rammer sensoren når jeg står op og træder. Så det kan ikke være i dækkene det ligger

• #6   5. dec 2013 Start med at få hjulene spændt efter og se om det ikke hjælper

• #7   5. dec 2013 Prøver jeg lige... Tak

• #8   6. dec 2013 Det er også vigtigt at holde sig for øje at 29" hjul per definition altid vil have mere flex end 26". Personligt, vil jeg klart foretrække et let hjulsæt til 29" end et tung og meget stift. Når du køre MTB er der rigtig mange accelerationer og der betyder hjulsættes vægt meget.

Jeg har selv oplevet at en +2kg hjulsæt der var mindre stift end et Crest 1,5kg setup spændt ordentligt op, så god idé med at få efter spændt nuværende.

• #9   6. dec 2013 Et let hjulsæt er absolut et plus på en 29" men det kræver satdigvæk et stærkt hjulsæt til gut på 97 kg, og der holder et crest fælg ikke i længden. Og så kommer det self også an på hvordan man køre.

Kommentér på:
29" hjul flexer

Annonce